V organizaciji Zavarovalnice Triglav in v sodelovanju z AMZS je v Ljubljani potekal posvet o vožnji z motorjem z naslovom Anatomija motoristove vožnje: Zakaj je vožnja z motorjem 100-krat nevarnejša od vožnje z avtomobilom?
Ob tej priložnosti so pri omenjeni zavarovalnici predstavili tudi aplikacijo Drajv za motoriste. Njeno različico že sedem let uporablja ogromno njihovih avtomobilskih zavarovancev, ki si na podlagi meritev in ocene po vsaki vožnji pridobijo pravico do ugodnejšega letnega zavarovanja.
Zdaj pa so Drajv prilagodili še specifikam motoristične vožnje.
"Naši izračuni kažejo, da imajo uporabniki aplikacije DRAJV za približno 15 do 20 odstotkov nižjo škodno pogostnost v primerjavi s tistimi vozniki, ki je ne uporabljajo. V lanskem letu so tako uporabniki DRAJV-a prepeljali skupno več kot 200 milijonov varnejših kilometrov, v letošnjem letu pa bomo dosegli že neverjetno milijardo prevoženih kilometrov od zagona aplikacije v letu 2015. To je bil tudi eden glavnih razlogov, da smo DRAJV ponudili še motoristom, ki si bodo lahko z varno vožnjo znižali premijo zavarovanja do 15 odstotkov."
Jaka Klement, direktor službe avtomobilskih zavarovanj pri Zavarovalnici Triglav
Namen aplikacije je podobno kot pri avtomobilistih spodbujanje k varnejši in odgovornejši vožnji s spoštovanjem predpisov. Ker pa je narava vožnje motorja bistveno drugačna od tiste na štirih kolesih, je razvojna ekipa na podlagi testiranj na AMZS poligonu na Vranskem in v realnem prometu precej spremenila algoritme z namenom, da ne uničijo motorističnega užitka. Tako so večji poudarek dali na spoštovanju omejitve hitrosti, ki velja na nekem odseku, manj pa na končno oceno vpliva dinamičnejša vožnja z nagibanjem skozi ovinke.
Kot je pojasnil Jaka Klement iz Zavarovalnice Triglav, so po njihovih informacijah sploh prvi na svetu, ki so razvili takšen motoristični produkt.
Pri zavarovalnici se nadejajo, da bo imela aplikacija s spodbujanjem varnejše vožnje med motoristi podoben vpliv kot pri avtomobilistih. Pri slednjih zbrani podatki dokazujejo, da je med uporabniki Drajva občutno manj škodnih primerov.
Med posvetom o motoristični varnosti so se sogovorniki - vsi motoristi z izkušnjami - dotaknili odnosa do motornih koles in do vožnje. Velika večina motoristov vozi varno, težava pa je v manjšem odstotku, ki na cesti divja. A da se na cesti obnaša tvegano, se lahko zgodi prav vsakemu motoristu, če dovoli, da vožnjo začne jemati kot sredstvo adrenalina ali nadomestek za notranja neravnovesja. Prav osebno zavedanje, kaj vse lahko vpliva na vožnjo, je ključno, je izpostavil predsednik AMZS Andrej Brglez.
Prav tako ogromno za lastno varnost lahko naredi vsak voznik motorja, da se čim večkrat udeleži tečajev varne vožnje na poligonih, kjer se lahko varno nauči pravilnega odziva v nevarnih situacijah.
Presojevalec varnosti cest Goran Jovanović iz Agencije za varnost prometa je izpostavil, da je v zadnjih 10 letih število motorjev poskočilo za četrtino. Hkrati so pri agenciji v sodelovanju s policijo in vzdrževalci naredili velik preskok naprej pri obravnavi nesreč z udeležbo motoristov. Po njegovih besedah je za motoriste neprimerna infrastruktura dejavnik (ne nujno vzrok!) za nesrečo v okoli 30 odstotkih primerov.
Psihologinja Irma Žuman pa je opozorila tudi na razlike, kako vožnjo z motorjem dojemajo mlajši in kako starejši motoristi. Povprečna starost smrtno ponesrečenih motoristov je sicer že presegla 40 let. Po njenih besedah bi bilo nujno, da bi dali od najmlajših let naprej poudarek na učenju samorefleksije.
APLIKACIJE ? https://necenzurirano.si/clanek/aktualno/stotisoce-evrov-za-nedelujoce-aplikacije-akterju-afere-maketa-968219
Humoristi ;-)