Morda se pozen vstop v C segment SUV vozil, ki je zasenčil celo kompaktna vozila C segmenta, ki so dolgo vladala evropsekmu trgu, Toyoti niti bistveno ne bo poznal, saj imajo pri modelu C-HR, ki ga bodo začeli tržiti letos, v primerjavi s konkurence svojo ekskluzivo. Pri JATO Dynamics verjamejo, da bo Toyota kljub poznemu vstopu na trg z kompaktnim športnim terencem, ustvarjala dobro prodajo in dobiček. Razlog zato je hibridna različica. Evropsak prodaja hibridnih vozil z bencinsko-električnim sklopom je lani zrasla za 40 odstotkov na več kot 283 tisoč vozil. Toyota je v Evropi leta 2015 prodala 209.000 hibridnih vozil, večinoma aurisov, ki se uvršča v C avtomobilski segment, tako kot prihajajoči špornti terenec C-HR.
Večina novinarjev nas je menila, da boste predstavila konkurenta Nissanovemu juku in ne večjemu qashqaiju. Zakaj?
C-HR je štiri centimetre krajši kot prejšnja generacija RAV4. Če pogledate C crossover je le Renaultov konkretneje daljši, drugi so podobno veliki. Zakaj nismo naredili manjšega avtomobila? Zato ker je C SUV razred tisti, kateremu prodaja najbolj raste. Drugi razlog je ta, da ga izdelujemo na isti platformi kot priusa. To bo naš drugi model narejen na novi modularni platformi TNGA. Medosna razdalja je sicer nekoliko krajša kot pri priusu. Tehnično gledano pa je platforma enaka.
Toyota je eden zadnjih avtomobilskih znamk, ki se podaja v segment kompaktnih športnih terencev. Menite, da ste zamudili veliko? Športni terenci in križanci so prevzeli primat v prodaji v Evropi.
Zagotovo bi prodali več avtomobilov, če bi imeli C-HR v ponudbi že prej. Pravi razlog, zakaj smo toliko časa čakali s prihodom vozila, je nova platforma TNGA in novi hibridni pogonski sklop, ki smo ga spoznali tudi v novi generaciji priusa. Mislili smo na kupce, ki bodo kupovali ta avtomobil in smo jim želeli ponuditi najboljše, kar lahko Toyota ponudi. Menim, da kupci ne gledajo na to, ali si nek produkt ponudil prvi ali zadnji, pač pa gledajo na to , kakšen je produkt in kaj jim ponuja.
Je zato, ker C-HR ni med najmanjšimi, omenili ste, da meri 4,35 metra, prostor za še manjšega križanca v vaši ponudbi?
Vsaj nekaj časa takega vozila ne bomo predstavili. Trenutno nimamo tovrstnih načrtov. Počakati moramo odziv kupcev in trga. B SUV razred postaja zelo pomemben, trenutno še zaostaja za C SUV trgom. Nekega dne bi see lahko odločili, da v ponudbo dodamo še številko manjši model.
Kaj je bil največji izzivi pri načrtu novega modela C-HR?
Največji uspeh pri razvoju modela C-HR je, da smo koncept zastavili na drugačen način, kot to ponavadi počnemo. Imeli smo jasno sliko kaj želimo doseči s tem avtomobilom, jasne cilje. Od prve faze razvoja naprej smo pristopili zelo načrtno, targetirano. To je pri Toyoti redko, saj smo podjetje, ki izdeluje velikoserijske modele, kjer ciljamo na praktičnost za najširšo populacijo uporabnikov. V primeru C-HR smo se osredotočili na ciljno publiko, v ospredje smo postavili dizajn in emocije. Posebej smo se posvetili tudi dinamiki vožnje.
Ali sta emocionalni dizajn in hibridni sklop tista zaradi katerih se C-HR razlikuje od glavnih konkurentov?
Če pogledate vsak avtomobilski segment v Evropi je skoraj vedno prvi razlog za nakup emocija, na katero vpliva dizajn vozila. Ljudje kupijo določen avtomobil ker jim je všeč kako izgleda. Glavni magnet za nakup C-HR bo dizajn, šele nato bo hibridni pogonski sklop. Če bodo to želeli, drugače bo na voljo 1,2-litrski turbo bencinski motor iz aurisa.
Je štirikolensi pogon enak kot pri RAV4?
Ne. Hibridna različica bo na voljo le s pogonom na dve kolesi. Vsaj v tej fazi ne. Kako bo do konca proizvodnega cikla, še ne vemo. Z 1,2-litrskim turbo motorjem bo na voljo tudi štirikolesni pogon.
So materiali in tehnologije sorodne tistim v aurisu, ki sodi v C razred?
Tehnologije so podobne kot pri priusu. Temu bo sledil tudi prihodnji auris, vendar pa kaj več ne smem povedati.
Boste C-HR ponudili tudi v ZDA? Sprašujem zaradi tega, ker se navade in potrebe evropskih kupcev razlikujejo z navadami Američanov.
Ponudili ga bomo tudi v ZDA.
Kako ste testirali avtomobil? Je prilagojen Evropejcem?
Zagotovo. Veliko testiranj smo izvedli v Evropi, tudi na podlagi raziskav. Evropski vozniki se v tem segmentu odločajo za dvokolesni pogon, želijo dinamično vozilo. Za tem stoji tudi predsednik Toyote. Veliko dinamičnih testov smo naredili v Evropi, v različnih testnih centrih in podeželskih cestah, predvsem v okolici Londona. Veliko smo testirali na dirkališču Nürburgring in okolici.
Ko ste predstavili priusa in ga primerjali s prejšnjo generacijo, ste izpostavili vozno dinamiko. Je torej podobno tudi pri športnih terencih?
Zagotovo. C-HR je višji kot prius, za sedem centimetrov, kar se še kako pozna pri vozni dinamiki. Naredili smo spremembe na vzmetenju, avtomobil je vsaj tako stabilen na cesti kot prius, če ne še bolj. Nagibanja v ovinkih je malo.
Lahko pričakujemo tudi priključni hibrid?
Tu lahko ponudim enak odgovor kot pri manjšem športenm terencu. Tehnologija priključnega hibrida je pripravljena. Če bomo začutili potrebo, jo bomo vgradili tudi v C-HR. To lahko storimo zelo hitro. To smo storili pri priusu, ki bo kmalu na voljo kot priključni hibrid.