Zadnje dveletno poročilo nemške agencije za preverjanje kakovosti Tüv je pokazalo, da se je kakovost gospodarskih vozil v Nemčiji v zadnjih dveh letih precej povečala.
Kot ugotavlja Tüv, vsako peto, oziroma devetnajst odstotkov gospodarskih vozil v Nemčiji zaradi resnejših tehničnih pomanjkljivosti še vedno ne opravi tehničnega pregleda, vendar pa je to kljub temu velik napredek v primerjavi z letom 2017, ko jih je na tehničnih pregledih padlo 22 odstotkov, še slabše pa je bilo leta 2015, ko tehničnega pregleda ni opravilo kar 25 odstotkov gospodarskih vozil.
K boljšemu stanju je pripomoglo več faktorjev, med katerimi poleg bolj zahtevnih in pogostejših tehničnih pregledov navajajo še kakovostnejše vzdrževanje, h kateremu so pripomogle tudi optimizirane pogodbe za leasing in vzdrževanje vozil v njegovem okviru. Gospodarska vozila z največjo dovoljeno maso več kot 3,5 tone morajo sicer v Nemčiji tehnični pregled opraviti enkrat na leto, tista, ki so stara več kot tri leta, pa morajo vsakega pol leta opraviti še varnostni pregled.
67 odsotkov brez napak
Tüv poročilo za leto 2019 navaja tudi, da je 14 odstotkov preverjenih vozil imelo le manjše pomanjkljivosti, kar 67 odstotkov pa jih je bilo brez napak, kar je za pet odstotnih točk več kot leta 2017.
Kljub pozitivnemu gibanju pa ugotavljajo tudi, da je na nemških cestah še vedno veliko tovornjakov z resnimi tehničnimi pomanjkljivostmi, zaradi katerih lahko povzročijo tudi prometne nesreče. V zadnjem ocenjevalnem obdobju so namreč zaradi tehničnih pomanjkljivosti med rutinskimi pregledi vožnjo prepovedali več kot 1.300 gospodarskim vozilom. Največ težav so sicer zaznali na svetlobnih telesih in obesah koles, vzrok za prepoved vožnje pa so bili tudi rja ter izrabljeni zavorni koluti in bobni.