Gneča na vzhodni ljubljanski obvoznici mimo predora Golovec proti dolenjski AC oziroma južni obvoznici je v zadnjih tednih velikokrat nevzdržna, predor Golovec zato zaradi varnosti velikokrat zapirajo in vozila skozenj spuščajo v razmakih.
Zakaj prihaja do takšne gneče? Kritike tistih, ki opozarjajo na napako načrtovalcev vozlišča Malence, očitno držijo, saj v konicah obstoječa infrastruktura ne zmore požirati tolikšnega števila vozil. Še posebej pereč je problem vključevanja v smeri južne ljubljanske obvoznice, kjer se cesta na povezovalnem priključku zoža zgolj na en pas, težava tam pa je tudi neposredna bližina izvoza Ljubljana - jug, kjer se promet še dodatno upočasni in zgosti.
Pred nekaj meseci so bili pri Darsu primorani na neprekinjeno ločilno črto dodati posebne plastiščne količke, ki bi preprečevali voznikom nepravilno vključevanje na avtocesto, pred dnevi pa so morali dobršen del teh količkov že zamenjati, saj so stare vozniki uničili.
Posebej tranzitni promet se je v zadnjih 19 letih, odkar je bila zgrajena vzhodna obvoznica, močno povečal, takšne obremenitve in zastoji pa postavljajo pod vprašaj tudi načrte, da bi tovorni promet v smeri Maribor - Koper speljali izključno po vzhodu Ljubljane in vožnje po zahodni in severni obvoznici ne bi več dovolili. Ti načrti so sicer povezani tudi z željo po znižanju hrupa in onesnaževanja.
Dodaten pas, a kdaj?
Na Darsu pravijo, da se problematike zavedajo, zato načrtujejo izgradnjo dodatnega pasu, ki bo vodil iz predora Golovec proti južni obvoznici. A rešitev še ni tako blizu, saj pri Darsu pričakujejo, da bi lahko gradnjo izvedli šele spomladi ali poleti leta 2017. Spomnimo, Dars ima v načrtu tudi širitev avtocestnih pasov na razcepu Kozarje, kjer pred izvozom Brezovica prav tako vsakodnevno nastajajo dolgi zastoji po vsej zahodni obvoznici.
Nas je pa bralka opozorila, da številni vozniki ne upoštevajo prometne signalizacije, ki velja v zastojih. Tako je pred dnevi ravno pred njo nad predorom pričela svetiti rdeča luč, a je nato še več voznikov zapeljalo neposredno v predor. "Ne razumem njihovega početja, predor vendar velja za enega najbolj nevarnih delov avtoceste."
Dars sicer na zapore po protokolu opozarja že veliko pred predorom z dodatno signalizacijo.
dezurni@zurnal24.si
"zgraditi načrtujejo". Dragu Žurnal, je bila osnovnošolska slovenščina težka?
boli DARS kurac za rajo. dokler brez ugovora plačujemo vinjete zato da lahko stojimo v zastojih, toliko časa bo njim vseeno kaj se dogaja. avtoceste pokajo po šivih, primorka nujno rabi tretji pas, DARS-ovci pa zabijajo miljone za neuporabne protihrupne… ...prikaži veče ograje. LJ obvoznica je ob konicah nič drugega kot 35km stoječega pleha, DARS problem rešuje s plastičnimi količki. WTF? komu se je tukaj odfukalo do konca? Grem v Nedeljo dopoldan s Šmartinske na Rudnik in padem v že skoraj 5km kolono pred tunelom DARS pa ima še kar objavljeno da prihaja do krajših zastojev. Zakaj? Zato ker so se trotli na najbolj sončen vikend v zadnjih par mesecih spravili obnavljat cestišče. Pol Slovenije gre na morje oni pa fino drkarijo prav na tistem edinem še obstoječem voznem pasu na Malencah. Zgodba seveda tudi v ponedeljek zjutraj še nima zaključka ko sem za 10km poti v službo porabil uro in pol. Zakaj? zaradi lažje nesreče z manjšo materijalno škodo pri izvozu savlje stoji vsa severna in vzhodna ob