V sklopu projekta Priprava avtomobila na jesen/zimo smo se o ustrezni pripravi avtomobila pogovarjali z direktorjem poprodaje in nadomestnih delov pri Peugeotu Tomažem Kukovcem in nacionalnim tehničnim svetovalcem Andrejem Škofom. Kot ugotavljajo na Peugeotu, še vedno premalo voznikov posveča pozornost rednemu preverjanju stanja posameznih komponent vozila, ki lahko v kritičnih trenutkih odpovedo, kar ima lahko tudi usodne, ne le finančne posledice.
Zamenjali šestkratno količino zavor
Pri Peugeotu so letos izpeljali odmevno preventivno akcijo preverjanja zavor in zamenjave zavornih ploščic. Zavore so ena ključnih komponent, povezana z varnostjo vozil, sploh v zimskem času, ko se zaviralna pot na spolzki podlagi še podaljša. Kukovec je dejal, da so pri pretekli akciji želeli olajšati delo serviserjem na način, da so stranke opozorili na stanje zavor. Na vozilih, kjer so ugotovili obrabo, ki ne bi več zagotavljala varnega zaviranja skozi celotno obdobje do naslednjega servisnega termina, so zamenjali tudi zavorne ploščice in diske na vozilih. "V tem času nam je uspelo zamenjati šestkratno mesečno količino zavor, kar kaže, da je bila promocija pri strankah več kot dobro sprejeta. S tem smo lahko naredili tudi nekaj za varnost na naših cestah. Tudi za naslednjo pomladno sezono že pripravljamo podobno akcijo," je pojasnil Kukovec, ko smo ga vprašali, kaj svetuje voznikom, da preverijo na vozilu pred zimo, tako tistim, ki imajo novejša vozila, kot tistim s starejšimi.
Nacionalni tehnični svetovalec Andrej Škof nam je odgovoril na vprašanje, ali lastniki vozil sploh vedo, kakšna pnevmatika je optimalna za njihovo vozilo? Škof odgovarja: »Če primerjamo različne zasnove vozil, torej terenske in SUV/limuzinske, že proizvajalec predvideva najbolj optimalno pnevmatiko za ta tip vozila. Če pa primerjamo katerokoli osebno vozilo glede na specifiko načina uporabe, pa je priporočljivo, da vozniki, ki se vozijo veliko po neasfaltiranih poteh, izberejo robustnejše zimske pnevmatike z boljšim oprijemom. Tisti, ki večino časa vozijo po avtocesti, pa naj izberejo pnevmatike z nizko ravnijo hrupa pri večjih hitrostih in večjo stabilnostjo, saj so te morda tudi bolj odporne proti obrabi. V mestni vožnji svetujemo standardne zimske pnevmatike z optimalnim oprijemom za mokre in poledenele površine. Vsekakor pa na strankine odločitve vpliva razmerje med ceno in kakovostjo posameznega modela pnevmatik.
Dobro preglejte napake na vozilu
Poleg pnevmatik naš sogovornik svetuje vsem voznikom novejših in starejših vozil, da pred zimo preverijo delovanje in stanje brisalcev, luči, morda lahko odkrijejo še kakšne poškodbe laka in preprečijo nastajanje korozije. To je predvsem vizualni pregled, ki ga lahko vedno storijo sami. Pregledi zavor, podvozja, obsežnejših korozij in stanje akumulatorja so v domeni izbranega serviserja. Kukovec pravi, da je vsekakor priporočljivo rezervirati termin na servisu. Seveda pa voznik ne sme pozabiti na strgalo za steklo in dopolnitev zimskega koncentrata čistila vetrobranskega stekla. Vozniki velikokrat pozabijo tudi na tesnila vrat in ključavnice, kjer je priporočljiv nanos namenskega sredstva, ki odstrani vlago in prepreči zmrzovanje.
Nad strah pred stroški s posebnimi akcijami
Na Peugeotu opažajo, da kljub temu, da na preventivnih pregledih lastnikom vozil nudijo posebne ugodnosti, odzivnost pred zimo relativno majhna. Kukovec pravi, da stranke vsak obisk na servisu povezujejo z morebitnimi nepredvidenimi stroški. "Zato raje pripravljamo povezane promocije, ki ob obveznih pregledih sistematičnih točk tekom rednega vzdrževanja ali ob menjavah pnevmatik omogočajo serviserjem lažjo pripravo ponudbe. Kot primer lahko navedem ugodnejšo ponudbo za zavorne komponente, kjer je smiselno izkoristiti trenutek, ko je vozilo na dvigalu in morda že z demontiranimi kolesi."
