Avto > Iz druge roke
38 ogledov

Po koncu zime: Obese koles

tehnični pregled Saša Despot
V sklopu člankov projekta Priprava avtomobila na pomlad, smo se posvetili sklopom, ki se pri avtu po koncu zime največkrat pokvarijo. Tokrat o obesah koles z nasveti strokovnjaka.

Kombinacija ledu, snega, soli in lukenj na cesti je posebno nevarna za obese koles, vzmetenje in krmilni sistem. Močni sunki s tal lahko poškodujejo gredi in v najslabšem primeru podrejo geometrijo podvozja. Zadeva je lahko tudi zahrbtna, saj nekaterih poškodb večina voznikov ne bo opazila, dokler ne bodo poškodbe že tako hude, da bodo zahtevale draga popravila. Popravil se nikakor ne lotevajte doma.

Nasvet strokovnjaka Žana Umka

Največkrat se teh stvari ne opazi. Velikokrat vozniki med vožnjo ugotovijo, da se na podvozju sliši ropot, ko na cesti zapeljejo čez kakšne luknjo. Natančneje pa se napake ugotovi šele, ko je vozilo dvignjeno. Večina obes in ostalih komponent, ki so povezani z obeso in avtomobilom je sestavljena in zglobov, v katerih je mast in so zaščiteni z gumo. Zaradi zimskih razmer in obrabljenosti se ta guma včasih strga in posledično se tudi mast v zglobu izgubi in pride do obrabe. Po vsaki menjavi različnih delov na podvozju je potrebno večinoma nastaviti tudi geometrijo koles, postopek je bolj znan kot "avtooptika", kar pomeni za stranko dodaten strošek. Vendar je le tako avtomobil tehnično brezhiben.

Vulkanizer | Avtor: Žurna24 Žurna24

Ne pozabimo, če posameznih delov zamenjamo pravočasno, lahko sklope še bolj poškodujemo, saj platišče ni fiksno pritrjeno in lahko pride do neenakomerne obrabe pnevmatike, ob večjih udarcih pa lahko pride tudi do hujših poškodb. Znano je, da nobena komponenta ni večna in bo po določen času potrebna menjava. Res pa je tudi, da zima in sol še dodatno vplivata na materiale.
 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.