Magna Steyr, ki ima zgrajen, a neizkoriščen proizvodni obrat tudi v Hočah pri Mariboru, bo v svoji matični tovarni v Avstriji odpustila 500 zaposlenih, potem ko so se morali že pred časom posloviti od več sto sodelavcev.
Kot poroča Automobilwoche, je bil kaplja čez rob polom s podjetjem Fisker. Magna Steyr bi morala v Gradcu za mlado znamko po prvotnem načrtu izdelati po 40 tisoč vozil modela ocean na leto, a je Fisker zaradi številnih težav potonil v temno rdeče številke in s seboj potegnil še Magno.
Fisker pa ni edini razlog za težave v Gradcu, kjer že dolga leta izdelujejo avte za različne znamke. BMW serije pet prejšnje generacije je že umaknjen iz proizvodnje, do novembra bosta trakove zapustila še zadnja Jaguarjeva modela E‑pace in I-pace. Leta 2026 pa se bo končala še proizvodnja modelov BMW Z4 in toyota supra, ki sta postavljena na isto platformo, njune proizvodne številke pa niso visoke. Edina dobra novica za Magno, v kateri ima delo veliko število Slovencev, je nemoteno nadaljevanje proizvodnje mercedesa razreda G, ki mu bodo kmalu dodali še električni razred G.
Razcveta ni bilo
Tovarna ima kapaciteto okoli 150.000 avtomobilov na leto, Magna pa trenutnih podatkov o izkoriščenosti ne navaja, poroča Automobilwoche. Magna je delovala predvsem kot podpora znamkam, da jim zaradi zasedenih kapacitet oziroma izkoriščenih linij ni bilo treba graditi novih tovarn.
V zadnjih treh mesecih prejšnjega leta so v Gradcu izdelali 21.400 vozil, v istem obdobju leto prej pa 28.600. "Naslednja tri leta bodo v Gradcu zelo težka," je napovedal šef Magne Steyr Roland Prettner v nedavnem intervjuju za Kleine Zeitung. Po tem obdobju spet računajo na nova naročila.
Štajerski avtomobilski proizvajalec je pred nekaj leti pričakoval pravi razcvet električnih zagonskih podjetij, t. i. new entrance znamk, a se to ni uresničilo. Tudi uveljavljeni proizvajalci imajo v teh časih presežne zmogljivosti in trenutno želijo zagotoviti izkoriščenost zmogljivosti v lastnih tovarnah. Magna Steyr naj bi se pred kratkim potegovala za nov posel z BMW, a brez uspeha.
Po Prettnerjevih besedah bi lahko bila naslednja velika priložnost prihod kitajskih proizvajalcev avtomobilov na evropski trg. Ker Bruselj razmišlja o višjih tarifah za kitajske proizvajalce, se bodo ti precej lažje odločili za proizvodnjo v Evropi. Logična izbira bi bila prav Magna.
Na koncu bomo ugotovili, da je imel tisti nevladnik, Marinček zelo prav. Da so njegove trditve in nasprotovanja bila strokovno utemeljna tisti pogovor Počivalška ob kavi po vrnitvi s pogovorov pa neprazna grožnja. Samo da ni Počivalška več v igri.… ...prikaži več NPU pa tudi ni zainteresiran za preiskave, kajne?
Edini sposoben, ki bi lahko rešil zadevo je počivajoči minister, ki bi magni lahko vrnil debelo provizijo in temni golobi bi odleteli ...
Magna Steyr v množično odpuščanje...to je bil Počivalškov projekt za provizije . Biki nič več ne rikajo.