Priznani slovenski avtomobilski oblikovalec Robert Lešnik se je letos iz Kie preselil k Mercedesu, kjer so mu zaupali oblikovanje novega mercedesa razreda S.
Kaj je bil glavni razlog, da ste se odločili zapustiti Kio in se zaposlili pri
Mercedes-Benzu (v nadaljevanju MB)?
Razlog, da sem zapustil Kio, je preprost. Dobil sem dobro ponudbo. Kie definitivno nisem zapustil, ker mi delo samo ne bi bilo všeč. Čas, ki sem ga preživel v novem oblikovalskem studiu v Frankfurtu, je zame zelo pozitivna izkušnja.
Torej vas je nekdo konkretno želel pri MB. Je bil to mogoče šef dizajna Gorden Wagner?
Tako je, Gordena poznam še iz časov, ko je delal pri VW, jaz pa sem kot študent tam opravljal prakso.
Glede na to, da sta s šefom dizajna, gospodom Wagnerjem, še relativno mlada, ali lahko v prihodnosti pričakujemo bolj razburljive avtomobile, ki bodo pogodu mlajši publiki?
Z menjavo vodstva oddelka za dizajn se navadno do neke mere spremeni tudi smer oblikovanja. Tudi MB pri tem ni izjema. Vsak vodja dizajna pač želi pustiti svoj osebni, lasten pečat na avtomobilih, ki nastanejo pod njegovim vodstvom. Razlika je mogoče v tem, da Gorden Wagner ni prišel v podjetje od zunaj, ampak je v desetih letih, kolikor je pri MB, aktivno sodeloval pri praktično vseh modelih, ki so trenutno na trgu.
Kakšni so prvi vtisi po prihodu v Stuttgart in kako bi delo za to prestižno znamko primerjali s prejšnjimi službami?
Presenetilo me je dejstvo, da je razlika, kar se dela samega in pogleda na dizajn tiče, tolikšna. Glede na to, da sem šel od nemškega delodajalca h korejskemu in zdaj spet nazaj k nemškemu, je bila ta razlika še toliko bolj očitna. Korejski procesi so precej drugačni od nemških. Oboji pa imajo tako svoje prednosti kot pomanjkljivosti. Prestop od Kie k Mercedesu pa je zame pomenil praktično vrnitev k temu, kar sem prej devet let počel pri VW.
Koliko šteje preteklo delo oziroma modeli, ki jih je oblikovalec zrisal, ko takole menjava delodajalca?
Ko "novinec" pride v novo službeno okolje, ne šteje, kar je naredil prej. Pomembno je le, da se vnovič izkaže in pokaže, kaj zna. Vsa zgodba se nekako piše znova. Predvsem je pomembno, da se v novem delovnem okolju in z oblikovalsko ekipo ujame. Mislim, da mi je s tem, ko je bil po komaj treh mesecih dela izbran moj predlog za novi razred S, tudi uspelo.
Jutri se v Frankfurtu začne najpomembnejši avtomobilski dogodek leta. Si ga boste ogledali v živo?
Avtomobilski salon v Frankfurtu je tako rekoč obvezen za vsakega oblikovalca. Ampak ne, kot bi bilo pričakovati, zaradi novosti, temveč predvsem zaradi srečanja s prijatelji in oblikovalci drugih znamk in studiev. Predvsem s stališča izmenjati mnenja, skupaj komentirati eksponate in nove smernice v oblikovanju.
Kaj bo največja letošnja Mercedesova novost na salonu?
Mercedes tokrat predstavlja novega superšportnika SLS (Gullwing), ki je po mojem mnenju preprosto neverjeten. Ko vidiš ta avtomobil prvič v živo, stojiš pred njim in gledaš, kako se vrata dvignejo v nebo, šele začutis, česa vsega je zmožna ta znamka.
Katere letošnje novosti, tako serijske kot konceptne, bodo deležne vaše
pozornosti?
