Avto
1585 ogledov

Pričnite se učiti nove prometne znake

Prometni znak nasprotna smer Ministrstvo za infrastrukturo
V Uradnem listu je bil objavljen novi pravilnik o prometni signalizaciji, s katerim želi država narediti več redu pri označevanju cest. Nekateri znaki izumirajo, a prihajajo tudi številne nove označbe, zato na AMZS predlagajo ponovitev teoretičnega znanja za voznike.

Pisali smo že o predlogih novega prometnega pravilnika, katerega osnovni namen je prevetriti pravila, po zaslugi katerih so vzdrževalci cest doslej znake pretirano "sadili". 

V skladu z novim pravilnikom so sedaj jasnejša pravila, kdaj in kako je upravičeno postaviti oziroma narisati neko označbo, cilj pa je, da bi bili vzdrževalci precej bolj restriktivni pri postavljanju znakov, vozniki pa bi se lahko bolj osredotočili na samo vožnjo. 

  • Kateri bodo najpogostejši novi znaki? Več TUKAJ.

Kar nekaj znakov se za vedno poslavlja iz Slovenije, saj denimo znaki, kot so "tramvajska proga", "dvižni most" in še kakšen, nimajo več pravega smisla. Ne boste več naleteli niti na trikotnik z opozorilom na cestno grbino.

Veliko znakov in označb pa se bo pojavilo prvič. Ena od sprememb je denimo, da bo znak za hitro cesto (110 km/h) odslej označen z istim simbolom kot za pravo avtocesta, le da bo moder.

Prometni znak | Avtor: Wikimedia Wikimedia

Dosedanji znak z narisanim avtomobilom na modri podlagi pa bo označeval zgolj cesto za motorna vozila, na kateri lahko vozijo hitrejši od 60 km/h. Tako naj bi bile torej pogosteje označene že dvopasovnice. Uvajajo se tudi cone, v katerih velja posamezna prepoved ali omejitev, denimo za parkiranje. Doslej je moral biti ustrezni znak postavljen za vsakim križiščem.

Posodobljeni so nekateri znaki za parkiranje, znaki za kolesarje in pešce (prehodi) se lahko kombinirajo, table s spremenljivo prometnoinformativno signalizacijo na avtocestah bodo lahko prikazovale nov znak z opozorilom, da vam nekdo po vaši strani vozi v nasprotni smeri ...

Ni pa še prostora za emancipacijo, saj glede na primere znakov v pravilniku ni predvidene ženske silhuete na semaforju, kot je to denimo v nekaterih sosednjih državah že običajno. Zgolj kolesarjem namenjeni znaki bodo v rdeči barvi, pri delihh na cesti pa pričakujte oranžne usmeritvene table. 

Pri talnih označbah je tudi veliko novosti, saj bodo veliko pogosteje dopolnjevale ali celo nadomeščale horizontalne oznake. Vsi asfaltirani priključki z nekategoriziranimi cestami, po katerih pa lahko promet poteka le z dovoljenjem lastnika, bodo morali biti dodatno označeni s črtkano rumeno črto, za umirjanje hitrosti bodo prav tako v uporabi posebni nizi poslikav asfalta, pogosteje bo za označbo prehodov in območij za pešce v uporabi modra robna barva.

Na nekatere znake bo potrebno počakati 10 let

Pravilnik je bil poleg ostalih deležnikov dolgo časa v usklajevanjih tudi z občinami, ki so imele nanj veliko pomislekov zaradi bojazni, da bodo zaradi številnih novih obveznih označb finančno zelo obremenjene. Končna različica pravilnika zato navaja dolgo, kar 10-letno prehodno obdobje za uskladitev vseh označb, medtem ko bodo morali biti nekateri najpomembnejši znaki zamenjani že s 1. julijem 2016, ko pravilnik efektivno stopi v veljavo. Vseeno občine po naših podatkih niso povsem zadovoljne, saj številni njihovi predlogi v pripravi končne različice niso bili upoštevani. 

AMZS: bi moral biti obvezen obnovitveni tečaj?

Jure Kostanjšek, sekretar komisije za vzgojo in varnost v cestnem prometu AMZS, je v luči izboljšanja prometne varnosti, h kateri naj bi novi pravilnik tudi prispeval, opozoril na dejstvo, da so se znaki in nekatere prometne ureditve v zadnjih letih precej spreminjali.

Kot opozarja, se tako mnogi, ki so izpit za vozilo napravili pred 20 in več leti, morda ne znajdejo v moderni cestni signalizaciji in infrastrukturi, še posebej je izpostavil (turbo)krožišča. Zato Kostanjšek tudi v luči vse bolj starajoče populacije v premislek podaja predlog, ali bi moral vsak voznik po neki starosti obvezno na obnovitveni tečaj predpisov.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 40
  • Avatar Leon
    Leon 15:54 21.avgust 2016.

    Po moje naj se najprej učijo novih znakov in zakonov ,tisti,ki jih nadzirajo ! Prihaja do nenormalnih situacij ,ko maltretirajo kolesarje .

  • Žurnalček 18:22 10.maj 2016.

    Kostajnšek za sebe se brigi , crken !

  • motorka57 21:33 06.marec 2016.

    ...prenekateri je ostal na stopnji,na kateri je diplomiral ,zato je postal birokrat,katerih jih je po državnih luknjah na tone !!!