Če je pri brisalcih dokaj lahko ugotoviti, ali delujejo pravilno ali ne, je pri pnevmatikah nekoliko drugače, pravi sogovornik in poudarja, da je obnašanje pnevmatik v izrednih razmerah težko predvideti, dokler se ne pripeti neprijetna situacija. Pravi, da so zato toliko bolj pomembni splošno osveščanje in zakonsko določene zahteve. Ob vsakem letnem sistematičnem pregledu vozila mehaniki preverijo tudi luči. Medtem ko je bila pri starejših tehnologijah omogočena nastavitev snopa, je pri novejših ksenonskih in LED lučeh ta proces avtomatiziran in se tudi prilagaja obremenjenosti vozila. "Pri lučeh novejših vozil se redkeje zgodi, da bi se nastavitve osvetlitve spreminjale; to je bolj običajno pri starejših vozilih."
4 vprašanja in 4 odgovori
Katere tekočine v avtomobilu je treba preveriti?
Bistveno, kar lahko in mora preveriti voznik z vidika preventive delovanja motorja, sta nivo olja in nivo hladilne tekočine. Z vidika varnosti pa še ustreznost tekočine za vetrobransko steklo. Vidik stanja hladilne in zavorne tekočine je del servisnega pregleda, na katerem mehanik pregleda in zagotovi ustreznost, ali glede na predpisano časovnico zamenja tudi tekočini.Ali so pozimi priporočljive gumijaste preproge?
Pri tekstilnih in gumijastih preprogah je najpomembnejše prileganje in pričvrstitev predvsem pri vozniku. Potem je tu še vidik vlage, ki jo v zimskem času v vozilo vnesemo več kot poleti in sta izhlapevanje in sušenje lahko daljša. Kakovostnejše tekstilne preproge tudi danes zadržijo vlago, vendar lahko gumijaste preproge hitreje obrišemo in osušimo.Kaj je lahko razlog za stalno rosenje stekel v avtomobilu? Ali lahko to preprečimo?
Do rošenja prihaja tako zaradi vlage, ki jo vnesemo v vozilo in nasploh zaradi razlike v temperaturah notranjosti in zunanjosti, kot tudi zaradi izdihanega zraka potnikov. Da se temu v največji meri izognemo, je treba nekaj pozornosti nameniti vstopanju v vozilo. Da bi avtomobil ostal suh, pred vstopom vanj z oblačil in čevljev, če je to mogoče, otresite vodo ali sneg.Ali je treba klimatsko napravo pozimi redno uporabljati in zakaj?
Stalno delovanje klimatske naprave je priporočljivo ravno zaradi funkcije sušenja notranjih površin stekel in posledično boljše vidljivosti.
Ko akumulator zadane kap
Pred in med zimo se zgodi veliko t. i. "akumulatorskih kapi", ko akumulator nenadoma odpove. "Pri preventivi so odločitve strank velikokrat zadržane tudi glede akumulatorja – celo ko sta pri testiranju akumulatorja zabeležena zmanjšana kapacitivnost in zagonski tok akumulatorja. Morda je malo manj znano, da se akumulator zaradi kemijskih procesov stara hitreje pri visokih temperaturah kot pri nizkih. Prihaja pa seveda do več odpovedi pri hladnejših temperaturah, saj je zagon hladnega motorja težji in pri kratkih relacijah ob vključenih grelnih telesih sistem morda niti ne uspe vzdrževati oziroma dopolnjevati napolnjenosti akumulatorja," pravi Kukovec.
Se še pojavlja rja?
Še eden ključnih delov vozila, ki je pozimi izpostavljen, je podvozje. Kot pravi sogovornik, zimske razmere ne povzročajo večje obrabe komponent podvozja. Priporočljiva pa sta redno odstranjevanje soli in zaščita izpostavljenih delov podvozja, kjer so vidne poškodbe od posipa, ki se pri nas uporablja za boljši oprijem cestišča v zimskem času. Tu gre za preventivo pred nadaljnjim rjavenjem posameznih komponent.
Za konec nas je še zanimalo, ali vozila sploh še rjavijo in kako lahko na servisu lastniki vozil poskrbijo za zaščito. Nacionalni tehnični svetovalec Andrej Škof pravi, da so vozila protikorozijsko zaščitena. Rjavenje se pojavi samo v primeru poškodbe, ki poškoduje lak in protikorozijsko zaščito na vozilu. Priporočljivo je, da lastnik vozila pregleda stanje laka in karoserije nasploh. Pravilo znamke Peugeot za ohranjanje garancije na lak in prerjavenje pa je, da se opravijo predpisani karoserijski pregledi, po katerih se strankam tudi predlaga zaščita morebitnih ugotovljenih poškodb.