Nizozemski DAF je po dolgih letih razvoja le pokazal tovornjak, s katerim namerava v prihodnjih letih po Evropi in tudi Sloveniji skrbeti za učinkovit pretok blaga. DAF sicer po podatkih EEA spada med pet proizvajalcev z največjim tržnim deležem v Evropi.
V življenju tovornjakov so cikli menjav precej daljši kot pri avtomobilih, vseeno pa je bil dosedanji DAF XF že resnični metuzalem. Zadnja generacija XF je bila predstavljena leta 2002, torej 19 let nazaj. A dejansko je v veliki meri temeljila na generaciji DAF 95, ki je na ceste zapeljala zgodovinskega leta 1987.
Novi DAF bo na voljo v treh različicah: klasični XF, XG z ekstra daljšo kabino in XG+, ki bo še ekstra visok.
DAF je vedno poudarjal prostornost svojih kabin, z novo generacijo je stopil še korak dlje, saj so bi podaljšani različici XG in XG+ ustvarili kar 3,3 metra dolgo kabino, v kateri bo imel voznik resnično ogromno udobja. XG+ pa bo kar za 14 odstotkov prostornejši od dosedanjega prvaka med tovornjaki, modela DAF XF super space cab.
Posvetili so se tudi kakovosti materialov, za notranjo razsvetljavo skrbijo učinkovita in nastavljiva ambientalna LED svetila.
Ne glede na vrsto kabino bo postelja vedno dolga razkošnih 2,22 metra. Oba G-ja bosta sicer glede opremljenosti sodila v premijski razred.
Prvi v generaciji novih tovornjakov
Nizozemci v lasti ameriškega koncerna PACCAR so prvi med velikimi proizvajalci tovornjakov, ki so že razvijali v skladu z novimi pravili o merah in masah. Ta bodo v Evropski uniji začela kmalu veljati za vse tovornjake. Zato je DAF XF prvi evropski tovornjak s "kljunom" oziroma konusom, saj prednji del ni odsekan temveč je spodnji del kabine za 16 centimetrov potisnjen naprej v primerjavi z vrhom kabine. Zaradi takšne oblike bodo novi evropski tovornjaki s stališča aerodinamike in varnosti precej pridobili, ne bodo pa več oškodovani na račun skupne dolžine, ki bi po dosedanjih pravilih zaradi poševnega nosu šla na račun krajšega prostora za blago.
Da bi bil tovornjak zanesljiv, so opravili 20 milijonov testnih kilometrov v najrazličnejših razmerah. Proizvajalec obljublja kar do 10-odstotno izboljšano učinkovitost pri gorivu in emisijah, kar v svetu transporta šteje zelo veliko. Za pogon skrbita nova motorja iz koncerna PACCAR, najmočnejša različica bo imela tako kot doslej 390 kW (530 KM).
Dodatno okno za pešce in kolesarje
Seveda bo tovornjak opremljen z vsemi najsodobnejšimi asistenčnimi pripomočki, ki bodo olajšali delo in ga naredili varnejšega. Že sama kabina je z velikimi stekli narejena tako, da minimalizira mrtve kote, po želji pa imajo lahko desna vrata dodatno spodnje okno za pešce in kolesarje, sovoznikov sedež pa se poklopi in še sprosti pogled na desno.
Voznik ima pred seboj digitaliziran zaslon, ki si ga lahko prilagodi po svoje. Ker so želeli, da bi voznik imel oči na cesti, so za glavne funkcije vgradili fizična stikala in se le minimalno zanašajo na dodatni, desno vgrajeni zaslon na dotik.
DAF XF bo za mercedesom actros tudi drugi serijski tovornjak z opcijo digitalnih vzvratnih ogledal. Celotna osvetlitev tovornjaka je po novem serijsko v LED tehniki.