Če vam zaradi malomarnosti zmanjka goriva med potjo, ni samo nespametno, temveč lahko tudi precej drago. Pri modernih dizelskih avtomobilih namreč lahko pride zaradi pomanjkanja goriva do dragih poškodb pri sestavnih delih za vbrizgavanje goriva.
Poleg tega vam grozi kazen zaradi neupravičenega ustavljanja sredi ceste ali ulice. Predpisana globa v Sloveniji je 40 evrov, še enkrat dražje pa bo, če boste denimo obstali na avtocesti, v predoru in podobnih mestih. Potem je tu še strošek za ustrezno pomoč na cesti.
Tudi merilniki se pokvarijo, mar ne?
Pri AMZS vedo povedati, da je prav pomoč v primerih, ko klicateljem zmanjka goriva med potjo, med najpogostejšimi razlogi za intervencijo. "Vsak dan vsaj nekdo na cesti ostane s prazno posodo za gorivo. Pogosto zato, ker jim ne delajo merilniki za nivo goriva in se ravnajo po občutku ter zaupajo skupnemu število prevoženih kilometrov,“ pravi mehanik Miha Jamnik z AMZS.
Vsi avtomobili modernejšega letnika praviloma poleg drugih informacij voznika zalagajo tudi z ocenjenim dosegom z zalogo goriva v rezervoarju.
Ko nivo goriva pade pod določeno točko, se prižge opozorilna lučka oziroma avto na kakšen drug očiten način opozori, da je potrebno kmalu zaviti na črpalko.
Pri številnih avtih se nato pri okoli 40 kilometrov doseg preneha prikazovati, kar naj bi bilo zadnje in iz prakse tudi zelo učinkovito opozorilo za voznika, naj nemudoma poišče novo zalogo goriva.
Na "hlape" so peljali do 60 kilometrov daleč
Pri nemškem avtoklubu Adac so napravili zanimiv poskus, kako daleč avtomobili peljejo še potem, ko naj bi jim po računalniku že zmanjkalo goriva. Testirali so le bencinarje, saj pri dizlih lahko nastane velikanska škoda, če jim zmanjka goriva. V precep so vzeli naslednje modele: audi A6, BMW X5, kio vengo, mercedes-benz S in smarta forfour.
Prikazovalniki nivoja goriva in opozorilniki na nizek nivo se pri teh avtomobilih sicer nekoliko razlikujejo, vendar pa so praviloma obvestila o nizkem nivoju goriva dovolj jasna, le pri smartu namesto kilometrov kaže preostale litre, zato mora voznik sam predvideti, za koliko poti bodo še zadostovali.
-
PREBERITE ŠE: Ljudje le še redko točijo poln rezervoar
Z omenjenimi modeli so testni vozniki po tem, ko jih je sistem že opozoril na praktično prazen rezervoar, napravili še med 8 in 60 kilometrov poti, kar je za voznike dobrodošel podatek, a nikakor ne takšen, da bi se nanj zanašali. Med vožnjo po avtocesti ali v klanec bo namreč "rezerva rezerve" pošla precej hitreje. Pri Adacu sicer niso pojasnili, kateri avto se je ustavil zadnji.
Na vsak način je potrebno avtomobil pravi čas zalagati z novo količino goriva. Mehaniki priporočajo, da rezervoarja nikar ne praznite do konca, temveč točite že veliko prej, denimo, ko je v njem še kakšna četrtina.
dezurni@zurnal24.si
Sploh ni nujno. Močno odvisno od avta. Veliko jih ima tako, da se lučka prižge, ko je še 5-7 litrov bencina v tanku, posebej tisti, ki ne kažejo preostalih km potem, ko se lučka prižge.
In kako so to preizkusili? Vsaka znamka ima to različno. Enim se prej prižge lučka, nekaterim kasneje. Nekaterim se odšteva km do 0, nekaterim se pri km izginejo....
ko prikazovalnik pokaze doseg 0km, nam ostane v rezervarju še okoli 5l goriva oz. toliko kot imamo rezerve. Lučka se pa iz varnostnih razlogov vklopi že prej.