V register bi se vpisovali vsi trki in poškodbe, ki bi nastali na vozilu, ta pa naj bi postal obvezen. Tudi Norveška, ki velja za zgledno državo, se sooča z nepoštenimi praksami pri prodaji rabljenih avtomobilov. Dobri in pošteni Norvežani se spopadajo tudi s trgovci, ki vozila prikazujejo boljša, kot v resnici so.
Na to kaže primer igralke in televizijske voditeljice Lise Tønne. Po večji poškodbi avtomobila so vozilo kupili pri trgovcu Bilia, ga popravili in nato kot nepoškodovanega prodali drugemu kupcu.
"Razočaran sem. Želel sem kupiti avto pri velikem prodajalcu avtomobilov in ne pri malem prodajalcu rabljenih avtomobilov, saj se mi je to zdelo bolj varno," izjavo kupca Christiana Haga povzema norveški spletni portal motor.no. Moški iz Osla je štiri leta staro toyoto RAV4 kupil pri trgovcu z vozili Bilia, ki s kar 26 podružnicami velja za enega največjih trgovcev z avtomobili v državi.
Avto močno poškodovan
Norveški mediji poročajo, da je pregled koles pokazal, da obe zadnji kolesi nista v pravilnem položaju. Hag je zato stopila v stik s prejšnjima lastnikoma, tudi igralko in voditeljico Liso Tønne. Izvedel je, da je bil tik pred božičem avto zaleten v nesreči pri 100 km/h. Glede na fotografije, objavljene na Instagram računu, so se v vozilu sprožile vse zračne blazine.
Ta primer dvignil prah v državi električnih avtomobilov in naftnih polj. Norveški avtoklub (NAF) in drugi varuhi potrošnikov so nemudoma zahtevali uvedbo registra rabljenih avtomobilov, v katerem bi bile zabeležene podobne situacije, kot so trki in poškodbe. Prepričani so, da bi bilo zavajanja kupcev manj.
Na trgu so nove možnosti, med drugim tudi spletna stran za rabljena vozila Doberavto.si, kjer kupec rabljenega dobi tudi pregled dokumentacije pred nakupom rabljenega avtomobila? Kočar o tem pravi: »Na portalu Doberavto se za zdaj preveri zgodovina vozila na podlagi podatkov iz nacionalnega portala odprtih podatkov Slovenije. Podatki se preverijo avtomatsko in se jih ne da spreminjati.«
Norveška uprava za javne ceste podpira uvedbo registra, ki mora vsebovati podatke o tem, kdaj je nastala škoda, za kakšno škodo je šlo in kdo je vozilo popravil. Zdaj bo o registru odločala vladi, norveški mediji pa predvidevajo, da bo predlog podprla in prižgala zeleno luč za uvedbo registra poškodb.
Kako ugotoviti, da avto, ki ga kupujete, ni bil zaleten?
Lepo ohranjen, garažiran, nepoškodovan. Vam je znano? Veliko avtomobilskih oglasov je takih ali podobnih. Veliko je resničnih, so pa tudi taki prodajalci rabljenih vozil, ki prikrivajo zgodovino vozila in poškodbe. Jurij Kočar iz AMZS, kjer se ukvarjajo tudi s storitvijo preverjanja rabljenih vozil pred nakupom, nam je pojasnil, kaj je prva naloga kupca rabljenega vozila pri ugotavljanju morebitne poškodovanosti vozila.
Pri nas je 3/4 takih pa se noben ne sekira. Banka pač....
ja pa kaj potem.. kolk let se ukvarjajo z goljufanjem s številom kilometrov. pa je kaj novega ? da ne omenjam industrije, ki da brezkontaktni vžig, zraven pa naredi to tako šlampasto, da dijak prvega letnika srednje el. šole vse… ...prikaži veče eliminira. in potem zavarovalnice zahtevajo od lastnika da predela avto, da ga lahko zavaruje za kasko. jest nisem nor, ampak ne vem kako so lahko magistri in doktorji , ki so v nekih komisijah na prostosti in ne v umobolnicah.