Ste vedeli, da imajo tudi v Severni Koreji svojo znamko vozil? To je Pyeonghwa Motors. Pod režimom vodje Kim Džong Una vsako leto v podjetju s sedežem v mestu Nampo proizvedejo zelo nekaj osebnih avtmoobilov.
Nampo je pristanišče na zahodni obali Severne Koreje. Edina prodajalna je v glavnem mestu Pyongyangu, kjer si lahko obiskovalci lahko ogledajo, preizkusijo in tudi kupijo avtomobile. Trenutno pri Pyeonghw Motors ponujajo 25 različnih modelov vozila, nekateri pa so videti kot poceni kopije evropskih avtomobilov.
Na ulicah ni avtomobilov
Avtomobilska industrija Severne Koreje je eden od pomembnih stebrov nacionalne ekonomije, pa čeprav je proizvodna kapaciteta vozil veliko manjša kot v sosednji Južni Koreji. Razlog temu je, da je celotna avtomobilska industrija podrejena potrebam diktatorskega režima, oziroma vojski.
Severna Koreja bi lahko na leto proizvedla med 40 in 50 tisoč avtomobilov, zadnja leta pa so zaradi sankcij in ekonomske krize proizvedli le nekaj tisoč avtomobilov na leto. Več kot polovica proizvodnje je namenjena vojaškim vozilom, avtobusom, trolejbusom in tramvajem, medtem ko so civilni avtomobili zelo redki. Ulice so pogosto popolnoma prazne, saj avtomobili v največji meri predstavljalo nedosegljiv luksuz za večino prebivalcev.
Pomoč Sovjetske zveze
Severna Koreja tudi ni članica nikakršnih mednarodnih organizacij proizvajalcev avtomobilov ali kakršnihkoli industrijskih komponent, tako, da so informacije o njeni proizvodnji zelo omejene. Z avtomobilsko industrijo so začeli v času Sovjetske zveze, ko so izdelovala vozila po sovjetski licenci. Sovjeti so jim pomagali postaviti tovarne, v katere so namestili sovjetsko tehnologijo. Prva proizvedena vozila v Severni Koreji so bile kopije ruskih vozil GAZ.
V moderni dobi so severni Korejci kupili številne avtomobile različnih znamk iz vsega sveta, Mercedes, Nissan, Jeep, Honda, pri Pyeonghw Motors pa so naredili kopije. Prav tako Severna Koreja svoje "domače" avtomobile uspešno izvaža v Vietnam.
Najraje ima luskuzne meredese
Če so avtomobili za navadne ljudi popoln luksuz, pa Kim Džong Un, ki naj bi imel neuradno na svojih bančnih računih okoli pet milijard evrov, za luksuz na leto porabi pol milijarde evrov. V to je vštet tudi nakup avtomobilov. V uradnih učbenikih, iz katerih učijo otroke v šolah, piše, da je Kim Jong-Un že pri treh letih znal voziti avtomobil. Kar je res je, da ima navdušujoč vozni park. MSN tako piše, da ima v lasti več kot 100 dragocenih avtomobilov.
Najljubša znamka voditelja naj bi bila Mercedes-Benz, v limuzinah nemškega premium proizvajalca ga tudi največkrat videvamo. Znano je, da je lastnik blindiranega redkega mercedesa S600 pullman, katerega vrednost ocenjujejo na milijon in pol evrov. Kljub temu da so proti državi uvedene sankcije in je prepovedano v Severno Korejo uvažati luksuzne izdelke, vlada nima težav svojemu vodji zagotoviti vse, kar si želi.
folk se da sprogramirat po korejsko ali po ameriško ... nekateri posamezniki se pač proglasijo za bogove na tak ali drugačen način, oblast je droga in je vredna več kot milijoni
1) Zurnal, ponovno ste prekosili sami sebe: "...sedežem v mestu Nampo proizvedejo zelo nekaj osebnih avtmoobilov." 2) Tipično za diktatorski režim. S čim se je prevažal Tito ko je preostanek ljudstva komaj zbral za fičota? Preverite kdo se je v… ...prikaži večv tistem času prav tako vozil z MB S600...