Podatek je neverjeten, saj je težava splošno znana že vsaj od leta 2016, vendar jo večina proizvajalcev še naprej ignorira. Pri ADAC-u denimo že tretje leto preverjajo sistem za odklepanje in zaklepanje ter zagon avtomobilov brez ključa, pri čemer uporabljajo celo povsem enako napravo, ki ne stane več kot 100 evrov, vendar do napredka ne pride.
Podaljševalnik signala
Gre za tako imenovani podaljševalnik signala. Del takšne naprave je radijski sprejemnik, ki prestreže signal ključa, ki ga imate v žepu v lokalu ali kje drugje ali pa celo za zaprtimi vrati stanovanja, drugi del pa je ojačevalnik, ki posredovani signal ključa okrepi do takšne moči, da je varnostni sistem prepričan, da lastnik stoji ob avtomobilu. Pomemben je tudi sodelavec, ki med ropom bližini avtomobila drži napravo, kar pa ne zaplete samega poteka ropa.
Ko podaljševalnik signala namreč opravi svoje, delo, tat brez težav odpre vrata, vstopi v avtomobil, ga zažene in odpelje. Med ropom tako ni potrebe po uporabi nasilnih sredstev, zapletenih dekoderjev signala ali celo vdoru v softver avtomobila, saj to lahko počaka na bolj varno okolje. Avtomobil namreč po zagonu deluje vse dokler tat spet ne ugasne motorja. To pa je lahko zelo daleč od kraja tatvine, največkrat seveda v varni delavnici.
Vse kategorije vozil
Pri ADAC dodajajo, da ima lahko voznik, ki prijavi krajo, v tem primeru lahko celo težave. Ker na ukradenem vozilu, če ga slučajno najdejo, ni nobenih sledov nasilnega vloma, lahko policija celo posumi, da gre za zavarovalniško goljufijo. Najbolj zaskrbljujoče pa je, da proizvajalci težavo poznajo že vrsto let, vendar se nanjo sploh niso odzvali. Kot kaže ADAC-ov test 360 vozil letnika 2019 bi namreč tatovom krajo preprečilo le šest izmed preskušenih avtomobilov in še ti prihajajo od dveh proizvajalcev.
Gre namreč za land rover discovery, range rover, jaguar I-pace in jaguar F-pace od letnika 2018 naprej ter volkswagen golf osme generacije in audi A5 40 G-tron. Ti avtomobili so namreč edini opremljeni z novo tehnologijo UWB z mikročipi, ki zaznavajo dejansko razdaljo med ključem in avtomobilom ter čas prenosa signala. Podaljšani signal je za ta vozila torej prekratek. Vse druge avtomobile so tatovi z lahkoto odprli, tiste z vžignimi gumbi pa tudi vžgali. Izjema so namreč tisti, ki zahtevajo zagon s ključem, saj je v tem primeru bil potreben nasilni poseg v ključavnico. In pri tem ni pomembno niti, če se avtomobil uvršča v osnovno ali premijsko ponudbo.
Ključ zavijte v staniol
Pri ADAC-u zato proizvajalce pozivajo, naj končno povečajo varnost brezključnih sistemov ali pa jih vsaj ponudijo kot opcijo. Kupec naj se potem odloči, ali mu je ljubše udobje, ki ga ponujajo brezključni sistemi, ali pa večja varnost tradicionalnega ključa. Danes je namreč predvsem v avtomobilih višjega razreda in tudi vse več avtomobilih nižjih razredov sistem za odklepanje in zaklepanje ter zagon avtomobila brez ključa uvrščen v serijsko opremo, tradicionalnega ključa pa sploh ni mogoče naročiti.
Lastnikom avtomobilov po drugi strani priporočajo, naj če je le mogoče parkirajo v garaži, ključa oziroma kartic pa ne puščajo blizu oken ali vrat stanovanja. Ključ lahko med neuporabo tudi deaktivirajo, kar navajajo tudi navodila za uporabo avtomobila, pomaga pa celo, če ga zavijejo v aluminijasto folijo ali vložijo v poseben etui, ki se ga dobi že za nekaj evrov in deluje kot Fradayeva kletka, ki prekine prenos signala.
Vendar pa so vse to le začasne rešitve. Kot poudarjajo pri ADAC-u, bi svoje delo morala končno opraviti avtomobilska industrija, saj je na opisani način nerazumljivo po svetu vsako leto ukradenih okrog 100 milijonov avtomobilov.
Ena izmed opcij je, da se stroške vseh teh tako ukradenih avtomobilov naprti na proizvajalca. To se namreč lahko smatra kot tovarniška napaka. Ko bi enkrat plačali za vsak ukraden avto verjemite, da bi hudo hitro "našli" rešitev. Tako pa… ...prikaži več - ne samo, da jim ni treba, ampak ni v njihovem interesu: več ukradenih avtov, več prodanih novih...