Avto
193 ogledov

"Kot doma v dnevni sobi"

Mraz in avto
1/4
Anže Petkovšek
Malo podrgnemo pa hajdi na pot? Ne bo šlo, v mrzlih jutrih so sodobna pomagala v avtu bistvena tako za varnost kot udobje. Vse več kupcev sploh ne čaka več na ponudbo prodajalca.

Čist pogled iz avtomobila je za varno vožnjo zelo pomemben, pozimi pa prav vlaga povzroča največ težav. "Vozniki oziroma potniki še posebej v mrzli polovici leta hočeš nočeš vnašajo vlago v avtomobil. Ta se prične nabirati na notranji strani stekel. Da se je rešite, je na razpolago več možnosti, denimo ogrevana stekla. Če pa tega vaš avto ne premore, je za odstranjevanje vlage potrebno poseči po drugih napravah ali pripomočkih," pravi inštruktor Danijel Granda iz Centra varne vožnje AMZS Vransko. 

"Velikokrat opažamo, da se ljudje zjutraj usedejo v avto, prižgejo vsa gretja in se odpeljejo. Tako se dogaja, da morda naprej in nazaj še vidijo, vstran pa ne. Če želimo varno voziti, moramo pred začetkom vožnje odrositi ali ostrgati led z vseh stekel, tako bočnih, kot sprednjih in seveda zadnjih, ne smemo pozabiti na stranska ogledala," dodaja Granda.

V pomoč pri odroševanju je lahko klimatska naprava, vendar za učinkovitost potrebuje svoj čas. Nemalokrat se voznik tudi znajde v situaciji, ko pred odhodom sicer očisti stekla, nato pa po nekaj kilometrih ta znova zamrznejo zaradi notranje ali zunanje vlage ali ker vetrobranskega poškropimo s preslabotnim koncentratom za pranje stekel. 

Vozniki prepoznali koristnost nitk

Ena najbolj učinkovitih in ekspresnih metod za vedno čist pogled na cesto, ki jo v zadnjem času ponuja vse več proizvajalcev, je zato prav ogrevano vetrobransko steklo. Sistem deluje po podobnem principu kot ogrevanje zadnjega stekla, le da so nitke precej tanjše in zato praktično nevidne. 

"Ford že dolgo časa uporablja ogrevanje stekel z nitkami. Zahteve in pričakovanja kupcev po večjem udobju in varnosti so vsekakor znatno prispevala k razširjenosti uporabe ogrevanih stekel v današnjih vozilih, zato nas sledenje ostalih znamk Fordu ne preseneča," pojasnjuje Avgust Dravec, tehnični specialist iz družbe Summit motors Ljubljana. Kot izpostavlja, se v zadnjem času uveljavlja nova tehnologija ogrevanja stekla s pomočjo večplastnega prevodnega nanosa preko celotne steklene površine, tako da bodo nitke verjetno kmalu odšle v pozabo.

"Ogrevano vetrobransko steklo je odlična rešitev tudi v drugih letnih časih, ko je zunaj več vlage in z ogrevanim vetrobranskim steklom enostavno preprečimo rosenje ter s tem pridobimo dobro vidljivost in varnost na cesti. Udobje, ki ga prinaša zimski paket je navdušujoč, saj začne delovati takoj in učinek občutimo v trenutku, medtem, ko je pri delovanju klimatske naprave – denimo pri odroševanju – potreben daljši čas," prednosti ogrevanega stekla orisuje Katja Hvala, predstavnica za odnose z javnostmi pri slovenskem uvozniku Forda.

Kdor jih ima v starem, jih želi tudi v novem 

Slovenci sicer ob nakupu novega avtomobila med dodatno opremo radi vidijo tudi ogrevanje sedežev in ogledal. Zanimivo so kupci ob prihodu v salone velikokrat že vnaprej dobro poučeni o prednostih tovrstnih pomagal, ugotavaljajo prodajalci. Za zimski paket se odločajo "predvsem lastniki, ki imajo vozila parkirana zunaj, ter starejši, ki vidijo veliko prednost pri vidljivosti z gretjem prednjih stekel. Nekateri tehnologijo poznajo že od prej, jim je všeč in prepoznajo njeno vrednost v mrzlih zimskih jutrih," tako Hvala, ki izpostavlja tudi enostavno uporabo teh pripomočkov, saj zadostuje pritisk na gumb.

V akcijski ponudbi ogrevanje vetrobranskega stekla in sedežev za nekatera vozila tako pri Fordu ponujajo že za 100 evrov doplačila, medtem ko denimo na drugi strani cena za naknadno vgradnjo grelcev za ogrevanje notranjosti vozila (t. i. webasto), ki jih nudi poprodajni trg, stane v povprečju od 1.000 evrov dalje.

PREBERITE ŠE:

S prenovo modela focus so se sicer pri znamki pred kratkim pridružili peščici tistih, ki poleg ogrevanja sedežev v svojih modelih omogočajo tudi ogrevanje volana, kar dodatno pripomore k udobju pa tudi varnosti. Številni vozniki in voznice namreč med vožnjo uporabljajo rokavice, ki pa so prevečkrat iz takšnega materiala, denimo volne, ki ne omogoča trdnega oprijema. Ogrevanje volana pa nasprotno prične delovati zelo hitro in ohranja temperaturo obroča prijetno toplo.

Pameten nadzor nad porabo

Nekoč je veljalo prepričanje, da vsak tovrstni električni sistem bistveno poviša porabo goriva. Je temu še tako? "Vsekakor ogrevanje vozila pozimi ravno tako kot hlajenje poleti povzroči višjo porabo goriva, vendar je ta vpliv pri sodobnih vozilih precej manjši v primerjavi s starejšo generacijo. Uporaba novih tehnologij na področju izdelave stekel in ogrevalnih sistemov vozila - od ogrevanja sedežev, vetrobranskega stekla do ogrevanja vozila - omogočajo znatno nižjo porabo električne energije," poudarja Dravec.

"Skupaj s tako imenovanimi sistemi pametnega polnjenja akumulatorja, kot so regenerativno polnjenje ob klasičnem zaviranju in motornem zaviranju, današnje naprave neposredno vplivajo na manjšo porabo goriva." Ali povedano drugače - če primerjamo klasičen sistem brez ogrevanega vetrobranskega stekla, bomo v tem primeru odrositve ali odleditve stekla porabili več goriva kot pri sodobnih sistemih z ogrevanim vetrobranskim steklom, pravi tehnični strokovnjak.

Komentarjev 5
  • spenjac 15:31 05.marec 2015.

    kupite forda, kupite forda...plačan članek:)

  • watcher 10:49 05.marec 2015.

    Sicer nimam Forda, ampak sem enkrat vozil takšnega, ki ima nitke v vetrobranskem steklu. Zadeva je praktično nevidna. Seveda pa samo to res ni zadosten razlog za nakup vozila. Možna alternativa je tudi vgradnja Webasta, tako da se zjutraj vsedeš v že zagret avto.

  • Janez_53 09:52 05.marec 2015.

    Ti še najbrž nisi vozil Forda s takšnim vetrobranskim steklom. Kajti če ga bi, ne bi napisal takšne trditve. Zadeva ni niti približno moteča in po nekaj trenutkih vožnje niti približno ne opaziš grelnih nitk v steklu.