Avto > Mehanik leta
970 ogledov

Kaj vse mora vedeti in znati mehanik? Angleščino!

Mehanik leta 2019
1/101
Anže Petkovšek
V torek je bil na finalu izbora Mehanik leta 2019, ki je potekal v delavnicah Strokovnega izobraževalnega centra Ljubljana, izbran novi mehanik leta. To je Žan Umek, ki je na lanskem tekmovanju osvojil tretje mesto in je z 21 leti tudi najmlajši Mehanik leta doslej.

Na drugo mesto se je uvrstil zmagovalec lanskega tekmovanja Anže Soklič, tretje mesto pa je zasedel Boštjan Pestotnik. In ker so vsi ostali tekmovalci prav tako dobro opravili svoje naloge z le manjšimi odstopanji med področji, ki jih različno obvladajo, so si vsi razdelili četrto mesto.

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Glavni namen tekmovanja za Mehanika leta, ki sta ga v sodelovanju s Strokovnim izobraževalnim centrom Ljubljana, sekcijo avtoserviserjev pri Obrtni zbornici Slovenije in posamezniki, med katerimi je tudi predlanski nosilec naslova Mehanika leta Robert Eržen, že šestič organizirali revija Mehanik in Voznik in Žurnal24, je širjenje glasu o dobrih mehanikih in posredovanje znanj o dobro vzdrževanih avtomobilih, ki so zato tudi bolj varni.

Kandidat za Mehanika leta 2019 Žan Umek Avto Mladi mehanik z veliko izkušnjami in znanja

Znanje angleščine je ključno za nemoten potek dela

Tekmovanje je bilo zastavljeno precej obširno. Tekmovalci so se najprej pomerili v obvladanju teorije svojega poklica, kjer so morali pokazati poznavanje strokovnih znanj, strokovne terminologije in tudi zakonov, ki so povezani z njihovim delom. Z univerzalnim merilnim testerjem so morali – seveda v omejenem času - ugotoviti in diagnosticirati napako na avtomobilu in jo odpraviti. Letos so jim izpraševalci "podtaknili" pokvarjeno varovalko vodne črpalke na hibridnem križancu toyota C-HR hybrid. Zgolj s pomočjo otipa so morali na slepo prepoznati tudi pet sestavnih delov avtomobila.

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Glavni namen tekmovanja za Mehanika leta je širjenje glasu o dobrih mehanikih in posredovanje znanj o dobro vzdrževanih avtomobilih, ki so zato tudi bolj varni.

Njihove praktične spretnosti so prišle do izraza pri pravilni vezavi avtomobilskih utripalk, kjer so morali pokazati poznavanje električnih shem. Kot vedno doslej so morali zamenjati tudi avtomobilsko gumo, seveda po pravilnem postopku, da niso poškodovali gume, platišča, navojev pritrdilnih vijakov ali ventila s tipalom zračnega tlaka.

Kandidat za Mehanika leta 2019 Robert Žnider Avto Ni težav, so samo rešitve

 

Tekmovanje so zaključili na bolj zabaven način, saj je zadnji preskus od njih zahteval, da iz lego kock sestavijo modelček porscheja 911. Kljub temu, da v skupni seštevek ni prinesel veliko točk, je bil pomemben, saj so morali mehaniki z njim pokazati, da so se sposobni držati določenega protokola in da lahko tudi pod pritiskom pokažejo veliko mero zbranosti in natančnosti.

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tekmovalci so bili zelo mladi

Kot lansko leto, so bili tekmovalci tudi letos v povprečju zelo mladi, zato so razmeroma dobro obvladajo električne napeljave in povezave, a ni šlo brez napak. Dobro so se znašli tudi pri avtodiagnostiki, kjer pa jih je večina dodobra izkoristila čas, ki jim je bil na voljo. Pokazalo se je namreč, da marsikdo ni bil dovolj vešč angleškega jezika, v katerem danes najdemo veliko navodil za popravila avtomobilov. Tisti, ki so angleščino obvladali, so popravila načeloma opravili že v polovici predpisanega časa.

