Seat leon ST X-perience je krenil v smer, kamor je pot zapeljala že škodo octavio scout, nazadnje pa tudi volkswagen golfa alltrack, če omenjamo zgolj VW-jeve hišne avanturiste. Če pustimo ob strani alltracka, ki pri nas še ni na voljo, pa se zdi, da so se Španci v primerjavi s Čehinjo naredili več kompromisov. Koliko torej odtehta konkretna razlika v ceni v primerjavi z dvokolesnim ali celo štirikolesno gnanim leonom ST? Za primerjavo, X-perience z osnovnim 1,6 TDI motorjem se prične po ceniku pri 23.670 evrih, leon ST z istim motorjem in 4x4 pogonom pa pri 21.755 evrih.
Še raje kot nedeljski alpinist je avtocestni šprinter
V primerjavi z navadnim leonom ST se različica X-perience precej razlikuje, zunanjost je v dobršnem delu odeta v plastiko zaradi zaščite pri morebitni vožnji skozi manj prijazne kotičke. Prirastek 2,5 centimetra od tal v primerjavi z navadnim ST pa ne sme preveč zavesti voznikov, X-perience je z dobrimi 16 centimetri odmika od tal v prvi vrsti še vedno cestni karavan.
X-periance je z močnim motorjem lahko tudi presneto hiter avto. Čeprav je cenejši od "terenskih" sorojencev, pa nikakor ni poceni. Postavljanje z videzom moderne gorniške opreme zahteva svoj davek.
Motor:1.968 ccm,135 kW (184 KM), 380 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu:7,3 l/100 km (mešano), 129 g CO2/km
Zmogljivosti:224 km/h, 7,1 sek 0-100 km/h
Cena:29.106 €/36.044 € (testni)
AvtoTest
Videz, pogon, občutek kvalitete, tehnika.
Več nagibanja, USB vtičnica.
Notranjost je nekoliko drugačna, potrebna so . Pohvalim lahko prostornost, tudi na zadnji klopi, 587-litrski prtljažnik je malce manj, kot zmorejo nekateri konkurenti, a še vedno dovolj. Njegova uporabnost je prav spodobna. Seat leon je tehnično napreden in varen avto avto, pozna LED polne žaromete, radarski tempomat, ustavljanje v sili ... Doplačljiva napredna navigacija ima velik ekran in možnost mirror link kopiranja mobilnika. Ampak čakaj! Kje pa je USB vhod? Skrajno desno pred sovoznikom, daleč stran od voznikovega dosega. Neodpustljivo!
Najzmogljivejši dizel s 135 kilovati moči x-perienca prelevi v cestnega šprinterja, še posebej z DSG menjalnikom. V ovinkih pa vseeno ne more prikriti višjega podvozja, nagibanja je občutno več kot pri ST. Napete drame avto vseeno ne dovoljuje, 4x4 pogon zanesljivo opravi svoje delo, volan je dobro uravnotežen. DSG menjalnik dodatno začini pozitivno izkušnjo.
Občutka kanibalizma znotraj koncerna se je težko znebiti. Škoda octavia scout je na voljo z identičnim pogonom, prihaja pa še golf alltrac. Med trojico je razen oblike le malo dejanskih razlik, razen v ceni. X-perience je najcenejši. Terenskih karavanov smo bili sicer navajeni bolj razred višje, tako da je x-perience lahko tudi alternativa kakšnemu križancu ali pravemu suvu, kot so nissan qashaqai, kia sorento, ford kuga ...
29 tisočakov za karavan nižjega srednjega razreda? Jah, ljubezen do dvignjenih križancev, suvov in podobnih vozil z obilo tehnike “za vsak slučaj” omogoča tudi takšne cifre na cenikih. Testnik pa je imel še za sedem tisočakov opreme! Kakorkoli, enako motorizirana škoda octavia scout je vredna 30.952 evrov, klasični leon ST FR (brez 4x4) pa je vreden 25.750 evrov. Zadnji bi bil tudi moja izbira. Pač ne živim v hribih.