Pred tremi leti je koleos kot prvi tovrstni model znamke dokaj ambiciozno vstopil na trg športnih terencev, vendar je bil mlačen videz ena od tistih poglavitnih ovir, ki mu je predvsem v Evropi preprečevala boljše rezultate. Zato ne preseneča, da se je prenova avtomobila, ki ga še naprej izdelujejo v Južni Koreji, dotaknila zlasti spornega nosu. Enodelna maska je sedaj zašiljena v modnem 3D jeziku, z veliko odprtino za zrak in kromiranimi letvicami pa odslej deluje veliko prepričljivejše. K prefinjenosti doda tudi nov pogled ožjih in skladno zaobljenih žarometov, smerniki v ogledalih so dodaten detajl modernega oblikovalskega jezika. Bok in zadnji del ostajata nespremenjena.
Znotraj voznika pozdravi nov in prijaznejši volan, ki ga dopolnjuje sveža podoba merilnikov, masivna ročica ročnega menjalnika lepo teče med prestavami. Sedalni del je prekratek, občutek na sedežih le povprečen. Je pa avtomobil izza volana pregleden, vstopanje je enostavno, tudi po zaslugi brezstičnega vstopanja in zagona motorja. Rokovanje s pomagali ne povzroča težav, bi pa lahko bil precej bolj enostaven in z manj gumbi vmesnik med sedežema, s katerim nadziramo infotainment sistem.
Osnovna oprema dynamique je sicer nadpovprečno bogata; poleg 17-palčnih platišč velja omeniti dvopodročno klimatsko napravo, samodejno ročno zavoro, Tom Tomovo navigacijsko napravo, zatemnjena zadnja stekla … Dober vtis zbijajo malenkosti, kot so neosvetljena ogledala v senčnikih ali nesamozatemnitveno vzvratno ogledalo, ki so šele del dražjega paketa privilege. 70 litrov odlagalnih mest je dovolj za najbolj zahtevne.
Hitri pospeški, nadpovprečen pogon
127-kilovatni dizel na cesti ne deluje tako prepričljivo, kot na papirju, očitna je začetna turboluknja. Je pa ob pritisku na plin avtomobil zelo hiter. Poraba na testu je bila s 7,8 litra znotraj pričakovanj. Prenovljeno podvozje se zdaj obnaša zanesljivejše, čeprav po dinamiki še zaostaja za tekmeci, kot sta VW tiguano ali ford kuga.
Plus koleosa je razmeroma zmogljiv 4x4 pogon, pod katerim je podpisan Nissan. Omogoča tri režime delovanja, za najbolj zahtevne gozdne poti ga je mogoče zakleniti v razmerju 50:50, uporabno serijsko pomagalo je tudi funkcija plazenja. Kratki previsi, 19 centimetrov oddaljenosti od tal in kratka prestavna razmerja nižjih prestav avtu zagotavljajo domačnost izven asfalta.
Za konec: koleos ni več grdi raček v razredu. Že znana funkcionalnost je zdaj tudi oblikovno všečna. To, da ne bo nikoli v ospredju po prodajnih številkah, je za marsikoga dodaten plus ob že tako ugodnem razmerju med dobljenim in ceno, ki je kljub nekaj dodatne opreme s 29.480 evri ostala pod psihološko mejo in primerljiva kii sportage ali hyundaiu ix35.
PODATKI O VOZILU (Renault koleos dCi 175 4x4)
Motor: štirivaljni, dizelski
Prostornina: 1.995 ccm
Moč: 127 kW/175 KM pri 3.750 vrtljajih
Navor: 320 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Zmogljivosti: 191 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,8 litra na 100 km, 166 g CO2/km
Mere (v mm) (D x Š x V): 4.520 x 1.855 x 1.705, medosna razdalja 2.690
Prtljažnik: 450 litrov
Cena: 27.800 evrov (osnovni), 29.480 evrov (testni)