Avto
32456 ogledov

Kupujete rabljenega dizla? To spregledajo številni!

AMZS portal za rabljena vozila Doberavto
1/8
AMZS
Skupaj s specialisti za preverjena rabljena vozila, spletno stranjo Doberavto.si, ki jo upravlja AMZS, smo se posvetili pomembni temi pri nakupu rabljenega dizelskega avtomobila. Glavno vprašanje, ki smo si ga zastavili je bilo: Kako prepoznati težave z vbrizgom pri nakupu rabljenega avtomobila?

Sodobna strojegradnja dizelskega motorja vključuje visokotlačni in izredno natančni sistem za vbrizg goriva. Težave na teh sistemih je zato nemogoče reševati brez izjemno natančne tovarniško potrjenje diagnostične opreme in merilnih naprav oziroma brez elektronsko podprtih orodij za obnovo črpalk skupnega voda in vbrizgalnih šob. 

Vse večje zahteve glede zmogljivosti dizelskih motorjev in vse ostrejši okoljevarstveni predpisi zahtevajo vse bolj kompleksne tehnične rešitve, poleg tega pa na samo delovanje ali okvare vpliva tudi kakovost goriva in ustrezno servisiranje.

Dizel | Avtor: Shutterstock Shutterstock

AMZS tehnični pregled Kontrolor razkril Avto Intervju: Kontrolor razkril, kaj morate nujno narediti pred tehničnim pregledom vozila

Jurij Kočar vodja asistenčnega centra pri AMZS je pojasnil, da je ''zaradi strogih emisijskih normativov, ki smo jim priča v sodobnem času in zaradi visokih pričakovanj uporabnikov tehnološka dovršenost dizelskih motorjev dosegla svoj vrh. Sistem dovoda goriva, visokotlačnega vbrizga in sistema za čiščenje izpušnih plinov je zato potrebno redno in ustrezno vzdrževati. Zanemarjanje teh servisnih intervalov močno poveča možnost okvar. A ob tem poudarjam, da je za delovanje kompleksnega sistema za čiščenje izpušnih plinov nujno brezhibno delovanje motorja vključno s sistemom za vbrizg goriva. Zato je potrebno biti pozoren pri težavah ob vžigu motorja ali ko se posveti opozorilna lučka, ki sporoča težavo na motorju, da se to v najkrajšem možnem času odpravi na servisu.''

BMW dizel | Avtor: BMW BMW

Tudi 1.000 evrov stroška

Ker ima vsak izdelovalec svoje zahteve in različne cene rezervnih delov, so različni tudi stroški obnove. Pri starih motorjih s povsem mehanskimi vbrizgalnimi šobami je mogoče injektor popraviti tudi za ceno 50 evrov po valju, pri novejših motorjih pa je cena popravila odvisna od okvare oziroma dejstva, če izdelovalec sploh ponuja dele za obnovo šobe ali črpalke oziroma skupnega voda. Določene tovarne ne dovoljujejo obnove.

DSG menjalnik Avto Top rabljeni avtomobili s samodejnim menjalnikom

Polna obnova šobe za osebni avto, ki pomeni povsem brezhibno delovanje šobe in vključuje tudi garancijo na opravljeno delo, stane od 150 do 250 evrov. Popravilo oziroma obnova črpalke je bolj kompleksna, cena pa sega od 200 do tudi 1000 evrov. Obnova glede na razpoložljivost delov na zalogi traja od enega do treh dni.

Jurij Kočar, AMZS | Avtor: AMZS AMZS

Zato ob nakupu rabljenega vozila ostaja ključno vpršanje, kako prepoznati težave z vbrizgom pri nakupu rabljenega avtomobila? Kočar pravi: ''Ob nakupu rabljenih avtomobilov z dizelskimi motorji kupci pogosto spregledajo znake, da nekaj ni v redu z delovanjem dizelskega motorja. Edini kredibilen odgovor glede delovanja vbrizgalnega sistema in stanja šob lahko ponudi le strokovni pregled, ki ob uporabi ustrezne opreme in izkušenj razkrije odstopanja od referenčnih podatkov. Tako ugotovimo kaj se dogaja z vbrizgom in v kakšnem stanju so motor in šobe. Pred nakupom dražjega vozila je zato vsekakor priporočljiva diagnostika."

 

Mazda MX-30, električni avto, polnilni kabel Električni rabljeni Avto Rabljeni električni avto: ali bi ga moral kupiti?

