Z navedenim podatkom so nam lani postregli pri zavarovalnici Triglav, po različnih tujih raziskavah pa nočna vožnja že sama po sebi povečuje tveganje za nesrečo za pet- do šestkrat. Naši možgani so manj budni in bolj pripravljeni na spanje, enoličnost vožnje pa jih še bolj uspava. V nekaterih državah, na primer Avstriji, vozniki tovornjakov ponoči zato ne smejo uporabljati tempomata.
Ljudje ponoči hitrost dojemamo drugače. Če je avtocestnih 130 km/h podnevi povsem lahkotnih, se ponoči hitrost zdi večja. Razlog je v krajšem vidnem polju, zaradi katerega se zdi, da okolica mimo nas brzi hitreje. Če temu dodamo še utrujenost v nočnih urah, ko so naše reakcije malo bolj 'zaspane', torej počasne, rezultat pomeni, da smo ob enakem načinu vožnje ponoči malce manj varni. 'V zadnjem 5-letnem obdobju se je delež evidentiranih prometnih nesreč zmanjšal iz 27 % v letu 2013 na 24 % v letu 2017. V dnevnem času je najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč nepravilni premik z vozilom, v nočnem času pa je najpogostejši vzrok neprilagojena hitrost. Ta je pogosto povezana z vožnjo pod vplivom alkohola. Vsaka tretja najhujša prometna nesreča (s smrtnim izidom) se zgodi v nočnem času, kar je zelo velik delež, glede na manjšo gostoto prometa v nočnem času.
Nasveti za varno nočno vožnjo
- izogibajte se vožnji med polnočjo in šesto uro zjutraj
- med vožnjo naredite več postankov, ob zaspanosti se raje ustavite in spočijte, četudi le za 15 minut
- ne potujte sami
- pred daljšo nočno vožnjo se dobro naspite
Z enakimi težavami se soočajo v tujini. Britanski specializirani avtomobilski portal Auto Express navaja, da Ministrstvo za promet preučuje možnosti, da bi mladim voznikom prepovedali vožnjo ponoči in v zgodnjih jutranjih urah.
Britanci se sklicujejo na izkušnje nekaterih drugih držav, na primer Nove Zelandije, kjer morajo vozniki opraviti poseben izpit, da lahko vozijo med 22. uro in 5. uro zjutraj, tudi Finci imajo posebne tečaje za nočno vožnjo. Na britanskem prometnem ministrstvu so zanimivo novost uvedli že leta 2017, ko so v šole vožnje kot pogoj za pridobitev vozniškega izpita uvedli tudi sposobnost spremljanja satelitske navigacije med vožnjo.
Spet ima nekdo preveč časa, da mu hodijo neumnosti po glavi...mlade oči so bolj zaneslive kot pa stare, in najbolj utrujeni smo ne med polnočjo in šesto temveč med šesto in pol osmo...sklepam po sebi kot poklicnemu vozniku.
Ja sigurno ja.... Kakšne zakon se nete z mislile?? Kak mo pa hodili delat? Kda mamo nočne?? Malo premislavlite z tejme glavame ali ka mate samo zatau glave ka so frizure dobre na glave ali ka... Norce🙄
Prepovejmo jim vse, vožnjo, telefone, sex, službe......... pa bodo stari zadovoljni. Svašta.