Pri nemškem avtoklubu ADAC so vzeli v precep določene trditve, ki krožijo v javnosti in po forumih.
Trditev št. 1: goriva priznanih znamk so boljša
"Ultra," "maksi" in kar je še takšnih oznak poleg oznake goriva na točilnih ročkah, so bolj kot ne le marketinški trik, saj se gorivo tako "priznanih" kot manj znanih blagovnih znamk praviloma proizvaja v istih rafinerijah. Pri utemeljevanju, zakaj razlike vendarle obstajajo, "premium" znamke ponavadi trdijo, da gorivu dodajo "ekskluzivne" aditive, zaradi katerih bodo avtomobilski motorji delali bolje in dlje, a v praksi je takšne trditve zelo težko dokazati.
Trditev št. 2: med točenjem so telefoni nevarni
Nad točilnimi mesti visijo oznake, ki prepovedujejo uporabo mobilnika, saj naj bi ta v delujočem stanju ob padcu na tla lahko povzročil iskro, če bi splet naklučij povzročil, da bi ob tem hkrati izpadla baterija. Kot smo že pred časom ugotavljali tudi na zurnal24.si, je takšna prepoved danes le še nepotreben relikt iz časov zametkov mobilne tehnologije, saj dejanske nevarnosti eksplozije pri novodobnih mobilnikih ni. Tovrstne oznake tako dandanes koristijo kvečjemu temu, da so vozniki med točenjem pozornejši na početje.
Trditev št. 3: nevarno sevanje mobilnikov
Tako kot ponekod v bolnišnicah in v pretklosti na letalih naj bi mobilniki in druge mobilne naprave lahko vplivali na delovanje točilnih avtomatov. Še celo na letalih prepoved uporabe mobilnih naprav dandanes ne velja več, torej ...
Trditev št. 4: nevarnost prenapolnjenega rezervoarja
Ko točilna ročka prvič klikne in preneha s točenjem, je povsem primeren čas, da zaključite s postopkom.
Tistim, ki vseeno želijo napolniti še "rezervo", in še enkrat stisnejo "petelina", pa velja opozorilo, da politi bencin ne škoduje le okolju, temveč lahko tudi laku na karoseriji. Poleti pa je pri visokih temperaturah nevarnost, da pritisk v prenapolnjenem rezervoarju pretirano naraste in pride do prelivanja.
Trditev št. 5: premalo zraku poviša porabo
Ta trditev drži, saj že 0,2 bara nižji pritisk v pnevmatikah od minimalno priporočenega zaradi višjega kotalnega upora pnevmatik povzroči za odstotek višjo porabo.
Trditev št. 6: obnašati se kot hrček je pametno
Nekateri gorivo radi skladiščijo doma, vendar pa pravilnik o skladiščenju nevarnih kemikalij tudi pri nas strogo določa, kolikšne tekočine se še sme skladiščiti brez upoštevanja posebno strogih ukrepov. V primeru tekočih vnetljivih goriv je to omejeno na 100 litrov. Tudi vnos goriva (v posodah) preko meje EU je strogo reguliran, brez plačila carine ta količina znaša le 20 litrov.
Trditev št. 7: sladkor v rezervoarju vas bo ustavil
Velja, če sladkor, ki se v bencinu ne stopi, po napeljavi doseže gorivni filer in ga zablokira. Čiščenje je drago, saj je potrebno očistiti rezervora in napeljavo ter velikokrat zamenjati vbrizgalne šobe. Imejte rezervoar raje zaklenjen kot zaščito pred tovrstnimi šalami.
Trditev št. 8: avtomobil po nesreči hitro zagori
Po trku lahko zagori le gorivo v rezervoarju, kar pa se pripeti izjemno redko in je ponavadi povezano s tem, da bencin po trku steče iz rezervoarja ali iz napeljave ob motorju ter se v vroči okolici vname. Dizelsko gorivo se vname precej težje. Do resnične eksplozije pa pride izjemno redko, zato ima posameznik v primeru vžiga avta dovolj časa, da pomaga na varno tudi vsem ostalim sopotnikom in se oddalji na varno, v kolikor ognja ni mogoče pogasiti. Prizore v filmih, ko avto eksplodira že tik po nežnem stiku s kakšno oviro, povzročijo načrtno.
-
PREBERITE ŠE: Mobilniki nenevarni bencinu, a telefonirati ne smete
dezurni@zurnal24.si
dajte si lektorja zrihtat. nepismeni ste.
Telefoni so še vedno potencialno nevarni, enako kot prvi. Problem namreč nastane edino takrat, če telefon pade na tla in se baterija razdvoji od naprave, kar lahko povzroči iskro.
A.L....kakšno oceno, če sploh si imel/a pri kemiji v osnovni in srednji šoli? Predvidevam, da cvek. Kajti: Tekoča goriva so gorljive ali energijsko-generirane molekule, ki jih lahko izkoristimo zato da ustvarimo mehansko energijo, ki posledično ustvari kinetično energijo. Večina tekočih… ...prikaži več goriv, v razširjeni uporabi, je pridobljena iz fosilnih goriv; kljub temu pa je večino tipov goriva, kot na primer vodikovo gorivo (za uporabo v avtomobilski industriji), definiranih kot tekoča goriva. V tekočih gorivih so vnetljivi hlapi tekočih goriv in ne tekočina.