Pri Doberavto.si, kjer sodelujejo z AMZS strokovnjaki, kot prvi pokazatelji nepravilnosti v delovanju navajajo zagon hladnega dizelskega motorja. "Vsaka nepravilnost, kot je zaganjanje v prazno, pri katerem motor rabi več časa za zagon, je lahko znak za težave z vbrizgom. Takšne težave prodajalci rabljenih vozil sicer velikokrat pripišejo grelnim svečkam ali akumulatorju, v resnici pa je težava bistveno večja - izrabljena črpalka ali šobe. Ob prvih lažjih simptomih slabšega vžiga ali spremembi v delovanju na delovno temperaturo segretega motorja je zato nujno treba opraviti preventivno diagnostiko. Največkrat se takšna težava lahko odpravi z nastavitvijo ali čiščenjem vbrizgalnega sistema - nepravilno lahko deluje tudi le ena šoba. Pravočasno popravilo lahko prepreči večjo škodo,” še dodajajo.

Diagnostika obd priključek | Avtor: Profimedia Profimedia

Redno servisiranje in menjava ustreznih filtrov preprečuje okvare

Kakovost goriva za osebna vozila pri nas ne predstavlja težave. Pri tem pa na AMZS poudarjajo, da je za dobro kondicijo celotnega sistema dovoda goriva nujno redno in tudi ustrezno vzdrževanje. Zelo pomembno je kakšen filter goriva na servisu vgradijo v motor, tu se ne izplača varčevati. Ceneni izdelki imajo nemalokrat nepravilne razdalje med membranami v situ. Pri filtrih goriva za vbrizg prek skupnega voda razdalja med filtrirnimi elementi ne sme biti večja od dveh mikronov. Pri filtrih za starejše dizelske motorje je ta razdalja lahko 10 mikronov. Motorji okoljevarstvenega standarda euro 2 in 3 pa zahtevajo gostoto filtra z razdaljo največ 5 mikronov. Pogosto uporabniki ali serviserji pri vzdrževanju varčujejo pri kakovosti filtrov in na servisu vgradijo filter goriva, ki je cenejši, a ne zagotavlja ustrezne filtracije. Zato nečistoča pride v vbrizgalni sistem in v kombinaciji z visokim tlakom poškoduje šobe. Posledice neustreznega filtra se kažejo tudi v večji porabi goriva, večjih izpustih oziroma težavah zaradi sajastih delcev. Težave zaradi vgradnje neustreznega filtra se pokažejo predvsem pozimi. 

Jurij Kočar, AMZS | Avtor: AMZS AMZS

Z visokimi tlaki pride več težav

Pri novejših dizelskih motorjih je sistem vbrizga črpalka-šoba zamenjal skupni vod, ki gorivo v valje brizga pod bistveno višjim tlakom za učinkovitejše in čistejše izgorevanje. Zakaj je to s servisnega vidika večja težava oziroma kakšne tlake vbrizga mora zagotavljati elektromehanska šoba? Naj pojasnimo. Prvi sistemi vbrizga preko skupnega voda so imeli delovni tlak 1350 barov, pri najnovejših avtomobilskih dizelskih motorjih standarda euro 6 pa delovni tlak vbrizga goriva dosega 2500 barov. Trendi povečevanja tlaka vbrizga se pri dizelskih motorjih zaradi okoljskih predpisov še dvigujejo. Prav zaradi tega je potrebno redno, oziroma pravočasno servisiranje z uporabo pravih filtrov. Kajti povišanje tlaka pri najnovejših motorjih na 2800 in 3000 barov lahko povzroči še več okvar, saj je material obremenjen do skrajnih meja, kar pomeni, da bo že denimo nekakovosten filter goriva lahko povzročil okvaro. 

škoda fabia (2007-2014) Test rabljenega Avto Rabljeni avto: škoda fabia druge generacije (2007-2014)

DoberAvto | Avtor: AMZS AMZS

Kako do obetavnega rabljenega vozila?

Pri nakupu rabljenega avtomobila z dizelskim motorjem je zato preverjena zgodovina servisov in realno stanje prevoženih kilometrov osnovni pogoj. V vsakem primeru pa je vedno priporočljivo, da ob nakupu avto zapeljete na preventivni servis in diagnostiko. Na portalu DoberAvto.si najdete zanimive avtomobile z znano zgodovino lastništva, stanjem kilometrov na števcu pod oznako OBETAVNO vozilo, z značko AMZS Preverjeno pa je nakup še bolj varen, saj so AMZS strokovnjaki pregledali avto po posebnem protokolu kjer se pregleda 100+ kontrolnih točk in svoje mnenje ter ugotovitve podali v priloženem poročilu. 

Komentarjev 5
  • ico8 18:18 04.junij 2022.

    Poglejte nemske cajtnge: Od zacetka "nasim" tako prijazne putkanijade, so sle cene rabljenega srota za vec kot 30% gor. Vseeno na kaj ga zenete, od prdeca do raketnega goriva...

  • trdi 11:06 04.junij 2022.

    Zato pa rabljenega avta ne kupim posebno ne Slovenskega, ker za avto še napraskajo, čeprov sam konzerve natepavajo, za servise pa zmanjka, pol pa šravfajo kozolčni mehaniki.

  • ec568744f0d537874fe9d825c81b6f688d633008 10:05 04.junij 2022.

    Bencinar je zakon še vedno