Kitajce je strah, da bi lahko vozila znamke Tesla vohunila, zato so oblasti prepovedale vstop vozil ameriškega proizvajalca električnih vozil v vojaške in vse državne objekte.
Kitajske oblasti namreč menijo, da bi bilo s Teslinimi kamerami teoretično mogoče posneti zemljevid vojaške baze in zabeležiti dejavnosti v njej.
S teslo naj se ne vozijo na delo
Vozniki Tesle, ki je na Kitajskem zelo priljubljena, ne bodo imeli težav, parkirati pa bodo morali zunaj meja vojaških in drugih varnostnih objektov. Wall Street Journal je poročal tudi, da bo uporaba avtomobilov Tesla omejena tudi na "ključna državna podjetja." Nekateri so že dobili navodila, naj svoje osebje prosijo, naj se z vozili znamke Tesla ne vozi na delo.
V kitajski vladi so zaskrbljeni, da bi lahko številne kamere, vgrajene v avto, uporabili za zbiranje podrobnih informacij o objektih in njihovih dejavnostih. Teslin "Dashcam", ki je grajen spredaj v vozilo, lahko posname do 10 minut materiala, medtem ko program Sentry Mode zabeleži vse dogodke okoli avtomobila, tudi 10 minut preden so se zgodili.
Novejši modeli, kot sta model Y in model 3, imajo grajeno notranjo kamero. Vse skupaj bi bilo teoretično mogoče preslikati v zbirko podatkov in beležiti njene dejavnosti. Predsednik uprave Tesla Motors Elon Musk je obtožbe označil za neutemeljene in dodal, da podjetje takoj zaprli, če bi avtomobile dejansko uporabljali za vohunjenje.
Kitajski povračilni ukrep ZDA?
Musk je pozval k večjemu medsebojnemu zaupanju dveh največjih svetovnih gospodarstev. Tesla je na kitajskem odprla svojo gigatovarno. Kitajska je prav tako največje svetovno tržišče avtomobilov in trenutno ključno bojišče za električna vozila. Guardian navaja, da so na Kitajskem lani prodali 147.445 Teslinih avtomobilov, kar je 30 odstotkov celotne svetovne prodaje vozil proizvajalca iz Kalifornije.
V ozadju je zelo verjetno politično dogajanje, saj so ZDA nedavno kitajski Huawei prepoznale kot varnostno grožnjo, zato bi bil primer Tesla lahko oblika kitajskega povračilnega ukrepa.