Okvara motocikla in prometna nesreča sta glavna razloga, zaradi katerih so motoristom v zadnjih petih letih na pomoč priskočili sodelavci Asistenčnega centra Zavarovalnice Triglav. V tem obdobju so v Sloveniji in še desetih drugih evropskih državah motoristom pomagali v več kot tisoč primerih, od tega največkrat prav lani.
Ob tem v največji slovenski zavarovalnici ugotavljajo, da se je zaradi zakonskih sprememb število zavarovanj motornih koles v primerjavi z lani občutno povečalo. V letošnjem aprilu se je tako v primerjavi z enakim lanskim obdobjem zaradi obvezne registracije in zavarovanja motornih koles z manj kot 4 kilovatov moči število skleniteljev zavarovanja avtomobilske odgovornosti (AO) v Zavarovalnici Triglav povečalo za kar trikrat.
Motoristi pogosto sklenejo le osnovno zavarovanje
V zavarovalnici opozarjajo na majhen delež tistih, ki imajo sklenjeno tudi zavarovanje voznika motornega kolesa za primer telesnih poškodb ali smrti – AO plus. V Triglavu ugotavljajo, da ima samo 15 odstotkov motoristov poleg obveznega zavarovanja AO sklenjeno tudi zavarovanje AO plus, čeprav je škodna pogostost iz naslova AO plus pri motoristih kar šestkrat višja kot pri voznikih osebnih vozil.
Tudi povprečna izplačana škoda je pri voznikih motornih koles še enkrat višja kot pri voznikih osebnih vozil. Pri zavarovalnici Triglav pojasnjujejo, da je to razumljivo, saj (lahko) že manjši trk hitro pripelje do poškodb. Motoristi, ki so ena najbolj ranljivih skupin udeležencev v prometu, žal niso dovolj zavarovani za telesne poškodbe, še poudarjajo v Zavarovalnici Triglav in dodajajo, da približno 15 odstotkov motoristov poleg zavarovanja AO sklene vsaj še zavarovanje avtomobilske asistence za motorna kolesa, ko se motorist znajde sam ob cesti s pokvarjenim akumulatorjem, predrto gumo ali poškodovanim motociklom zaradi padca.
Številni neznajo obvladovati motocikla
Vzroki za nesreče se največkrat skrivajo v neznanju in neobvladovanju vožnje motocikla. Inštruktor varne vožnje AMZS Brane Legan pravi, da so najpogostejše vozniške napake v pomanjkljivem poznavanju položaja motorista na motociklu, usmerjanju pogleda, učinkovitem in varnem vodenju, upravljanju ter zaviranju motocikla, podcenjevanju vpliva hitrosti na zmožnost ukrepanja in reševanja v nevarnih situacijah, ob precenjevanju svojih sposobnostih odziva na nastale situacije in uporabi ustreznih rešitev.
Ob upoštevanju pričakovanih normalnih voznih pogojih, stanju prometa in ugodnih vremenskih pogojih so zato po Leganovem mnenju ključni pogoji za varno vožnjo: ustrezna brezhibna priprava in oskrba motocikla, upoštevajoč tudi vse dodane elemente (kovčki, prtljaga, itd.), pravilno uporabljena potrebna varnostna zaščitna oprema in psihofizična pripravljenost motorista, pri katerem ima znanje veliko vlogo.