Prometna gneča v prestolnici je na začetku jeseni tako kot je tradicionalno že nekaj zadnjih let, neznosna, svoje je prispevalo še slabo septembrsko vreme, ki je onemogočilo kolesarjenje. V Ljubljani je hkrati tudi več delovišč na cestah, najhujši zastoji pa v zadnjih dneh nastajajo na Roški cesti zaradi zaprte vzporedne Hradeckega ceste in ob Gosposvetski cesti, ki jo bodo prenavljali še globoko v prihodnje leto.
Župan Zoran Janković je v intervjuju za časnik Dnevnik pred dnevi glede gneče omenil, da so prenove nujne in da so vozniki v Ljubljani razvajeni, ker se v avtih vozijo sami, si ne znajo oziroma nočejo poiskati alternativnih poti ter načinov prevoza, poleg tega pa še množično kršijo pravila v križiščih. Omenil je celo, da je med ogledom razmer kar sam skočil iz avta in šel urejat promet v eno izmed križišč. Na najbolj prometnih križiščih v konicah sicer promet pomagajo urejati policisti in redarji.
Med perečimi vpadnicami v Ljubljano je zadnje čase znova Dolenjska cesta ter tudi Barjanska cesta. Pri dovozu z avtoceste na slednjo se je v zadnjih dneh dogajalo, da so vozniki celo v smeri Dolenjske morali čakati že na zaviralnem pasu, čeprav naj bi semaforji v križišču Barjanske in Ceste veh cesarjev delovali pravilno.
Ljubljana je pred dnevi postala bogatejša za spletni portal PromInfo, na katerem so na enem mestu zbrane informacije o zaporah, gostoti prometa, prostih parkiriščih, o LPP, postajah Biciklja ... Portal za zdaj ni na voljo kot aplikacija za mobilne telefone.
Dobra beseda lahko še vedno dobro mesto najde
Do prijaznejše ureditve prometa v Ljubljani pa včasih pride šele na pobudo meščanov. "Zakaj na križišču s Celovško cesto in Kolesarsko potjo, ki vodi v Gunclje, Dvor in Stanežiče, v ponoči ne ugasnejo semaforja, tako kot na skoraj vseh manj prometnih križiščih v Ljubljani," se je z vprašanjem obrnil na žurnal24.si naš bralec. "Problem nastane, ker v večernih urah oziroma ponoči ter zgodaj zjutraj stojimo na rdeči luči več minut, ko pa na Celovški cesti ni prometa."
Vprašanje smo naslovili na Mestno občino Ljubljana oziroma JP Ljubljanska parkirišča in tržnice, kjer so odgovorili, da je omenjeno križišče prometno odvisno, saj se zelena luč za vozila iz stranske smeri "prižge samo v primeru najave, ki jo aktivira vozilo s prevozom induktivne zanke, vgrajene v cestišče." V dnevnem času je dolžina cikla 120 sekund, v nočnem času pa 100 sekund, razlagajo pri podjetju, ki je odgovorno za semaforje v prestolnici.
Očitno pa bodo pobudi našega bralca prisluhnili in križišče naredili nekoliko bolj prijaznega. "Glede na nizke prometne obremenitve bomo v nočnem času od 00.30 do 5.30 vključili program 'utripanje rumenih luči'," so obljubili.
dezurni@zurnal24.si
Sve po balkansko, ne žurite. I šefu grada, kojeg volite se ne žuri.
Za polovico kolon so krivi nesposobni vozniki sami ker vedno zaprejo križišča ko imajo rdečo in potem vsi čakajo. To je največji problem ljubljanskih krizišč.