Avto Mehanik, ki najraje rešuje kompleksne težave

Učitelj praktičnega pouka na šoli Sebastjan Beseničar pravi: "Kandidati so se obnesli v redu. Nekateri imajo težave z angleškim jezikom, v katerem so bila natiskana navodila za popravilo avtomobilov in uporabo električnih shem. Kdor je oboje poznal, je zelo hitro ugotovil, kaj je z avtomobilom narobe."

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tekmovalci so se dobro znašli pri avtodiagnostiki, a je večina dodobra izkoristila čas, ki jim je bil na voljo. Marsikdo namreč ni bil dovolj vešč angleškega jezika, v katerem danes najdemo veliko navodil za popravila avtomobilov. Tisti, ki so angleščino obvladali, so popravila načeloma opravili že v polovici predpisanega časa.

Tekmovanje tudi letos podpira tudi sekcija avtoserviserjev pri Obrtni zbornici Slovenije, ki jo je zastopal član upravnega odbora Peter Caserman. Ta je z Beseničarjem delil mnenje: "Vsako leto ugotovimo kaj novega, kar nam manjka na področju izobraževanja mehanikov. Lani smo ugotavljali, da so pomanjkljivosti na področju razumevanja električnih shem, ki se niso izboljšale, letos pa smo zaznali pomanjkljivosti pri branju tehnične dokumentacije, ki je pogosto napisana v angleščini. Tekmovalci so vsako leto mlajši, zato bi pričakovali, da jim bo lažje brati tudi tehnično dokumentacijo v angleškem jeziku, ki je med mladimi postal že skoraj pogovorni, vendar ni tako. Sicer takšna tekmovanja podpiramo, saj so nekakšen pokazatelj, kje v naši panogi trenutno smo in kaj je treba storiti."

Avto Vsestranski mehanik, ki že 20 let širi znanje in nabira izkušnje

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zmagovalec je bil lani tretji

Mehanik leta 2019 Žan Umek, ki je poleg ostalih nagrad iz rok lanskega zmagovalca tekmovanja Mehanik leta prejel prenosni pokal, ki ga je izdelal trikratni Mehanik leta Primož Rožnik, je po tekmovanju povedal: "Ko sem se prijavil, sem si rekel, da grem letos više in uspelo mi je. Po lanskem tretjem mestu sem opazil da ljudi zanima moje delo in pričakujem da bo po letošnji zmagi zanimanja še več. Udeležba je dobro vplivala tudi na posel. Misli, da bi se moralo na tekmovanje prijaviti še več mehanikov, saj je to izkušnja, ki je ne pozabiš."

Avto Mehanik, katerega strast je obnova motorjev

Svoje vtise je z nami delil tudi lanski Mehanik leta Anže Soklič, ki je letos osvojil drugo mesto. Na vprašanje, kako težko je bilo predati prehodni pokal v nove roke, je odgovoril: "Ja, je bilo kar težko. Ampak je zmaga zaslužena, izkazalo se je, da je bilo Žan boljši." So bili letos izzivi težji kot lani? "Da, bilo je kar težje. Sem se trudil, ampak je malo zmanjkalo." In kje se je lomilo tekmovanje, pri katerih nalogah? "Vezava elektrike pri avtu je bila kar zahtevna, treba je bilo pravilno zvezati smernike. Tudi pri pnevmatikah je bilo letos drugače, saj smo morali še posebej paziti na senzorje za nadzor tlaka. To so bile tiste malenkosti, ki so na koncu odločale." A z rezultatom je bil kljub temu zadovoljen.

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Znanje je treba neprestano osveževati

"Novinec" med prvimi tremi Boštjan Pestotnik pravi: "Vtisi so v redu. Tekmovanje je pošteno. Veliko poudarka je na elektriki. Najtežje se mi je zdelo diagnostično odkrivanje napake na hibridu, težka pa je bila tudi teorija, saj je bilo treba prepoznati veliko elektronskih elementov in opisati njihovo delovanje." Meni, da se bo njegov naslov poznal tudi pri njegovem delu, saj bodo ljudje preko družbenih omrežij gotovo izvedeli zanj.

