Mercedes-Benz je prve fotografije serijskega avtomobila naredil prav v Sloveniji in sicer na Brdu pri Kranju. Sledila je svetovna premiera v Detroitu, sedaj pa je lepotec, ki prinaša kar precej novega v oblikovalski slog pod mentorstvom Roberta Lešnika, na voljo tudi slovenskim kupcem.
CLS v svoji tretji generaciji uvaja nove smernice Mercedesovega oblikovanja, s katerim želijo z manj povedati več - posledica je malo izrazitih črt, več poudarka pa je na proporcih (kar za 65 mm daljše medosje), zato je rezultat hkrati zelo elegantna, a tudi športna postava, ki zna rezati zrak s količnikom pri komaj 0,26.
Sprednja maska je po novem obrnjena navzgor, nalomljeno silhueto dnevnih LED svetil pa bodo odslej povzemali tudi drugi mercedesi.
Da ima črko S v imenu, ki pri Mercedesu pomeni vrhunski luksuz, dokazuje CLS v notranjosti, ki pa ima hkrati pridih dinamičnosti ("turbo" prezračevalne reže). Posebej oblikovani so sedeži, zadnja dva zunanja sta enaka kot spredaj, sedaj je na voljo tudi (zasilni) sredinski sedež za morebitnega petega potnika.
Prednji del potniške kabine je bil prevzet iz razreda E, saj sta tudi pri CLS na voljo dvojna 12,3-palčna zaslona v visoki ločljivosti. Tako kot prenovljeni razred S zmore tudi CLS tretji nivo avtonomne vožnje, kar pomeni, da je na avtocesti dovolj dotik volana z mezincem vsake pol minute, ostalo opravi avto sam vse do hitrosti 210 km/h. Na voljo je cela plejada serijskih in doplačljivih pripomočkov, ki jih poznamo že iz razredov S in E.
Pri pogonu CLS s šestvaljnimi bencinskimi in dizelskimi motorji vestno sledi ponudbi iz razreda S, bodo pa sredi leta na voljo tudi štirivaljni motorji.
Omeniti velja 3,0-litrskega bencinarja, ki ima zaganjalnik/alternator in 48-voltno napetost. Alternator pomaga glavnemu motorju z dodatnimi 16 kW na polno pognati avto že pri nizkih vrtljajih. Prvič bo v ponudbi tudi različica CLS 53 4MATIC+, ki, četudi nima šestice v imenu, izredno hitro pelje - 336 kW (455 KM), 520 Nm, 4,5 sekunde pospešek do 100 km/h).
Sicer pa trilitrska dizla 350 d (210 kW/286 KM) in 400 d (250 kW/340 KM), ki bosta gotovo najbolj iskana, staneta od 78.930 evrov oziroma 83.540 evrov. Bencinar 450 (286 kW/389 KM) stane od 84.230 evrov.
Letos naj bi ključe dobilo v roke 30 domačinov. V Sloveniji so sicer od leta 2004 (prva in druga generacija) prodali 151 vozil. Med njimi je bilo deset "karavanskih" shooting brakov, ki pa v novi generaciji ne bo več med opcijami.
Mercedesi se povezujejo tudi v Sloveniji
CLS uvaja še eno novost za Slovence - sistem Me connect, ki je Mercedesova platforma za prihajajoče nove funkcije in storitve, vezane na osebna vozila znamke. Vozilo ne bo komuniciralo zgolj z uporabnikom, temveč z dovoljenjem uporabnika tudi s pooblaščenim partnerjem Mercedes-Benza. V primeru morebitnih težav ali napak bo vozilo samodejno poslalo obvestilo izbranemu servisu, ki lahko na podlagi obvestila preventivno naveže stik z uporabnikom in tako prepreči nadaljnje morebitne težave.
Platformo Me connect imajo na razpolago vsa na novo izdelana vozila, jo bo pa znamka ponudila tudi za vsa svoja vozila, izdelana po 2002, v obliki posebnega adapterja s strojno opremo.
dezurni@zurnal24.si
CLS vedno najbolj grda oblika, ma pa res kr nekaj konjev na zalogi, ampak avto je grdula tud prejšnji model je bil tak, notri je super, a zunaj nikakav.