Utvar, da bo 4,63 metra dolgi NX lahko po prodaji preskočil nemško falango BMW X3, audi Q5 ali MB GLK, si Japonci sicer ne delajo, govorijo pa o kupcih, ki so sicer zelo zahtevni, a bodo znali tudi ceniti drugačen pristop k mobilnosti.
Lexus z vstopom v razred manjših suvov sledi trendu, ki kaže na upadanje zanimanja za večje suve, kjer ima znamka že leta predstavnika v RX-u. NX nadaljuje z uporabo drznih oblikovalskih elementov, ki so za znamko značilni od CT-ja dalje. Predvsem je govora o na ‘L’ zašiljenih svetilih spredaj in zadaj, glavne luči lahko svetijo v polni LED svetlobi, znova se pojavlja oblika prednje maske v obliki dveh trapezov. Pri oblikovanosti karoserije, ki je mimogrede postavljena na platformo toyote RAV, govorijo o videzu “stopljene kovine”.
Znotraj je podobnosti veliko zlasti z modelom IS, avto ima za znamko značilno upravljanje funkcij prek posebne ploščice in miške. Prečiščenim linijam delajo družbo po večini kakovostni materiali, veliko je detajlov, trud po kakovostni sestavi je jasno viden. NX sicer ne bo prvak po prostornosti, prtljažnik je zaradi hibridnega pogona s 475 litri zgolj povprečno velik.
Tudi po tehnološki plati in po udobju NX meri zelo visoko. Kot prvi lexus ima na voljo 360-stopinjski pogled prek kamer, nekatera stikala delujejo po načelu kapacitativnosti, avto ponuja možnost brezžičnega polnjenja mobilnih naprav s tehnologijo QI, celo ugodju ob opazovanju notranje osvetlitve in osvetlitve zunanjih kljuk so Japonci posvetili mnogo ur v delavnici. Zgolj montaža ene LED diode pač ni dovolj za filozofijo tega kova.
Zgolj hibrid, a z dvema ali tremi motorji
Ker bo pri nas praktično v prodaji zgolj hibrid 300h, je brezstopenjski menjalnik serijski. Avto poganja znani 2,5-litrski atmosferski bencinski motor, ki mu v primeru konfiguracije 4x2 družbo dela en elektromotor. Skupna moč je 145 kW (197 KM) (največ v razredu najbolj prodajanih dizlov), ob tem pa naj bi poraba znašala 5,0 litra bencina, izpust pa le 116 gramov CO2 (najmanj v razredu). Navora je 349 Nm, od tega ga je 140 Nm na voljo od starta dalje.
Enako opremljena konkurenca? Znatno dražja.
Opremskih paketov je kar sedem, že osnovni za 41.900 evrov pa ima kamero, tempomat, posebno osvetlitev notranjosti, 7-palčni zaslon, dnevne luči in zasenčene žaromete v LED tehniki … Med paketi sta tudi različici F-sport in F-sport premium z bolj našpičenim izgledom in serijskim AWD pogonom, pri opremi F-sport premium je serijsko prilagodljivo podvozje. Čisto na vrhu je sicer oprema luxury za 55.900 evrov, ko avto sveti v polni LED tehniki, ima prilagodljiv tempomat, električno zlaganje zadnje klopi, Mark Levinskon ozvočenje …
Zanimiva je cenovna primerjava s konkurenti. NX z že bogato opremo executive (ogrevani električni sedeži, usnje, električna prtjažna vrata, parkirni senzoji krog in krog, brezstični vstop in zagon) je v povprečju še vedno malenkost cenejši od vstopnih različic konkurentov, medtem ko je primerjava z vsaj približno izenačeno opremo po cenikih za najmanj 12 odstotkov nižja od X3, Q5, GLK-ja, land rover evoqueja in volva XC60.
Kljub tem primerjavam NX ne bo tako pogost na naših cestah, v letu 2015 računajo na okoli 40 prodanih avtomobilov, kar pa bo še vseeno predstavljalo kar polovico vseh novih lexusov na cesti.