Nekoč lahka gospodarska vozila so avtomobilski proizvajalci spremenili v velike enoprostorce. Eden takih je mercedes-benz razred V, ki je klub skoraj 10-letnemu stažu na cestah še danes zelo priljubljen in pogosta izbira družin.
Zakaj, smo ugotavljali že na preteklih testih, ko so ga preizkušali sodelavci, ki imajo velike družine in so aktivni turisti. Eden od razlogov je tudi napredna tehnika. Morda niste vedeli, ampak prav razred V, to je največji potniški model znamke Mercedes-Benz, v katerem se lahko prevaža do osem potnikov, je bil prvi tovrstni velikoprostorec s polnimi led žarometi. Med drugim je opremljen z naprednim informacijsko-zabavnim sistemom MBUX z 10,25-palčnim zaslonom, ki deluje na podlagi umetne inteligence. Na zaslonu se prikazujejo zemljevidi naprednega navigacijskega sistema, ki zaradi povezanosti s spletom omogoča tudi prikazovanje podatkov o »živem prometu«, torej prometnih zamaških, dragocen čas in stres pa vam privarčuje tudi z iskanjem parkirnih mest. Na voljo je tudi aktualna vremenska napoved za kraj, kamor se z vozilom odpravljate.
Za avdiofile so pri Mercedes-Benzu dodali še vrhunsko ozvočenje Burmester, ki pride še posebej do izraza ob odlični zatesnjenosti kabine proti hrupu. Zaradi velike dolžine spremlja, zaznava in vas opozarja na vozila v mrtvem kotu. Za lažje obračanje na majhnih mestih skrbi kombinacija kamer, ki na osrednjem zaslonu prikazujejo 360-stopinjski pogled na okolico vozila, aktivni radarski tempomat za ohranjanje razdalje pa samodejno vzdržuje razdaljo do vozil pred vami in lahko voznika razbremeni na primer pri vožnji po avtocesti ali v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem, saj samodejno pospešuje in zavira.
Serijsko nad zahrbtni bočni veter
To vse že vemo, a smisel tokratnega preizkusa je bil v asistenčnem sistemu, ki ga do zdaj nismo posebej izpostavljali. Ker so boki vozila zajetni, ima vgrajen varnostni sistem za bočni veter. Ta sistem je Mercedes-Benz v razred V vgradil že leta 2014, serijsko. Vprašali smo se, zakaj je tako pomemben in kako deluje? V ta namen smo se ob močnem pihanju vetra in plapolanju trikotnih oranžno-belih stožcev v zraku ob cestah, zapeljali po avtocesti proti Vipavi, tja, kjer vozniki pogosto slišijo opozorila policistov in Darsa o previdnosti pri vožnji ob sunkih vetra, ki pogosto prihajajo z boka.
Verjetno je že vsak voznik ob vožnji v močnem vetru na avtocesti, tudi v osebnem avtomobilu, dobil občutek, da ga je premaknilo na sosednji vozni pas. To je še bolj izrazito v večjih in višjih vozilih. Prav v takih razmerah, pa v razredu V na pomoč priskoči asistent za bočni veter, ki je serijski in pomaga uravnavati krmiljenje ter stabilizira vozilo v primeru bočnega vetra. "Predvsem pomaga, da vozilo ostane znotraj voznega pasu. Vozilo samo popravi smer, če je to treba. Voznik ne občuti poplesavanja vozila po cestišču," pravi produktni strokovnjak pri uvozniku za vozila Mercedes-Benz Andraž Candek.
Sistem deluje na podlagi ESP-ja, ki konstantno spremlja voznikovo vedenje za volanom in pripomore k temu, da vozilo zazna morebitno »stransko pospeševanje« kar je posledica bočnega vetra ali močnih sunkov. Za zaznavanje le tega se uporabljajo isti senzorji kot v primeru zaznavanja zdrsa. "V primeru potrebe po avtomatski reakciji, uporabi vzvode, ki jih vozilo ponuja, kot je npr. uporaba samodejnih zaviralnih sistemov, upravljanje elektromehanskega servo volana, elektronsko nadzorovano vzmetenje," pravi Candek. Da je vozilo stabilno, sistem na strani, kjer čuti silo vetra, zavira prednje in zadnje kolo in s tem izniči učinek vetra. Če voznik sam posreduje z odločnimi manevri, sistem ne prevzame nadzora in to prepusti vozniku. Asistent za bočni veter lahko od hitrosti 80 km/h naprej samodejno popravi smer vozila. Tako se bistveno zmanjša spreminjanje smeri in znatno izravna oz. zmanjša vpliv sunkov bočnega vetra.
Nekaj nasvetov za varno vožnjo ob močnem vetru
Volan držite trdno z obema rokama, da boste ob nenadnih bočnih sunkih vozilo obdržali na voznem pasu. Velikokrat se je že zgodilo, da je močni bočni sunek prestavil vozilo z voznega pasu. Policija ob tem še posebej opozarja voznike tovornih vozil, kombijev, motoriste in kolesarje.
Vozite zbrano in na primerni varnostni razdalji. Predvsem pa ustrezno prilagodite hitrost vožnje razmeram na cesti.
Posebej previdni bodite ob prehitevanju tovornjakov, avtobusov, avtodomov, poleti pa še posebej tudi počitniških vozil s prikolicami. Sunek močnega vetra, ali burja, lahko preseneti tudi vozilo, ki ga prehitevate, sploh, če gre za večje vozilo, po možnosti s prikolico, ki jo zanese na sosednji vozni pas.
Sunek vetra lahko poškoduje tudi vrata med odpiranjem ob izstopanju iz vozila. Ob močnem pihanju vetra ne parkirajte vozila na izpostavljenih delih obale, da ga ne zalije morska voda. Škoda je lahko ogromna. Izogibajte se tudi parkiranju pod drevesi, pod daljnovodi in blizu zgradb.
Pasti se skrivajo pri vožnji v zavetrju, saj vas lahko veter in močan sunek preseneti, ko zapeljete iz zavetrja na odprt del ceste, to velja tudi za protivetrne ograje ali tunele.
Spremljajte prometne informacije po radiu.
Na pot se podajte s tehnično brezhibnim avtomobilom. Pogosto veter spremlja tudi dež, zato morajo brisalci delovati brezhibno, prav tako žarometi, redno preverjajte ustrezno napolnjenost pnevmatik. Ne želite si namreč, da vas bo avto ravno v zahtevnih vremenskih razmerah "pustil na cedilu".