Kitajski avtomobilski trg se širi z neverjetno hitrostjo. Prodaja vsako leto strmo raste, to pa pomaga tudi tujim avtomobilskim proizvajalcem, ki se soočajo s slabšo prodajo na zasičenih domačih trgih. Samo lani se je prodaja avtomobilov na Kitajskem povečala za več kot 32 odstotkov na 18,06 milijona, s čimer je največji avtomobilski trg na svetu zabeležil novo rekordno prodajo.
Zato ni čudno, da avtosalon v Šanghaju postaja vse pomembnejši tudi v svetovnem merilu. Čeprav se letos avtosalon v Šanghaju (23. do 28. april) prekriva z avtosalonom v New Yorku (22. 4. do 1. 5.), pa na njem ne bo manjkalo svetovnih premier. Ena najbolj pričakovanih bo prva predstavitev Audijevega baby SUV Q3, ki bo neposredni konkurent BMW X1. Crossover bodo izdelovali na isti platformi kot VW tiguan, proizvodnja pa se bo v Seatovi tovarni Martorell v Španiji začela še letos. Velika verjetnost je, da bo Volkswagen na Kitajskem premierno razkril videz nove generacije beetla (hrošča), tako kot v New Yorku pa bo Volkswagen velikima trgoma predstavil tudi znamko Seat.
BMW bo v Šanghaju premierno pokazal svojega novinca serijo 6 coupe in serijo 5 plug-in hybrid, narejeno posebej za kitajski trg. Govori se tudi, da naj bi Bavarci v Azijo pripeljali predserijski BMW M5, Mercedes pa predserijski model bodočega modela razreda A, ki naj bi na trg prišel leta 2012, na voljo pa bo tako v dvo- kot štirivratni različici.
Citroën naj bi predstavil koncept DS9, ki naj bi študijo metropolis približal na le še streljaj od serijskega modela. Na salonu se bodo predstavile številne kitajske znamke, s svojo razsežnostjo (razteza se na 2,2 milijona kvadratnih metrih) pa bo največji do zdaj. Za primerjavo dodajmo, da je najpomembnejši ameriški avtosalon v Detroitu letos gostil okoli 30 svetovnih in ameriških premier, avtomobilski strokovnjaki pa ocenjujejo, da bo v Šanghaju prvič prikazanih okoli 60 serijskih modelov in konceptov.