Avto
20 ogledov

Jazz tudi brez elektrike pelje daleč

Honda jazz
1/40
Andrej Leban
Celo najbolj potratni bencinski motor iz testnega jazza le težko upraviči vložek v naprednejšo, a precej dražjo "varčno" tehnologijo, ki jo ponuja hibridni brat.

Štiri tisoč evrov je cenejša različica 1,4 elegance od hibridnega jazza, ki smo ga nedavno preizkusili. Razen pogona, ki je pri hibridnem jazzu kombinacija 1,3-litrskega bencinskega motorja in pomožnega električnega motorja, gre za skorajda ista avtomobila, oba pa sta izdatno založena z opremo.

52 tisoč kilometrov zastonj

Pod črto so razlike med njima precej majhne. Hibridni jazz je v idealnih okoliščinah resda za naravo malce sprejemljivejši, čeprav je z izpustom 104 g CO2/km daleč stran od kakšnega rekorda. Pri običajnem jazzu je izpust 129 g CO2/km. Tudi poraba s 6,1 litra na sto kilometrov je v "civilnem" jazzu med kombinirano vožnjo znašala le slab liter več od tiste, ki smo jo namerili med preizkusom hibrida, čeprav denimo ni imel sistema start&stop.

Kratek račun pokaže, da bi se z običajnim jazzom za ceno štirih tisočakov evrov, kolikor je cenejši od hibrida, vozili kar 51.800 kilometrov daleč, kar v življenju povprečnega uporabnika znese dve leti pol. Skrb za naravo gor ali dol, še posebej če pomislimo na obremenjevanja okolja pri proizvodnji baterijskega sklopa.

Honda jazz | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Običajni jazz se nekoliko bolje odreže tudi pri prilagodljivosti, saj ohranja nedotaknjen in izdaten 335-litrski prtljažnik. Ob popolnoma zloženih sedežih pogoltne tudi običajna kolesa, s čimer se malček resno spogleduje z enoprostorci, in čeprav jazz ni več najnovejši model, daje tekmecem lekcijo uporabnosti. Potrebno pa je paziti na glavo, saj zaradi oblikovanosti prtljažnih vrat njihov stranski del preveč štrli.

Glede opreme v paketu elegance smo pogrešali zelo malo, saj standarndo vsebuje med drugim tempomat, senzor za dež, avtomatsko klimo, stekleno streho in ohlajen predal. Nekaj zamer pa gre ergonomiji avtomobila, denimo odročnosti prestavne ročice ali nenatančni klimatski napravi, tudi sredinski naslon za roko bi prišel prav.

Podvozje nima rado divjanja

Medgeneracijska prenova je sicer prinesla nekaj blage osvežitve za "obraz" avtomobila, bolje naj bi se avtomobil tudi peljal. A na cesti jazz ostaja povprečen avtomobil, podvozje je dokaj trdo nastavljeno in z njim ne gre postavljati hitrostnih rekordov skozi ovinke, saj mu zlasti spredaj hitro začne zmanjkovati asfalta pod kolesi.

Motor je lahki nogi hvaležen s porabo, ki na podeželskih cestah kljub le petim prestavam pade tudi pod šest litrov. Za občutek pospeševanja je potrebno dodobra pritisniti na plin, kar pa je povsem v skladu s tradicijo japonskega proizvajalca.

Med najbližjimi tekmeci najdemo nissan notea, renault modusa, škodo roomsterja in podobne modele. S ceno 15.490 evrov jazz glede na opremljenost še ohranja konkurenčnost.

Podatki o vozilu: (Honda jazz 1,4 elegance)
Motor: 1.339 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 73 kW (99 KM) pri 6.500 vrtljajih na minuto
Navor: 127 Nm pri 4.800 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,1 litra/100 km, 129 gramov CO2
Zmogljivosti: 182 km/h, 11,5 sekunde 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.900 x 1.695 x 1.525, medosna razdalja 2.495, prtljažnik (v litrih): 335
Cena: 15.490

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.