Zaradi uporabe aluminija ličarji in kleparji zaznavajo nekaj več težav z oksidacijo materiala. V splošnem pa velja, da je rje na novejših vozilih manj kot pred petimi leti.
Mraz in močno soljenje cest v zimskem času sta lahko vzrok, da je poškodb na karoseriji več. Poškodba na laku pa znatno pospeši rjavenje kovinske površine. Danes je težko izpostaviti kakšen model ali avtomobilsko znamko, za katero bi rekli, da je njihov material bolj nagnjen k rjavenju, zato pa strokovnjaki na področju kleparskih in ličarskih vozil opažajo, da se na nekaterih vozilih pojavlja oksidacija spojev pokrovov motorja in bočnih vrat, ki so izdelani iz aluminija. Aluminij je zaradi majhne teže in s tem povezane manjše porabe goriva in emisij vse bolj priljubljen med avtomobilskimi proizvajalci.
V večini primerov gredo pri teh vozilih te poškodbe pod garancijsko popravilo proizvajalca, če je bilo vozilo servisirano po navodilih in so bili opravljeni ter potrjeni redni karoserijski pregledi. Še vedno pa je rjavenje povezano tudi s splošno skrbjo lastnika za vozilo.
Ukrepajte takoj
Če ste se pozimi vozili po podeželju, kjer je na cestah več peska in kamenja, je bil vaš avtomobil tudi bolj izpostavljen mehanskim poškodbam. Sprva nedolžno luščenje barve lahko v kombinaciji s soljo povzroči rjavenje pločevine, zato je treba ustrezno in pravočasno ukrepati. Da se korozija ne bi nadaljevala, je treba poškodbe na avtomobilu zaščititi z barvo, koloteke in podvozje, kjer se nabere največ umazanije in soli, pa sprati s sladko vodo. Sončni dnevi so vsekakor idealni, da svojega konjička temeljito očistite tako od zunaj kot od znotraj.
Če vidimo, da je lak na karoseriji poškodovan, je treba čim prej narediti korekturo poškodbe. V nasprotnem lahko ob vdoru vode pod lak odstopi tudi barva. Pred korekturo je treba mesto poškodbe obvezno temeljito očistiti, potem nanesti sloj temeljne barve in nato sloj korekturne barve v pravem odtenku. Pri korekturnih barvah na vodni osnovi je na koncu obvezen nanos zaščitnega prozornega laka.
Hišna čistila pustite v kuhinji
Za temeljito čiščenje avtomobila ni dovolj le znanje, potrebujemo tudi prava čistila. Pogosta napaka pri domačem ročnem pranju vozil je uporaba kuhinjskih čistil. Čistilnih sredstev za pranje posode ne smemo uporabljati za pranje vozil, ker vsebujejo preveč razmaščevalnih sredstev, ki odstranijo razno zaščito na vozilih, kot so voski, polimeri in UV zaščitna sredstva. Ker je vozilo sestavljeno iz različnih materialov, kot so lak, guma, plastika, steklo, krom …, je za kakovostno vzdrževanje potrebnih več različnih čistil. Sestava čistil je prilagojena točno določenemu namenu oziroma točno določenemu materialu, zato je z njimi čiščenje različnih površin bolj učinkovito. Obstajajo sicer tudi univerzalna avtomobilska čistila, ki delo opravijo dobro, a zaradi drugačne sestave ne tako intenzivno, zato tudi njihov učinek traja manj časa.
Tudi za rjo obstaja čistilo
Tudi za rjo obstaja čistilo. Odstrani t.i. letečo rjo ali kovinski prah ter ostružke rje, ki so prilepljeni na lak. Če se rja pojavi na nezaščitenih železnih delih, se jo lahko odstrani, a se čez čas spet pojavi. Načeto rjasto pločevino mora popraviti klepar. Letečo rjo se odstrani s posebnim plastelinom, madeže od rje pa z odstranjevalcem leteče rje.