Meni osebno so dosti bolj pogodu serijski avtomobili kot pa konceptna vozila. Te zadnje bi celo lahko imenoval muhe enodnevnice. Oblikovalski proces konceptnega avta traja le nekaj tednov, model, po navadi sploh nevozen, pa se naredi v nekaj mesecih. V primerjavi s tem je serijski avtomobil popolnoma drugačen izziv in trdo delo, ki je poplačano s tem, da vidis "svoj" model kasneje na cesti ali pa si ga lahko celo postaviš v garažo.
Ekologija igra vedno večjo vlogo pri novih modelih. Kako to vpliva na delo oblikovalca? Kaj pa varnost? Vse več je govoric, da bo novi razred S na voljo kot hibrid. Kako bo to vplivalo na sam dizajn?
Trenutno so vsi proizvajalci avtomobilov brez izjeme v krizi, kot je ne pomnimo. Odkar sem sam povezan s to industrijo (15 let), razvijamo alternativne pogone in nove avtomobilske koncepte. Idej nikoli ni manjkalo, problem je, da če kupec v to ni prisiljen, ni pripravljen spremeniti navad, povezanih z avtomobilom. Klimatska naprava, električni pomik stekel in podobno so preprosto porabniki energije, ki se jim, ko jih enkrat imaš, nočeš več odpovedati. Tudi višjo ceno avtomobilov z manjšo porabo je malokdo pripravljen plačati. Električni avtomobili so za zdaj zaradi nizkih proizvodnih številk cenovno še vedno nedosegljivi, vendar se stvari spreminjajo. Tudi pri nas, v oblikovalskih studiih, se s polno paro razvija in dela na novih modelih.
Kakšni cilji ostanejo oblikovalcu, ki za nalogo dobi dizajn mercedesa razreda S? Kaj v prihodnosti želite še ustvariti?
Meni osebno je bilo vedno praktično vseeno, na katerem modelu delam. Mislim, da je vsak po svoje zanimiv: ali je to smart ali pa kia sportage, vsak mora ugoditi določenim zahtevam kupca. Sam še vedno, če mi le čas dopušča (pogosto doma, v prostem času), sodelujem pri vsakem novem projektu in naredim nekaj skic.
Razlog, da sem zapustil Kio, je preprost. Dobil sem dobro ponudbo. Kie definitivno nisem zapustil, ker mi delo samo ne bi bilo všeč. Čas, ki sem ga preživel v novem oblikovalskem studiu v Frankfurtu, je zame zelo pozitivna izkušnja.
Torej vas je nekdo konkretno želel pri MB. Je bil to mogoče šef dizajna Gorden Wagner?
Tako je, Gordena poznam še iz časov, ko je delal pri VW, jaz pa sem kot študent tam opravljal prakso.
Glede na to, da sta s šefom dizajna, gospodom Wagnerjem, še relativno mlada, ali lahko v prihodnosti pričakujemo bolj razburljive avtomobile, ki bodo pogodu mlajši publiki?
Z menjavo vodstva oddelka za dizajn se navadno do neke mere spremeni tudi smer oblikovanja. Tudi MB pri tem ni izjema. Vsak vodja dizajna pač želi pustiti svoj osebni, lasten pečat na avtomobilih, ki nastanejo pod njegovim vodstvom. Razlika je mogoče v tem, da Gorden Wagner ni prišel v podjetje od zunaj, ampak je v desetih letih, kolikor je pri MB, aktivno sodeloval pri praktično vseh modelih, ki so trenutno na trgu.
Kakšni so prvi vtisi po prihodu v Stuttgart in kako bi delo za to prestižno znamko primerjali s prejšnjimi službami?
Presenetilo me je dejstvo, da je razlika, kar se dela samega in pogleda na dizajn tiče, tolikšna. Glede na to, da sem šel od nemškega delodajalca h korejskemu in zdaj spet nazaj k nemškemu, je bila ta razlika še toliko bolj očitna. Korejski procesi so precej drugačni od nemških. Oboji pa imajo tako svoje prednosti kot pomanjkljivosti. Prestop od Kie k Mercedesu pa je zame pomenil praktično vrnitev k temu, kar sem prej devet let počel pri VW.
