Koroški oblikovalec Aleksander Praper že skoraj četrt stoletja riše, oblikuje in izdaja ekskluzivni koledar z nevtralno avtomobilsko tematiko. Tudi letos se ni izneveril tradiciji.
"Mislim, da so dizajni letos lepi in zanimivim, tudi dovolj pestri," je za zurnal24.si povedal slovenski oblikovalec in velik ljubitelj avtomobilov, tudi avtomobilski novinar, ki se za nevtralno avtomobilsko tematiko odloča zato, ker se želi izogniti poveličevanju ali zanemarjanju nekaterih avtomobilskih znamk: "kar počno brez izjeme vsi ostali avtomobilski koledarji na trgu." S svojo posebno tematiko koledar Alpra Design predstavlja alternativo za tiste, ki imajo radi avtomobile ter spoštujejo dizajn in estetiko, ne glede na znamko.
Poseben občutek vožnje v temi
Posebnost letošnjega koledarja je tematika "skrivnostna nočna vožnja". "Tisti, ki smo veliko v avtu in živimo izven mest to tematiko zelo dobro poznamo. Gre za neki poseben miren in hkrati osredotočen občutek, ko te v okolici nič ne moti in se lahko posvetiš uživanju v vožnji in poslušanju avta oziroma glasbe," pravi Praper.
Izpod njegovih rok je tudi letos nastalo 12 nevtralnih avtomobilskih dizajnov bližnje prihodnosti. 24. koledar prikazuje diskretno osvetljene karoserije konceptov, ki se premikajo skozi skrivnostno noč. Vidni so le obrisi okolice. "Predstavljamo si lahko, kako se voznik/voznica popolnoma posveča vožnji ter uživa v zvokih motorja in glasbe," pravi in dodaja, da iz precej »sanjske« palete štrli malček, ki so ga bližnji pri izborih izvolili najbolj suvereno. "Pick-upa letos ni, prav tako ne lanskega posebneža mini SUV roadsterja, je pa edini pravi SUV-coupe, poleg prihodnjega aston martina DBX. Torej je dejansko videti kot kupe na terenski platformi – vse ostalo, kar se danes prodaja s takšnimi opisi (X4, X6, GLC coupe, GLE coupe), so kvečjemu križanci kombilimuzin s položnim zadkom (fliesheck, fastback) z SUV-ji," zaključuje oblikovalec.
Bistvo koledarjev Alpra Design je v globalnem merilu edinstvena tematika - vizije avtomobilov prihodnosti. S svojo nevtralnostjo ne delajo reklame nobeni obstoječi znamki in nobene ne zanemarjajo, temveč že 24 let pišejo povsem svojo zgodbo. V razvoj posameznega koledarja in dizajnov na njem je vsako leto vloženih več mescev dela. Povrh je vsak izvod ročno podpisan in oštevilčen, za simboliko dobrih medčloveških odnosov pa ima dodane še poštne kartice z motivi s koledarja.
Naklada za leto 2018 je omejena na pravljičnih 777 kosov.