Na razstavi v Monaku sta nizozemsko in slovaško podjetje javnosti prvič predstavila svoja modela. Slovaško podjetje Aeromobil je na ogled ponudilo novo generacijo svojih letečih vozil, ki so jih poimenovali po podjetju aeromobil. Njihov prvi prototip, ki so ga prikazali pred dvema letoma, se je končal nesrečno.
"Od danes dalje sprejemamo rezervacije za avtomobile, ki bodo dobavljeni predvidoma leta 2020, ko bo končan celoten proces zahtevanih odobritev," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP dejal tiskovni predstavnik slovaškega podjetja Stefan Vadocz.
Aeromobil je dolg šest metrov, njegov razpon ob razvitih krilih meri devet metrov. Vozilo je lahko običajen štirikolesni avtomobil, ki se lahko spremeni v letalo za dve osebi. Njegova cena se giblje med 1,2 milijona do 1,5 milijona evrov, odvisno od dodatne opreme. Potovalna hitrost aeromobila je 260 kilometrov na uro, doseg z enim polnjenjem pa 750 kilometrov.
Nizozemski leteči avtomobil naprodaj že leta 2018
Nizozemsko podjetje je predstavilo model pal-V-liberty. Nizozemski leteči avtomobil je kompaktnejši, dolg štiri metre, njegovo dobavo po napovedujejo že za prihodnje leto. Stal naj bi med 299.000 in 499.000 evrov. Gre pravzaprav žirokopter s tremi kolesi in zložljivim rotorjem. Potovalna hitrost letečega avtomobila pal-V-liberty, kjer je prostora za dve osebi, je 160 kilometrov na uro, z enim rezervoarjem goriva pa lahko doseže od 400 do 500 kilometrov.
"Gre za enega od najvarnejših letečih strojev na svetu," ki je sposoben leteti v vseh vremenskih razmerah, je dejal njegov konstruktor Robert Dingemanse. Vozniki aeromobila in pal-V-libertyja bodo sicer morali imeti tako vozniško dovoljenje kot izpit za pilota.
Razvoj letečega avtomobila napovedal tudi Airbus
Pri Airbusu so v začetku leta napovedali, da bo še pred koncem leta vzletel njihov prototip letečega avtomobila z avtonomno tehnologijo. Koncept so prikazali na avtosalonu v Ženevi. Po besedah vrrhovnega šefa Airbusa Toma Endersa bodo takšna vozila v prihodnosti, ko bo mestno prebivalstvo močno naraslo, omogočala prevoz po mestu brez zastojev.
Airbus je lani ustanovil divizijo z imenom Urban Air Mobility, katere namen je razvoj tehnologij prevoza za prihodnje generacije. Tako kot že danes razmišljamo o avtonomnih avtomobilih, ki jih bomo priklicali ob pomoči aplikacije za telefon, pri Airbusu segajo še korak dlje vse do hibridov med zračnimi voziili in avtomobili. Takšna vozila bi bila namenjena tudi prevozu tovora. "Pred stotimi leti je šel mestni prevoz pod zemljo, sedaj pa imamo tehnološke zmožnosti, da bo lahko šel v zrak," je utemeljil načrte družbe. Čeprav gre še za zgodnjo eksperimentalno fazo pa je je Enders zatrdil, da jemljejo razvoj tovrstnih vozil zelo resno.
Uber v zavezništvo s Pipistrelom
Za leto 2020 leteče električne leteče taksije napoveuje tudi Uber. Za ameriškega velikana jih bo razvil slovenski Pipistrel. Uber načrtuje v številnih velemestih vzpostaviti stalno delujoča omrežja električnih VTOl plovil za osebni transport in dostavo. Prva demonstracijska plovila naj bi poletela do leta 2020. Pipistrel bo razvil letala za krajše razdalje znotraj mestnega prometa na podlagi specifikacij zmogljivosti VTOL.