"Zakaj moram rabljen avto, uvožen oziroma pridobljen iz druge članice iz EU, pri nas pred prvo registracijo obvezno še enkrat homologirati? Kaj nismo del iste povezave? Če je ta avto izpolnjeval vse pogoje, da lahko vozi po cesti v drugi članici, zakaj je treba plačati za ta ne ravno poceni postopek?" Tako se sprašuje naš bralec, ki je moral skozi postopek prve registracije rabljenega uvoženega avta.
Kot kažejo ceniki organizacij, ki opravljajo postopek identifikacije motornega vozila in oceno tehničnega stanja - tako se pravilno imenuje postopek - lahko strošek zanj preseže sto evrov.
Postopek odvisen od države izvora in dokumentov vozila
Z razlago, kaj je dejanski namen postopka, ki je predpogoj, da rabljen avto v Sloveniji sme pridobiti registrske tablice, smo se obrnili na Agencijo za varnost prometa, ki je v slovenskem pravnem redu pooblaščen državni homologacijski organ. Tomaž Svetina, področni sekretar iz Sektorja za promet, poudarja, da morajo vsa vozila, ki bodo prvič registrirana v Sloveniji, skozi postopek ugotavljanja skladnosti vozil in sicer ali Identifikacijo in oceno tehničnega stanja vozila ali pa skozi postopek Posamične odobrite vozila.
Vrsta postopka je odvisna od tega, iz katere države se vozila uvažajo in kateri dokumenti jih spremljajo. Predvsem je pomembno, ali jih spremlja "Certificate of conformity", torej da so bila predhodno že tipsko odobrena skladno z EU predpisi.
Svetina pojasnjuje, da se v postopku Identifikacije in ocene tehničnega stanja vozila preverijo dokumenti in stanje vozila, torej ali je vozilo skladno s prvotno konfiguracijo.
V postopku Posamične odobritve vozila pa mora stranka predložiti dokument, s katerim izkazuje, da je vozilo skladno s predpisi Evropske unije, kar se v postopku tudi preveri.
Kaj pravi zakon o motornih vozilih
"Identifikacija vozila je postopek, s katerim se ugotavljajo istovetnost vozila in njegovi osnovni tehnični podatki s pomočjo priloženih dokumentov in drugih virov s tehničnimi podatki o vozilih."
"Ocena tehničnega stanja vozila je postopek vidne preveritve njegove celovitosti in sposobnosti za varno vožnjo v cestnem prometu ali za varno delo pri kmetijskih in gozdarskih delih. Preveri se tudi, da vozilo ni bilo predelano v nasprotju s predpisi in navodili proizvajalca."
.....
"Fizična ali pravna oseba, ki želi v Republiki Sloveniji prvič registrirati vozilo, za katero je bil v drugi državi članici EU izdan registracijski dokument, ki omogoča začasno ali trajno registracijo, ali vozilo, ki je bilo v uporabi v drugi državi članici EU, če registracija zanj ni obvezna, mora pri strokovni organizaciji opraviti identifikacijo in oceno tehničnega stanja vozila."
To ne velja "za vozila, katerih skladnost s predpisi je bila potrjena z listino države članice EU ali države EGP, katere veljavnost je omejena na ozemlje te države. V tem primeru se v skladu s tem zakonom izvede postopek posamične odobritve vozila."
Omenjena postopka se izvajata za vse kategorije vozila in za vsa vozila razen za tista, ki jih zakon določa kot izjeme. To so na primer delovna vozila in stroji, dirkalniki, gradbiščna vozila, vozila, ki so izdelana za potrebe policije, gasilcev in podobnih služb ...
Ali smo res le v Sloveniji tako "birokratski"? Nikakor ...
Ne gre za slovensko kaprico, podobne postopke poznajo tudi druge članice, ko želi njihov državljan pridobiti vozilo iz druge članice. Primerjavo postopkov med članicami omogoča spletna strana Evropskega potrošniškega centra.
Se pa lahko postopki med seboj lahko delno razlikujejo, čeprav je namen isti - članice na svojih ozemljih dovolijo zgolj registracijo tistih vozil, 'uvoženih' oziroma pridobljenih iz drugih članic, ki imajo veljavne certifikrate o skladnosti in so bila inšpekcijsko pregledana. V Nemčiji bi na primer za avto, ki bi ga uvozili iz Slovenije, potrebovali tudi potrdilo glede opravljenega testa emisij.
Vse tole je BLUZ. Poanta je drugje. Iz teh kvazi preverjanj pokasiramo X, kot država pa vsako leto plačamo kazen 0,1 X inkaso. Malo bolj se pozanimajte.... Komu se seplača? Državi. V resnici je vse skupaj PROTIZAKONITO.. Novinarji nimajo pojma… ...prikaži več samo blelejo. Važno da je blesav članek. GOVEDA
ja no, zdej pa mal zatisnite oči in odjadrajte v domišliji v vesolje in si zamislite da bi slovenija ne bi bila del EU.potem bi nas nič ne brigalo kaj si EU domišlja in zahteva in bi lahkouvozili karkoli. in… ...prikaži več lahko bi bilo čist simpl in zastonj. zako je pa treba se klanjat EU birokratom in njihovim kapricam. pa plačujte - svojo neumnost in in pogoltnost, saj hočete bavarske brenerje in ingolstatske kripe.
Na cesti je vsak dan več dobesedno idsluženih vozil, ki dejansko ogrožajo vse okoli sebe, ko pa uvoziš par let star avto je pa to sporno. Ti postopki služijo samo nepotrebnemu ožemanju že tako obubožanega naroda...