Ford je pričel v Sloveniji tržiti svoj nov vstopni model z imenom ka+. Čeprav ime zveni znano, nima kaj veliko povezav z dvema generacijama kajev, razen da se začne najnižje na cenovnem rangu Fordove palete. Akcijska cena je namreč 10.750 evrov.
Da so pričeli v Sloveniji prodajati avto iz t. i. nizkocenovne baze, so jih prepričale razmere na trgu - 40 odstotkov vseh novih avtov B segmenta (dolžina okoli štirih metrov) se na slovenskem trgu proda v cenovnem razponu med 10 in 12 tisoč evri. To je praktično četrtino celotnega avtomobilskega trga pri nas.
Ford je pred kratkim v tem velikostnem razredu že ponudil novo generacijo fieste, a če je ta namenjena bolj zahtevnim strankam, ki so pripravljene za bolje opremljen avto plačati več, je ka+ odgovor za tiste, ki se ozirajo po avtih tipa dacia sandero ali suzuki baleno. Torej za kupce, kjer je cenovna racionalnost pri nakupu prioriteta.
Preprosteje oziroma bolj transparentno kot v primeru pri ka+ res ne gre: uvoznik ponuja le en tip motorja in opreme. Gre za 63 kilovatni 1,2-litrski motor s petstopenjskim menjalnikom. V opremi je vključena vsa zakonsko nujna asistenčna oprema, pa tudi nekaj "nadstandarda": šest zračnih blazin in e-klic v sili, ki je serijski več kot pol leta preden ga bodo morali imeti vsi novi avtomobili, ne glede na končno ceno. Vključeni so tudi ročna klimatska naprava, pa potovalni računalnik in Sync infozabavni sistem prve generacije (CD, bluetooth, 1x USB).
Dodatni seznam opreme je namenjen tistim, ki želijo avtu za razmeroma dostopne cene vliti še nekaj več samozavesti in udobja: alu platišča (420 evrov), zadnji parkirni senzorji (150 evrov), dodatno temnjena stekla (80 evrov), tempomat (180 evrov), avtomatska klima (190 evrov) ...
Ni pa možnost doplačati za kakšno napredno asistenco, kot je samodejno zaviranje v sili AEB, kar je za avto letnika 2017 že kar nenavadno. Posledično so tri zvezdice po Euro NCAP standardu kljub solidni ostali varnostni zaščiti največ, kar je ka+ lahko dosegel.
Komu je tak paket pisan na kožo?
Ford računa na mlade kupce prvega avta, ki lahko eventuelno računajo na pomoč staršev, pa tudi na starejšo generacijo. Njim naj bi še prijala notranja prostornost, še posebej na prednjih sedežih. Skupaj je sedežev sicer pet, a štirje potniki so najbolj smiselni. Prtljažnika je za 270 litrov.
Ka+ izdelujejo v tovarni v Indiji, a je za evropske kupce posebej prilagojen, trdijo pri znamki. Tako ima trše in nižje vzmetenje ter boljšo protihrupno zatestnitev, ki naj bi bila ena najboljših med konkurenco.
Še letos naj bi jih na naših cestah videli 150.
andrej.leban@zurnal24.si