Lešnik, šef zunanjega dizajna pri Daimlerju, je po spletu naključij odločilno prispeval pri obliki nove, že šeste generacije paradnega konja Mercedes-Benza. Več o tem v Žurnalovem intervjuju, objavljenem marca.
Hkrati je Lešnik odločilno prispeval k spremembi oblikovalske filozofije tovarne, po kateri bodo še nekaj časa uglašeni vsi prihodnji mercedes-benzi. Da je Lešniku vez z domovino zelo pomembna, je po letih dela na tujem in kljub izredno natrpanem urniku dokazal s tem, da si je vzel dva dni dopusta in se v Sloveniji udeležil uradne predstavitve S-a.
"To ni bilo niti malo slabo, saj sem se lahko tako vsaj prvič resneje usedel v serijskega S-a in se z njim zapeljal." V Slovenijo je namreč Lešnik prišel kar po cesti in kot je dejal, po 800 kilometrih izza volana vstal spočit, kot da bi se z njim peljal na krajši izlet. "Resda sem ga moral, ko sem avto prevzel, kakšno uro najprej nastavljati in personalizirati, saj ima toliko različnih sistemov, a nato je sledil le še užitek. Naj povem le, da sem 90 odstotkov poti tudi skozi Alpe prevozil v režimu samodejnega radarskega tempomata."
Novinarji se z avtomobilom še nismo smeli zapeljati, saj mora najprej miniti predstavljanje luksuzne kočije na skorajšnjem salonu v Frankfurtu. Lahko pa smo si ga od daleč in blizu ogledali od zunaj in si v notranjosti skušali pričarati občutke med vožnjo. Predvsem na zadnji klopi, saj je Lešnik med predstavitvijo poudaril, da je v skladu s tradicijo to avtomobil, v katerem je zadnji sedež pomembnejši od voznikovega. Zato je lahko po želji v sovoznikov sedež vgrajen počivalnik, isti sedež je mogoče preklopiti povsem naprej in sprostiti še več prostora za zadaj desno sedečega gospoda, gumbov, ki jih ima ta na voljo za uravnavanje okolice in infotainmenta pa je skorajda več kot pri vozniku.
BMW se trudi, a ne more ponoviti
"Samo zaradi aerodinamičnega zavihka v zadnji luči sem bil najmanj 10-krat v vetrovniku in šele ob napornem poizkušanju smo uspeli najti pravo rešitev, ki optimalno usmerja zrak mimo avta. Pomemben detajl je tudi pretok zraka mimo bočnih stekel, saj v dežju voznikovo stransko okno ostane suho. Kapljice, k padajo mimo voznika, med dolgotrajno vožnjo gotovo pomenijo stres. Mi pa pri vsakem detajlu sledimo filozofiji, da te pri avtomobilu ne sme nič motiti. Če stranka nečesa ne opazi, potem to pomeni, da stvar funkcionira dobro, čeprav se sploh ne zaveda, kaj vse smo morali narediti za takšen rezultat."
In da je ta res izjemen, priča količnik zračnega upora, ki je pri običajnem razredu S 0,24, pri posebej ekološki različici pa celo 0,23. "Mi smo to dosegli z izjemno atraktivno obliko, kar denimo ne moremo trditi za kakšne toyote priuse in podobne avtomobile, ki imajo večji količnik od našega ob za kupce precej manj atraktivni zunanjosti. Uspelo nam je tudi po spletu naključij, saj smo ugotovili, da je ključen za koeficient nizko spuščajoč zadek. Govoril sem z oblikovalcem pri BMW-ju, ki mi je povedal, da se zelo mučijo s prihodnjo generacijo sedmice, saj so tako kot pri Audiju navajeni na precej bolj visok zadek. Najbolje kar jim je uspelo, je količnik 0,26, a ugotavljajo, da bi bil takšen avto od zadaj preveč podoben našemu," je dejal Lešnik v smehu.
Premika meje, zakoni šele sledijo
Avtomobil je sicer tudi v tehnološkem smislu trenutno najbolj napreden serijski avto na svetu. Posebna kamera tako denimo spremlja cestišče pred seboj in hipno prilagaja podvozje, tako da denimo prek ležečega policista avtomobil dobesedno zaplava. Drug sistem v povezavi s kamero in radarskim tempomatom pa uresničuje sanje o avtomobilih, ki so sposobni voziti samostojno. Voznik mora tako v gneči le še zaradi zakonskih omejitev s prstom držati volan, saj avtomobil samodejno sledi in zavija prometu pred njim, tudi na avtocesti pa večino dela s plinom in volanskim obročem opravi sam, saj njegove "oči" sledijo cestnim oznakam.
Rad in lahko bi ga imel marsikdo, a ...
Razred S je avtomobil, ki ga je nemogoče predstaviti na kratko. Veliko smo o njem že zapisali ob premieri, znana so tudi cene v slovenskih salonih in se prično pri 93 tisočakih.
Težava, ki se jo uvoznik zaveda, je trenutna situacija v Sloveniji, saj se marsikateri uspešen poslovnež nakupa takšnega avtomobila brani, ne ker si ga ne more privoščite, temveč zaradi statusa, ki ga avtomobil izžareva v vseh pogledih. Vseeno so prepričani, da bodo že letos prodali kakih sedem vozil, prihodnje leto upajo na okoli 20, pri tem pa računajo tudi na precej "mlajše" kupce kot doslej, ki gledajo prek robov slovenske stvarnosti in so vpeti v mednarodno poslovanje.