Koliko šteje preteklo delo oziroma modeli, ki jih je oblikovalec zrisal, ko takole menjava delodajalca?
Ko "novinec" pride v novo službeno okolje, ne šteje, kar je naredil prej. Pomembno je le, da se vnovič izkaže in pokaže, kaj zna. Vsa zgodba se nekako piše znova. Predvsem je pomembno, da se v novem delovnem okolju in z oblikovalsko ekipo ujame. Mislim, da mi je s tem, ko je bil po komaj treh mesecih dela izbran moj predlog za novi razred S, tudi uspelo.
Jutri se v Frankfurtu začne najpomembnejši avtomobilski dogodek leta. Si ga boste ogledali v živo?
Avtomobilski salon v Frankfurtu je tako rekoč obvezen za vsakega oblikovalca. Ampak ne, kot bi bilo pričakovati, zaradi novosti, temveč predvsem zaradi srečanja s prijatelji in oblikovalci drugih znamk in studiev. Predvsem s stališča izmenjati mnenja, skupaj komentirati eksponate in nove smernice v oblikovanju.
Kaj bo največja letošnja Mercedesova novost na salonu?
Mercedes tokrat predstavlja novega superšportnika SLS (Gullwing), ki je po mojem mnenju preprosto neverjeten. Ko vidiš ta avtomobil prvič v živo, stojiš pred njim in gledaš, kako se vrata dvignejo v nebo, šele začutis, česa vsega je zmožna ta znamka.
|
Meni osebno so dosti bolj pogodu serijski avtomobili kot pa konceptna vozila. Te zadnje bi celo lahko imenoval muhe enodnevnice. Oblikovalski proces konceptnega avta traja le nekaj tednov, model, po navadi sploh nevozen, pa se naredi v nekaj mesecih. V primerjavi s tem je serijski avtomobil popolnoma drugačen izziv in trdo delo, ki je poplačano s tem, da vidis "svoj" model kasneje na cesti ali pa si ga lahko celo postaviš v garažo.
Ekologija igra vedno večjo vlogo pri novih modelih. Kako to vpliva na delo oblikovalca? Kaj pa varnost? Vse več je govoric, da bo novi razred S na voljo kot hibrid. Kako bo to vplivalo na sam dizajn?
Trenutno so vsi proizvajalci avtomobilov brez izjeme v krizi, kot je ne pomnimo. Odkar sem sam povezan s to industrijo (15 let), razvijamo alternativne pogone in nove avtomobilske koncepte. Idej nikoli ni manjkalo, problem je, da če kupec v to ni prisiljen, ni pripravljen spremeniti navad, povezanih z avtomobilom. Klimatska naprava, električni pomik stekel in podobno so preprosto porabniki energije, ki se jim, ko jih enkrat imaš, nočeš več odpovedati. Tudi višjo ceno avtomobilov z manjšo porabo je malokdo pripravljen plačati. Električni avtomobili so za zdaj zaradi nizkih proizvodnih številk cenovno še vedno nedosegljivi, vendar se stvari spreminjajo. Tudi pri nas, v oblikovalskih studiih, se s polno paro razvija in dela na novih modelih.
Kakšni cilji ostanejo oblikovalcu, ki za nalogo dobi dizajn mercedesa razreda S? Kaj v prihodnosti želite še ustvariti?
Meni osebno je bilo vedno praktično vseeno, na katerem modelu delam. Mislim, da je vsak po svoje zanimiv: ali je to smart ali pa kia sportage, vsak mora ugoditi določenim zahtevam kupca. Sam še vedno, če mi le čas dopušča (pogosto doma, v prostem času), sodelujem pri vsakem novem projektu in naredim nekaj skic.