Omeniti je treba tudi sponzorje, brez katerih tekmovanja za Mehanika leta ne bi mogli izvesti. Med njimi je tovarna orodij Unior iz Zreč, ki prav letos praznuje stoto obletnico delovanja. Pomembna dobavitelja slovenskih avtomehaničnih delavnic sta tudi podjetji Stahlgruber in ATteam KENT, za enako ciljno skupino kot avtomehaniki pa načeloma skrbi tudi slovenska naftna družba Petrol.

Dirkalni peugeot 306 maxi Mehanika leta 2018 Anžeta Sokliča Avto Vsak tretji slovenski dirkač je mehanik

V strokovni komisiji je bil letos tudi Mehanik leta 2017 Robert Eržen, ki je o svoji novi vlogi povedal: "Izkušnja z drugega zornega kota je drugačna, manj napeta, je pa zanimivo videti, koliko napetosti je pred samim tekmovanjem, kar je čisto normalno. Vloga je drugače dobra. Opažamo, da starostna meja tekmovalcev zelo pada. Mehanikov moje generacije ni več. Ko sem začel tekmovati, so začeli prihajati mlajši in zdaj je zmagovalec star 21 let." Kako pa meni, da bi se danes odrezal? "Težko rečem, ampak glede na rezultate, bi lahko bil med prvimi tremi. Morda bi lahko prvemu in drugemu mestu dodal še tretje."

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kako pa pri svojem delu skrbi, da je v koraku s časom in novostmi? "Trudim se, da se prijavim na vse razpisane seminarje. Za to mi ni škoda časa. Vsak človek ima drugačen pogled na določen problem in vedno slišiš nekaj novega. Če si bil na nekem seminarju za določeno zadevo pred tremi leti, je vmes že toliko novosti, da znanje moraš obnoviti." Izpostavlja predvsem, da so danes skoraj vsi avtomobili nadgrajeni z elektronskimi komponentami, veliko napredka je tudi na področju varnosti, kar zahteva nova orodja, nova znanja in seveda dodatne stroške za stranke.

Kandidat za Mehanika leta 2019 Luka Kovač Avto Na servisu so v njem prepoznali velik potencial

Če te delo ne veseli, me moreš biti uspešen

Kot rečeno, je tekmovanje tako kot vsa leta doslej potekalo v prostorih Strokovnega izobraževalnega centra Ljubljana, kakor se zdaj imenuje šolska ustanova, ki smo jo nekoč poznali kot Srednjo poklicno in strokovno šolo Bežigrad.

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Avto Veselje do vozil ga je pripeljalo do poklica avtoserviser

Kaj meni o letošnjem tekmovanju, smo vprašali tudi pomočnika ravnateljice Lojzeta Kranjca, ki je povedal: "Naša želja je, da vedno ponudimo nekaj novega v tekmovanju. Panoga se ves čas razvija in tudi mi moramo skrbeti, da dijakom predajamo najbolj aktualna znanja. To se potem kaže tudi v uspešnosti šol. Tako je bilo naravnano tudi tekmovanje. Smo pa veseli, da serviserji, ki že opravljajo svoj poklic, imajo interes in se preizkusijo, kam na lestvico se uvrščajo s svojim znanjem in sposobnostmi. Letošnji tekmovalec je za mene pravzaprav presenečenje, ampak sem vesel, da mladi mehaniki tako resno vzamejo takšen izziv in da se v konkurenci bolj izkušenih od sebe lahko povzpnejo na vrh. To je zelo spodbudno tudi za ostale mlade mehanike, saj jih mora to delo veseliti, če želijo biti uspešni. Če te ne veseli, tudi uspeha ne more biti."

Mehanik leta 2019 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.