Kaskozavarovanje je smiselno za nova in dražja vozila, pravijo pri zavarovalnici Generali, kljub temu pa v zadnjih letih opažajo povečanje števila tovrstnih zavarovanj starejših vozil, saj je zaradi krize vse več lizingov vozil.
Meja pri šestih letih
Že štiri leta staro vozilo lahko v povprečju izgubi več kot pol novonabavne vrednosti, opozarjajo. Do katere starosti vozila je smiseln kasko?
Priporočljiv je do petega leta starosti vozila, sklene pa se lahko do osmega leta starosti vozila, pravijo pri zavarovalnici Grawe, kjer kasko priporočajo za nova ali službena vozila; vozila, ki so kupljena na lizing, pa morajo tako ali tako imeti kasko.
Na Zavarovalnici Maribor pravijo, da kasko svetujejo vsaj prva tri leta, vozila, pri katerih se lastniki ne odločajo več za kasko, pa so starejša od šestih ali sedmih let in vredna manj kot deset tisoč evrov.
“Pri polnem kasku se je meja postavila nekje pri osmih letih; le redki se odločajo za kasko vozila, starega 12 let in več,” pravijo pri Generaliju.
Osem let je meja tudi zato, ker banke in lizinške hiše ponujajo financiranje nakupa avta za največ osem let, ko se izteče kredit ali lizing, pa tudi zahteve po kasku ni več.
Bi lahko kupili novega?
Ključno vprašanje pri odločitvi je, ali lahko brez večjih težav prenesete izgubo svojega vozila, bodisi zaradi tatvine ali prometne nesreče, ki bi jo povzročili sami in zaradi katere bi bilo vozilo zelo poškodovano, nevozno ali celo uničeno, poudarjajo pri Zavarovalnici Maribor.
Pri Zavarovalnici Triglav pravijo, da točka preloma, pri kateri se kasko ne bi več izplačal, ne obstaja, in da mora vsak sam razmisliti, koliko bi izguba ali poškodovanje vozila ogrozila njegov finančni položaj.
Cenejše od popravila
“Vozilo z leti izgublja svojo vrednost, toda ker stroški popravil za manjše škode ostajajo razmeroma visoki, je kasko še vedno cenejši od popravil,” pravi Edi Glavič, vodja avtomobilskih zavarovanj pri Adriaticu Slovenici. “Razmislek, ali ne potrebujemo kaska, je smiseln šele, ko ocenimo, da je vrednost vozila manjša od morebitnih stroškov popravila, to pa je takrat, ko je naš avtomobil že krepko v letih,” pravi Glavič.
Servisirajo se praske
Pri Zavarovalnici Maribor opažajo, da ljudje zaradi krize izbirajo kritje manj rizikov ali pa višjo odbitno franšizo (znesek, ki ga ob morebitni škodi poravnaš sam, op. a.), kar oboje poceni zavarovanje. Na Zavarovalnici Triglav ugotavljajo, da ima Slovenija v primerjavi z drugimi državami veliko kaskozavarovanj, saj je osebni avtomobil pri nas še vedno eden izmed statusnih simbolov. “Lastniki vozil so bolj kot v drugih državah še vedno občutljivi na najmanjše poškodbe,” pravijo pri Triglavu. Pričakujejo sicer, da se bo vozni park zaradi krize postaral in da bo zato tudi manj kaskozavarovanj. Pri Adriaticu Slovenici pravijo, da je na trgu rast tovrstnih zavarovanj upočasnjena, premije za obvezno zavarovanje pa zaradi krize in konkurenčnega boja med zavarovalnicami padajo.
Zaračunajo kot za nov avto, dobiš odškodnino za starega
Manj tvegani so podeželje in avtomobili, ki so garažirani
– prevoženi kilometri (vozilo je veliko v prometu);
– garaža (vozilo ni ves dan izpostavljeno naravnim nesrečam, manj izpostavljeni kraji);
– vozilo se vozi pretežno po večjih mestih (statistično se tam zgodi največ nesreč);
– vozilo je ves dan po različnih parkiriščih (tedaj je večja verjetnost manjših poškodb drugih vozil in tatvin oziroma vlomov).
SVETUJEMO
Povprečna kaskoškoda je višja od povprečne plače
Polovica še kasko. Pri njih je tretjina strank, ki so imele obvezno zavarovanje, sklenila tudi polni kasko, polovica pa vsaj delnega.
Statistika. “Statistično gledano bo škodo doživel le vsak 20. voznik,” je pred časom povedal Marko Štokelj, odgovoren za razvoj spletne zavarovalnice Wiz.si.
Vprašajte, kolikšna bi bila odškodnina pri totalki
Okvirne cenitve sicer pripravlja Eurotax. Na Zavarovalnici Maribor pravijo, da mora biti ob sklenitvi na voljo podatek o morebitni odškodnini pri totalki, saj to vpliva na odločitev o sklenitvi kaska; tudi pri Generaliju pravijo, da podatek dobi vsak, ki to želi.
@albert glede na to, kaj pišeš, se postavlja vprašanje, kdo te je sploh spustil na cesto ???
ZATO da zavarovalnica poplača škodo, ki jo povzročiš ob nezgodnem primeru. Si predstavljaš, da se nekdo zaleti vate in moraš potem zaradi tega na sodišče, skozi celotno proceduro, da dobiš izplačano škodo... in popraviš avto. v Sloveniji bi to trajalo vsaj nekaj let.
Zakaj je sploh potrebno zavarovanje? Imam 300 eur vreden avto in več plačam za zavarovanje. Mafijske zavarovalnice, ki ne upoštevajo odločb sodišč ampak so pri vladnih cepcih izposlovali zlobirali svoja pravila igre skratka mafija.