Evropsko sodišče je odločalo v sporu med nemškim združenjem prodajalcev avtomobilskih delov GVA in korejskim avtomobilskim proizvajalcem Kio o tem, če naj neodvisnim prodajalcem nadomestnih delov omogoči razširjeno iskanje v svoji bazi podatkov, ki bi vključevalo tudi dobavitelje 'neoriginalnih' nadomestnih delov, od česar bi zaradi nižjih cen imeli korist tudi potrošniki.
Vsak avtomobil namreč v tovarni dobi identifikacijsko številko, s katero je možno v proizvajalčevi podatkovni bazi pridobiti natančen seznam v posamezni avtomobil vgrajenih delov. Do teh podatkov lahko trgovci dostopajo preko plačljivega spletnega portala, dostop do njega pa dobijo tudi pooblaščene servisne delavnice in neodvisni servisi, ki tako pridejo do podatkov, katere originalne nadomestne dele potrebujejo za popravilo. Ne morejo pa videti, če namesto originalnih delov obstajajo kakšne cenovno bolj ugodne alternative. Razlog za to je seveda v tem, da gre za milijardni posel, v katerega s popravili kar 40 odstotkov prispevajo prav neodvisne servisne delavnice.
Dostop do neoriginalnih delov
Združenje GVA – njegova člana sta tudi Bosch in ZF - je v tožbi trdilo, da neodvisne servisne delavnice, ki iščejo podatke v Kiini podatkovni bazi, lahko najdejo le ponudbo Kiinih originalnih nadomestnih delov. Združenje zahteva, da bi moral proizvajalec v svoji podatkovni bazi servisom omogočiti tudi izbiro neoriginalnih rezervnih delov, ki so pogosto cenejši.
Evropsko sodišče tem zahtevam ni pritrdilo, saj v skladu z obstoječimi evropskimi zakoni proizvajalci avtomobilov niso obvezani podatkov posredovati v obliki, ki bi omogočala nadaljnje iskanje primerjav podatkov. Obvezani so le dobaviti le podatke, ki so na voljo v obliki zgolj za branje. Tudi neodvisni servisi naj pri tem ne bi bili diskriminirani, saj imajo dostop do povsem enakih podatkov kot pooblaščeni servisi.
Kiina zmaga je kljub temu kratkega roka, saj so se evropske države in evropski parlament že lani strinjali, da bodo morali proizvajalci avtomobilov kmalu podatke posredovati v elektronski obliki, ki bo omogočala tudi razširjeno iskanje. Zakon naj bi stopil v veljavo 1. septembra 2020.
dezurni@zurnal24.si
Pa kaj ni jasno tem Nemcem? Potem naj pa še oni dajo na svoje rezervne dele 7-letno garancijo, tako kot jo daje Kia na svoje avtomobile.