Japonski Sony je na sejmu CES 2021 objavil, da je začel na javnih cestah testirati prototip Vision-S, iz katerega bo lahko nastal znamkin prvi serijski električni avto. Testiranja so začeli v naši sosedi Avstriji, v nadaljevanju razvoja bodo vozilo testirali še v drugih regijah, so povedali Japonci.
Da se je razvoj prvega avtomobila iz Sonyja začel na cestah tik onkraj slovenske meje, ni naključje, saj Sony pri razvoju tesno sodeluje z Magno Steyr in je že lani povedal, da so uporabili platformo za električne avtomobile proizvajalca iz Gradca. In ker Sony sam nima obratov za izdelavo avtov, je toliko bolj zanimivo kratko sporočilo, ki je sledilo iz Magne Steyr v ponedeljek. Vodja podjetja Frank Klein je koncept Vision-S opisal šele kot "začetek našega tesnega sodelovanja."
Sony je lani nekoliko presenetljivo napovedal vstop v svet električnih avtov. Leto dni kasneje pa je jasno, da se bo zaradi uspeha Tesle, ki je lani prodal pol milijona električnih avtov, tradicionalnim proizvajalcem vozil pridružila še kopica drugih tehnoloških podjetij.
Vision-S štirisedežni koncept ima dva 200-kilovatna motorja, pozornost pa je pritegnil predvsem z napovedjo avtonomnega obnašanja v prometu, za kar bo skrbelo 40 različnih senzorjev.
Imajo denar in idejo, a potrebujejo nekoga, ki zna izdelati avto
Da v Gradcu zelo verjetno nastaja prava gneča prišelkov v avtomobilsko industrijo, ki iščejo proizvodne obrate in da se bo vrsta v prihodnje še podaljšala, so na podlagi pogovora s Kleinom zapisali tudi pri Automobilwoche.
Dejstvo je, da je bilo leto 2020 za Magno Steyr zelo zahtevno, vendar pa po besedah Kleina uspešno, saj so naredili nekaj bistvenih korakov v smer, ko bodo lahko proizvajalcem prihodnjih električnih avtov na podlagi bogatih izkušenj ponudili ne le svoje proizvodne zmogljivosti, temveč tudi razvoj samih vozil. Sony je kot kaže eden prvih takšnih primerov.
V Gradcu izdelujejo avte za številne znamke: BMW, Toyoto, Mercedes, Jaguar ... Pred meseci so najavili, da bodo v njihovih obratih nastajali premijski električni avti znamke Fisker.
Naval na Magno Steyr je v tem trenutku, ko je avtomobilska panoga pred enim največjih zasukov v zgodovini, gotovo dobra vest za njen novi obrat v Hočah, ki je šel v lanskem letu zaradi vpliva koronavirusa na avtoindustrijo skozi nekaj burnih epizod. V Hočah je trenutno izdelan obrat lakirnice, a naslednje faze po potrebi predvidevajo širitev tudi v linije za izdelavo sestavnih delov in končno v linijo za sestavljanje vozil.
Proizvodne zmogljivosti slovenskega obrata bi bile od 50 pa do 200 tisoč vozil na leto, so pred leti ob začetku projekta obljubljali kanadski lastniki Magne.
Kdaj bo avto brez volana??? Takšnega hočem!!!