Pooblaščeni avtomobilski servisi so podaljšana roka izdelovalca, zato morajo vseskozi skrbeti, da ustrezajo standardom, kakovosti in siceršnjim, ki si jih je zamislila matična tovarna.
"Nepooblaščeni servisi niso nujno slabši po kakovosti storitev kar zadeva mehaničnega dela, a tega potrošnik ne ve. Če je delo dobro opravljeno, težav ni ne pri enem ne pri drugem, drugače je, ko gre kaj narobe. V primeru pooblaščenega servisa ima potrošnik za sogovornika še matično tovarno, pri nepooblaščenem pa se mu lahko zgodi, da ostane brez možnosti po neuspeli pritožbi," pojasnjuje Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).
Kaj gre lahko narobe pri šušmarjih?
Če servis avtomobila zaupamo šušmarjem, ki delo opravljajo na črno v "domačih" delavnicah, gre lahko narobe veliko ali pa nič. "Odvisno od tega, kako je delo opravljeno oziroma, kakšen material je uporabljen. Pri »šušmarjih« pač obstaja večja možnost, da določenega opravila ne bodo opravili v skladu s kriteriji, ki jih je določila matična tovarna ...," dodaja Okorn in pojasnjuje: "Zakon v zvezi z garancijo izrecno navaja pooblaščene servise in servise, ki imajo pooblastilo proizvajalca za izvajanje servisnih del na proizvodih. Potrošnik bo težko uveljavil svoje pravice iz tega naslova, če ne bo sledil navodilom, ki jih je prejel s strani proizvajalca ali prodajalca in izvajal dela na avtomobilu pri nepooblaščenih subjektih."
Z vidika pravic, kot jih določa zakon, pri okvarah avtomobilov garancija ni edina opcija - potrošnik ima tudi možnost uveljavljanja stvarne napake pri prodajalcu. Seveda pa ne hkrati - potrošnik se mora odločiti, ali bo uveljavljal pravice iz naslova garancije ali iz naslova stvarne napake. Kako uveljaviti stvarno napako in kakšne so pravice v tem primeru.
Pravice, ki jih ima potrošnik, ko gre z avtomobilom kaj narobe, so:
- Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.
- Če proizvajalec v roku iz prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.
- Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim mora proizvajalec izdati nov garancijski list.
- Pravice potrošnika iz tega člena ugasnejo po dveh letih od dneva, ko je potrošnik zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.
Enako se je meni dogajalo na Porsche Verovškova......podn od servisa.
Najhujš je pa da na pooblaščenem servisu sploh ne zamenjajo delov za katere napišejo v knjigo da so jih! Mi je šele nepooblaščen serviser pokazal, kako so prej delal s tem avtom!!! Nikol več na pooblaščenga!!!-da kr direkt napišem-->Autodelta-sramota!!
Samo da bom pelju avo popravit h pooblaščenem serviserju zaradi garancije?? pa a ste vi normalni? Ponovno delo in materijal, če gre karkoli narobe stane zlo manj kot je razlika med ceno pri poonlaščencu in enmu dobremu nepooblaščenem serviserju!ssPa pooblaščenci… ...prikaži več neznajo drugega, kot avto priklopit na tester in je to to!