Če se boste odpravili v Zagreb, boste v prihodnje lahko naleteli na povsem novo signalizacijo v križišču. Gre za t. i. rumeni kvadrat, ki ga že poznajo številne svetovne prestolnice, namenjen pa je večji varnosti in pretočnosti v prometu in križišču.
Trenutno je to še predlog, ki so ga na ministrstvu za promet vložile mestne oblasti v Zagrebu. Nova signalizacija naj bi stala v vseh najbolj prometnih križiščih v Zagrebu, promet pa bodo tam nadzirali tudi mestni redarji s pomočjo videonadzora.
Kdaj lahko zapeljete v kvadrat?
Mestne oblasti so prepričane, da bi rumeni kvadrat, oziroma “yellow box” imel tudi psihološki učinek na voznike, saj bi zaradi zadrževanja v njem lahko bili kaznovani. Način delovanja v njem je povsem enostaven, pravijo in razlagajo, da kvadrat označuje sredino križanja in je namenjen tistim, ki v križišču zavijajo. Če voznik oceni, da se v kvadratu ne bo zadržal dalj časa, vanj sme zapeljati, v nasprotnem pa ne.
Odgovorni za promet v Zagrebu pravijo, da se je sistem v drugih mestih izkazal za učinkovitega, ko govorimo o pretočnosti prometa, saj zmanjšuje število vozil, ki ostajajo v križišču in onemogočajo pretočnost v križiščih. V Zagrebu si nadejajo, da bodo pohitrili cikel vozil, ki na križišču zavijajo levo ali desno, saj, jim je prosta pot omogočena dlje časa.
Prepričani so, da bodo pohitrili tudi javni prevoz. Že zdaj je za zadrževanje vozil na sredini križišča zagrožena kazen v višini 140 evrov, a policisti in redarji te kazni ne izrekajo, pišejo hrvaški mediji. Zdaj naj bi s pomočjo rumenega kvadrata in videonadzorom v križišču lažje razbrali, kdo ne bi smel zapeljati v križišče in bodo tudi lažje sankcionirali kršitelje.
Ne vidi "kvadrata", ko bul na telefon in misli, da je sam na cesti.
Ne rabimo nobenih rumenih kvadratov, krogov, trikotnikov in podobne krame. Natanko to itak velja že 50+ let: v križišče NE SMEŠ zapeljati, če ga ne moreš tudi izprazniti. Mene so to učili več kot 30 let nazaj. Rabimo samo policaje,… ...prikaži več ki bodo to preverjali in pisali položnice. Škoda barve, dela...
Ljubljana rabi šoferje in ne idiote za volanom. Pol pa tud teh rumenih kvadratov ni treba risat...sem že mislu da izumljajo pravila na novo, pa vidim da ne.