Avto
3344 ogledov

Mehaniki in vozniki pred velikimi spremembami

12 Tehnološka konferenca o vzdrževanju motornih vozil.
1/20
GMT
Mehaniki se morajo že danes pripraviti na velike spremembe, ki jih prinaša napredek v avtomobilski industriji.

V Murski Soboti smo se udeležili 12. Tehnološke konference (TK) o vzdrževanju motornih vozil. Na dvodnevnem srečanju, ki je letos potekalo pod sloganom »Znanja, ki krojijo prihodnost«, se je zbralo več kot 200 udeležencev iz avtomobilske panoge.

Srečanje, ki sta ga organizirali podjetji GMT/Adel in Metron inštitut, je namenjeno predvsem izmenjavi izkušenj in znanja med izdelovalci rezervnih delov in ponudniki različnih storitev, povezanih z vzdrževanjem vozil, ter mehaniki oziroma predstavniki podjetij, ki skrbijo za dobro kondicijo vseh vrst vozil.

Kakovost v delavnicah mora biti na prvem mestu

Stališče vseh vpletenih v proces vzdrževanja vozil je namreč enotno, in sicer, da sodobna vozila s čedalje več napredne opreme zahtevajo tudi odlično usposobljene strokovnjake za vzdrževanje. Poleg uspešnega diagnosticiranja pogosto zelo kompleksnih napak, ki zahteva širok spekter znanj, morajo te napake učinkovito odpraviti s pravilno uporabo orodij in sistemov, brez katerih vzdrževanje in popravila sodobnih vozil tako rekoč niso več mogoča, ter znati pravilno vgraditi kakovostne nadomestne dele, ki so na voljo na trgu.

12 Tehnološka konferenca o vzdrževanju motornih vozil. | Avtor: GMT GMT

Le s takšnim strokovnim pristopom in doslednim spoštovanjem navodil izdelovalcev orodij, opreme in rezervnih delov je v skladu z navodili izdelovalcev vozil mogoče zagotoviti ustrezno raven varnosti uporabe ter skladnost z vrsto različnih predpisov, ki se nanašajo na zasnovo in uporabo vozil.

Tehnološka konferenca je dobro obiskano srečanje strokovnjakov z večletno tradicijo, ki bo v prihodnjih letih še raslo in sledilo vsem sodobnim trendom v avtomobilski industriji in prometu nasploh. Pomen vzdrževanja vozil bo namreč z uvajanjem še naprednejših tehnologij in sistemov za samodejno vožnjo še večji, saj bo morala biti vgrajena tehnologija še toliko bolj neoporečna in ustrezno vzdrževana.

Srečanje proizvajalcev delov in mehanikov

"Namen TK je, da na eni strani združimo stroko, torej proizvajalce, ki so prva roka pri vseh avtomobilskih delih. Oni so tisti, ki točno vedo, zakaj je nek avtomobilski del sestavljen, kot je, zakaj ima take tehnične specifike, kako se montira," pravi Matej Žinkovič, vodja organizacijskega odbora 12. Tehnološke konference in vodja marketinga skupini GMT in dodaja, da so na drugi strani njihove stranke – to so mehaniki iz vse Slovenije in tudi sosednje Hrvaške, ki se potem v praksi srečujejo z njihovimi deli. Mehaniki lahko na tovrstnih konferencah proizvajalce direktno vprašajo in jim na konkretnih primerih povedo svoje izkušnje, tako pozitivne kot negativne. Predstavniki dobaviteljev to, kar izvedo na konferencah, prenesejo tudi razvojnikom. Te informacije so torej uporabne za obe strani. 

12 Tehnološka konferenca o vzdrževanju motornih vozil. | Avtor: GMT GMT

Delo mehanikov se bo zelo spremenilo

"Mehanikom želimo dati oporo za težave, ki se v delavnicah kažejo danes. Hkrati pa jih želimo opozoriti na to, kaj lahko pričakujejo v naslednjih letih, ko se bo njihovo delo precej spremenilo. Z izbiro tem predavanj in praktičnih prikazov smo želeli udeležence tudi spodbuditi k razmišljanju o tem, kaj se bo v prihodnosti spremenilo, saj bodo spremembe dokaj velike in tudi najhitrejše v zgodovini avtomobilizma, ne le servisiranja," pojasnjuje Primož Rožnik, vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT, ki pravi, da na ceste in v delavnice bolj množično prihajajo električna vozila, telematika. "Napake na vozilih bomo odpravljali, še preden se bo avto pokvaril, in ne tako kot zdaj, ko avto v delavnico dobimo že z okvaro."

12 Tehnološka konferenca o vzdrževanju motornih vozil. | Avtor: GMT GMT

Andrej Pečjak iz podjetja Metron inštitut dodaja, da je na TK želel predvsem pojasniti, kakšno bo vzdrževanje električnih vozil: "Mehaniki so dobro pripravljeni na prihod električnih vozil, se pa tega preveč bojijo. Takšno delo bo manj nevarno kot delo na konvencionalnih motorjih." Opaža tudi strah, da električni avtomobili ne bodo potrebovali vzdrževanja in bodo ostali brez dela. "Ta strah je povsem neutemeljen, ker proizvajalec vedno poskrbi za neljuba presenečenja, da je okvar bistveno več, kot bi bilo treba."

Intervjuja s Primožem Rožnikom in Andrejem Pečjakom bomo objavili konec tedna.
 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.