Avto
3053 ogledov

LBX je najmanjši lexus doslej

Lexus LBX
1/13
Lexus
Lexus je predstavil svoj prvi avto B razreda. Nepresenetljivo sodi med križance, ime mu bo LBX.

Lexus LBX je bližnji sorodnik velike uspešnice toyote crossover. Znamka skuša s tem ujeti del velikega zanimanja za tovrstne avte, ki imajo širok krog potencialnih kupcev med iskalci premijskega mestnega avta. Doslej so bile v tem razredu najbolj agresivne nemške in švedska premijske znamke, zdaj so se Japonci odločili pristaviti svoj lonček. LBX bo namenjen predvsem evropskih kupcem.

Lexus LBX | Avtor: Lexus Lexus
Lexus LBX | Avtor: Lexus Lexus

Lexus je znan po zanimivih kraticah in LBX ni nič drugačen: Lexus Break Crossover. Trdijo torej, da bo prebojen. Postavljen je na znano TNGA-B platformo, ki omogoča veliko prilagajanja. Za novinca so jo podaljšali za dva centimetra in razširili kolotek. LBX bo tako dolg 4,19 metra, medosje bo merilo 2,58 metra. Vseeno bo to najmanjši serijski lexus doslje, danes upokojena kombilimuzina CT je bila precej daljša. Prtljažnik meri 332 litrov, skupna masa avta je 1.280 kilogramov.

Glede pogona ni skrivalnic, saj je en sam. Gre za znani hibrid z 1,5-litrskim trivaljnim in termično zelo učinkovitim bencinskim motorjem. Skupaj bo imel pogonski sklop z dodanim elektromotorjem 100 kW (136 KM). Zanimiva je baterija za elektromotor, saj so uporabili nikelj-metal-hidridno tehnologijo. Trdijo, da omogoča precej večjo energijsko gostoto od klasične litij-ionske baterije. Avto lahko zato precej dlje vozi v električnem režimu. LBX naj bi imel zelo nizko porabo bencina, glede emisij CO2 obljubljajo sploh najboljši rezultat med konkurenco. 

Lexus LBX | Avtor: Lexus Lexus
Lexus LBX | Avtor: Lexus Lexus

Od konkurentov in tudi od toyotinega yarisa cross se bo ločil po precej bolj poudarjanju počutju med vožnjo. Precej bo izboljšana izolacija, v primerjavi s Toyotinim modelom so tudi spremenili nekatere sestavne dele, da bi povzročali manj hrupa. Prilagodili so podvozje, ki je v skladu s filozofijo znamke bolj športno naravnano, zelo so se posvetili tudi stabilnosti karoserije v ovinkih.

Znotraj bo sedenje nižje kot v tipičnem križancu, še en bolj dinamični vidik. Za glavne funckije so fizična stikala. Osrednji zaslon bo imel diagonalo z 9,8 palca širine, voznik pa bo imel pred seboj digitalni 12,3-palčni zaslon. Pri Lexusu govorijo o štirih različnih 'atmosferah', torej tipih opreme, ki se med seboj ločijo po izbranih materialih in barvah. Obljubljajo tudi izdaten paket vseh najsodobnejših asistenčih sistemov.

Napovedali so že različico z dodatnim elektromotorjem na zadnji osi in s tem štirikolesno gnanega LBX. Cena za lexus LBX se bo začela pri okoli 40 tisoč evrih, so izvedeli pri Autocarju. Prve dobave napovedujejo za prvo četrtletje 2024.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.