Družba Tesla je v sredo v svoji gigatovarni v teksaškem Austinu izvedla triurni dogodek, ki so ga pred tem napovedovali kot veliko prelomnico. Mnogi so zato pričakovali, da bo podjetje najavilo prihod manjšega in bistveno cenejšega električnega vozila, kar bi pomenilo naslednjo fazo njenega hitrega vzpona.
A se to ni zgodilo, delnice Tesle pa so v hipu izgubile pet odstotkov vrednosti. In zaskrbljeni konkurenti so si lahko oddahnili.
Kaj zares predvideva "Glavni načrt 3"
Zdaj spet najbogatejši človek na svetu Elon Musk je dogodek napovedoval kot "Master plan 3", torej tretje poglavje generalnega načrta za razvoj družbe. Prvega, s katerim je ambiciozno napovedal električna vozila, je najavil leta 2006. Veliko večino napovedi iz njega je izpolnil. Drugi del je sledil leta 2016, z njim pa naj bi se Tesla razširil na področje solarne energije, popolne avtonomne vožnje in sistema robotaksijev. Od smelih obljub se je danes uresničila le manjšina.
Tretji del načrta zdaj predvideva, da bo Tesla postala vodilna na področju prehoda iz fosilnih goriv k energiji, ki je proizvedena na trajnostni način. Musk je med drugim dejal, da bi moral svet pospešiti uporabo obnovljivih virov energije, proizvodnjo električnih vozil, uporabo toplotnih črpalk v stavbah in izkoriščanje vodika tako za pogon industrije kot tudi v ladijskem in zračnem prometu. Povedano drugače, Master plan 3 je Muskova ideja o civilizaciji trajnostne energije.
Nova generacija platforme in motorjev
Ocenjeni strošek prehoda je 10 bilijonov dolarjev, kar glede na obseg globalne ekonomije ni veliko, meni Musk, ki dodaja, da bi morali vzpostaviti zmožnost shranjevanja elektrike s kapaciteto do 240 TWh. Po njegovih izračunih bi morali za naravne vire izkoristiti le 0,2 odstotka Zemljinega površja, medtem ko je napovedal, da za novo generacijo električnih motorjev v avtu pri Tesli ne bodo več potrebovali materialov iz "redkih zemelj". Namignil je tudi na platformo za baterijske avte nove generacije.
Dogodek se je razlikoval od dosedanjih po tem, da so dobršen del dogajanja imeli glavno besedo drugi vodilni možje v Tesli. Tudi na ta način želi podjetje narediti odmik od dosedanjega javnega prepričanja, da ima vse niti v rokah Musk, piše Guardian.
Tako je glavni finančni direktor Zach Kirkhorn povedal, da bo moralo podjetje investirati dvajsetkrat več denarja kot doslej, če bo želelo doseči cilj povečanja proizvodnje na 20 milijonov vozil letno. Trenutno jih znamka izdela dva milijona, a je to premalo za osvojitev ključnega masovnega dela trga. Da bi bilo to mogoče, bi morala Tesla predstaviti tudi cenejše modele od sedanjih.
Vendar pa kljub pričakovanjem o tem na konferenci ni bilo govora. Edini namig sta bila dva zakrita modela na projekciji, od katerih bi en lahko bil manjši od dosedanjih, drugi pa bi lahko sodil v kategorijo dostavnikov oziroma kombijev. So pa znova potrdili, da bodo letos gotovo začeli z dobavami futurističnega cybertrucka.
Po poročanju agencije Reuters, ki se sklicuje na dobro obveščene vire v Tesli, tovarna pripravlja precejšno prenovo svoje uspešnice model Y, s katerimi naj bi odgovorili na vse bolj prodorno konkurenco. Posodobili bodo tako zunanjost kot notranjost in dodali nove vsebine. Novi model Y naj bi začeli prodajati v letu 2024. Že letos septembra pa naj bi stekla proizvodnja posodobljenega modela 3. Imel bo posodobljen pogon, ki ga bo skoraj gotovo povzel tudi večji brat model Y. Ena od ključnih novosti pa bo tudi znižanje stroškov v procesu proizvodnje, kar bo znamki omogočilo višje marže oziroma nižje cene za kupce.
V ozadju ključni koraki za prihodnost znamke
Dogodek je pustil investitorje hladne, saj so pričakovali več. Delnice podjetja so zato padle. Tesla je v zadnjem času sicer napovedala več pomembnih novosti. Tako bodo v Mehiki gradili novo gigatovarno, ki bo prva izven ZDA, Kitajske ali Nemčije.
Prav tako so se kot kaže odpovedali načrtu, da bi lastne baterije izdelovali v berlinski gigatovarni, namesto tega bodo izkoristili subvencije ameriške vlade in jih izdelovali v Teksasu.
Na konferenci so potrdili, da bodo še letos začeli samo izdelovati ključne materiale za baterije, niso pa še napovedali konkretnega datuma začetka vgrajevanja naslednje generacije takoimenovanih "4680" baterij, ki obljubljajo precej višjo energetsko gostoto od sedanjih. Prav samostojnost na področju baterij je ena ključnih odskočnih desk, na kateri stavijo pri Tesli.