Začetek marca je čas, ko so luči avtomobilske industrije uprte v Ženevo, kjer bi moral potekati potekati najbolj pomembni avtomobilski salon ta čas v letu. Covid-19 ga je "odpihnil" že lani, organizatorji pa so ga odpovedali tudi letos. Proizvajalci avtomobilov so kljub temu pripravili številne premiere – seveda digitalne.
Številni avtomobilski proizvajalci namreč premiere svojih najbolj pomembnih modelov načrtujejo ravno za čas avtomobilskih salonov. Strnili smo glavne novosti letošnje pomladi.
Mercedes s klasiko
Čeprav SUV-ji v prodaji in tržnem deležu rušijo vse rekorde, v Evropi je njihov tržni delež 44-odstoten, v Sloveniji februarja celo 45,5-odstoten, hkrati pa poslušamo več ali manj zgolj o novih električnih modelih, pa so pri Mercedesu kot glavno novost predstavili klasiko - novo generacijo razreda C.
Razred C bo na voljo kot limuzina in karavan - oba poganja tudi motor z notranjim zgorevanjem. Zaradi tega sta razred C - ob njem še škoda fabia, ki bo jeseni nared v četrti generaciji in DS9, s katerim Francozi vstopajo v svet premijskih limuzin, - redke izjeme. Kmalu bo tudi Peugeot razgalil klasiko, povsem novi 308.
SUV in elektrika dobitna kombinacija
Tudi leta 2021 bodo na premiernem odru v prvi vrsti športni terenci in e-avtomobili. Pogosto so avtomobilski proizvajalci združili kar oba trenda in predstavili električni SUV. Letos spomladi lahko na cestah pričakujemo veliko novih električnih SUV-jev: Škoda stavi na enyaq, pri Mercedesu na EQA in pri BMW na iX3. Ford je mustanga spremeni v električnega križanca, - a klasični športni kupe ostaja v programu. VW razširja družino ID, vključili bodo kar štiri nove modele.
Tudi Porsche taycan prihaja kot proterensko vozilo cross turismo z večjo oddaljenostjo od tal in rustikalnimi dodatki, s katerimi se bo voznik bolj brezbrižno podal na pot, ki ni asfaltirana.
Volvo je predstavil model C40, ki je električni odgovor na BMW X4. Spomladi končno pričakujemo novo opel mokko. Nekaj novincev prihaja iz Kitajske, na primer aiways U5. Novi nissan qashqai se še vedno zanaša na motorje z notranjim zgorevanjem, vendar le v elektrificiranih različicah. Audi e-tron GT in ioniq 5, s katerimi Hyundai uvaja novo podznamko za e-avtomobile, so med redkimi električnimi avtomobili bližje tlom, torej ne gre za tipična SUV vozila.
Tudi presenečenja
Kljub novo odkriti ljubezni do električnih pogonov obstaja cela vrsta novih športnih terencev, ki se še naprej zanašajo na motorje z notranjim zgorevanjem. Hyundai z malim križancem bayonom, Toyota ima model yaris cross, Renaultova arkana je meščanski odgovor na BMW X6.
Maserati je napovedal grecale, drugo, tokrat nekoliko manjše, terensko vozilo. Kot eden zadnjih proizvajalcev luksuznih in športnih avtomobilov se bo tudi Ferrari kmalu podal na na teren in sicer z modelom purosangue.
Tudi elektromobilnost letos osvaja nov segment: z arturo bo McLaren dobil prvi športni avtomobil na elektriko. Gre le za priključni hibrid, električni doseg je le 30 kilometrov. A začetek je, poraba 5,5 litra za avto, ki doseže hitrost 330 km/h, pa vsaj v teoriji ni slab podatek.
Pininfarina battista in Rimac C-Two z nekaj manj kot 1470 kW/2000 KM moči in cenami okoli dva milijona evrov, prav tako želita postavljati nove standarde.
Suvi so precenjeni v vseh vidikih.okoljsko potratni, visoko tezisce, visoka cena. Nic bolj varni