Avto
4601 ogledov

Kakšen avto namerava kupiti sosed in kako ga bo plačal

Nakup in prodaja avta avtov vozil evri avtomobil  stroški davek Andrej Leban
Vodič za prodajalce vozil, kaj želimo kupci (rabljenih) avtov. Polovica vseh nakupov znotraj deset in trideset tisoč evrov, vsak tretji na listi želja je znamke ...

Edinstvena slovenska raziskava o tem, kakšne avte želimo kupci, katere znamke so najbolj iskane in koliko smo pripravljeni za nakup avta plačati.

Dober trgovec mora vedeti, kaj želi stranka in koliko je za to pripravljena plačati. Pri avtomobilih je stvar kompleksnejša, saj sodi menjava vozila pri večini ljudi med bolj stresne dogodke v življenju. Za obojestransko zadovoljstvo sta zato ključna razumevanje in dobra izkušnja. 

Pri podjetju AutoBrief, ki upravlja specializirano platformo za prodajalce rabljenih vozil, vsako četrtletje zapored izvajajo raziskavo o trenutnih nakupnih preferencah potencialnih kupcev ter njihovih željah. Ne sledijo le željam pri iskanju naslednjega avta temveč tudi raziskujejo, kako ljudje razmišljajo o načinu financiranja nakupa. Raziskava, ki jo za AutoBrief izvaja družba Valicon in je napravljena na reprezentativnem vzorcu več kot 500 oseb, je razdeljena tudi po starostnih skupinah anketiranih, zato je zanimivo spremljati razlike v razmišljanju med generacijami. 

Trenutni trend  kaže, da se na menjavo avta z novim oziroma rabljenim pripravlja vse več ljudi. Na vprašanje, ali razmišljajo o menjavi avta v roku šestih mesecev ali enega leta, je v najnovejši raziskavi (Q2 2023) pozitivno odgovorilo 57 odstotkov vprašanih, kar je pet odstotnih točk več kot v istem obdobju pred enim letom. Predvsem generacija Z oziroma 'milenijci', torej vprašani, ki so bili rojeni nekje po letu 1995, prednjačijo v odstotku odgovorov, da si bodo nov avto iskali še pred novim letom.

Tudi pri generacijah Y in X (rojeni po 1980 oz. po 1970) je zelo velik odstotek tistih, ki o menjavi razmišljajo v roku šestih mesecev ali še posebej znotraj enega leta. Zanimivo je stanje pri tako imenovanih 'baby boomerjih', torej najstarejši generaciji. Kar 72 odstotkov anketiranih jih sicer napoveduje, da bodo avto menjali v roku enega leta, a precej manj jih ima namen to zagotovo storiti že v naslednjih šestih mesecih. 

Kakšen avto trenutno vozi povprečen anketirani glede na svojo starost (največje število odgovorov)?

Baby boom generacija (rojeni pred 1970): suv/terenec ali limuzina
Generacija X (rojeni med okoli 1970 in 1980): limuzina ali suv/terenec
Generacija  Y (rojeni med okoli 1980 in 1995): enoprostorec ali karavan
Generacija Z (rojeni po 1995); kombilimuzina, karavan

Če gre soditi po razmerju med novimi in rabljenimi, bi se ob menjavi več kot 70 odstotkov vprašanih odločilo za rabljen avto, ta odstotek pa je pri generacijah Z in Y občutno višji kot pri starostni skupini generacije X, ki bi nasprotno z večjo verjetnostjo raje kupila nov avto.

Pri nakupu rabljenega avta bi večina iskala takšnega z dodatnim jamstvom oziroma garancijo.

Med predstavniki najmlajše generacije potencialnih kupcev si jih za svoj naslednji avto želi karavana, kar 56 odstotkov. Ta tip karoserije je nasprotno najmanj priljubljen pri starejših dveh  starostnih skupinah. Tudi pri generaciji Y bi jih za naslednji avto večina iskala karavane, pa tudi enoprostorce, ki "milenijcev" sploh ne zanimajo. Starejši pa so ljubitelji suvov oziroma terencev.

Spodnji graf prikazuje, koliko so pripravljeni plačati za naslednji avto potencialni kupci, Kot je razvidno, jih je velika večina pripravljena odšteti med 10.000 in 30.000 evrov. To glede novih vozil pomeni segmenta A in B kombilimuzin in križancev in le manjši del segmenta C (kombi)limuzin karavanov ali križancev.

Avtomobili višjih razredov bi bili večini izmed anketiranih dostopni le kot rabljenih avti. 

36 odstotkov tistih, ki bi avto kupili v prihodnjega pol leta, bi ga najverjetneje plačalo kar v gotovini. 31 odstotkov bi se poslužilo lizinga, deset odstokov klasičnega kredita, za operativni leasing oziroma poslovni najem pa se ogrevajo le štrije odstotki. Lastništvo avta je očitno še vedno trdno zakoreninjeno v v miselnosti Slovencev.

Ideja, da bi za avto plačevali mesečno najemnino, v času operativnega najema pa zanj plačevali samo stroške goriva, se zdi sicer kot potencialno sprejemljiva oziroma zanimiva okoli polovici vprašanih.

Generacija X je najmanj zavezana dizlu kot pogonskemu energentu, pri naslednjem avtu bi ga izbrala manj kot četrtina. Presenetljivo pa so dizlu najbolj zavezani anketirani med 35 in 45 letom, torej iz generacije Y, saj ga med več možnimi odgovori v naslednjem avtu dopušča več kot polovica vprašanih. Najmlajši potencialni kupci pa na drugi strani najresneje razmišljajo o električnem avtu, tako je odgovorila dobra tretjina. 

Zelo hitro narašča pa trend zanimanja za možnost, da bi vse formalnosti v zvezi z nakupom avta uredili kar prek spleta.

Če je bila še dobro leto nazaj takšna ideja 'zelo zanimiva' le desetim odstotkom, je zdaj enako odgovorila že blizu petina vprašanih, tudi sicer je delež tistih, ki načeloma podpirajo to idejo, vse višji.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Toma 09:09 21.avgust 2023.

    Nisem bral ker… Vsak sosed kupi Fukwagnov traktor in misli, da je boga za prašnike prijel ;-)

  • 216c26c54b211c9cd98531b9779a844f845aa0eb 08:14 21.avgust 2023.

    Avtor članka je obseden z generacijami, hkrati pa strelja kozle. Rojeni pred letom 70 naj bi bili boomerji? Sem naj bi torej spadali tudi rojeni v 60-ih. Ampak to niso bomerji. Ti so bili takrat že polnoletni, če ne vsaj ...prikaži več na pragu polnoletnosti. Boomerji so bili rojeni po ww2. Flower power generacija so boomerji. Pri xyzwq generacijah je med eno in drugo 10 let, pred l. 70 smo pa kar vsi boomerji 🙄🙄🙄

Sorodne novice