Slovenske zastopnike avtomobilskih znamk smo vprašali, kaj lahko v primeru okvar, ki ne spadajo v kategorijo bistvenih in ne vplivajo na splošno delovanje avtomobila, njihovi lastniki storijo, da ne bodo ostali brez jamstva. Kaj, če je to tik pred iztekom in bo do začetka normalnega delovanja servisov poteklo?
Jamstva se podaljšajo
S podjetja KMAG, ki pri nas prodaja Kie, so sporočili, da jih v zadnjem času ljudje precej sprašujejo o jamstvih, zato so jih v času epidemije podaljšali. Za vozila, ki imajo veljavno tovarniško garancijo, ki jim poteče med 16. Marcem in 30. Aprilom, so zato jamstva samodejno podaljšali do 30 junija, o tem pa bodo tudi neposredno obvestili lastnike avtomobilov.
Podobne ukrepe so sprejeli tudi pri Hyundaiju, kjer opravljajo le nujna popravila, katera stranke naročijo preko dežurne številke ali elektronske pošte. Zaradi izrednih razmer so vsa jamstva, ki bi se morebiti iztekla v času karantene, podaljšali do 31. maja, izjemno pa so podaljšali tudi servisni interval, če se ta izteče v času omejitve gibanja.
Tudi servisi znamk iz Volkswagnove skupine, torej Audija, Seata, Škode in Volkswagna, so dosegljivi preko telefona ali elektronske pošte, opravljajo pa seveda le nujna popravila. Če na avtomobilu njihove stranke pride do nebistvene okvare, mora ta o napaki le obvestiti pooblaščeni servis, kjer bodo ustrezno zavedli in dokumentirali garancijski zahtevek, ki ga bodo rešili po preklicu omejitev.
Servis lahko opravite tudi pozneje
Za podobno rešitev so se odločili tudi pri zastopniku znamk Peugeot, Citroën in DS, kjer je za uveljavljanje garancijskega popravila dovolj že prijava nebistvene napake v garancijskem roku. Lastnik mora torej še pred iztekom pogodbenega jamstva poklicati na servis in prijaviti napako, da serviser odpre delovni nalog, napako pa bodo odpravili naknadno. Pod nujna opravila sicer štejejo tudi redni vzdrževalni servis, saj je ta povezan s prometno varnostjo. Če se stranka ne želi izpostavljati ali pa vozila ne uporablja, lahko tudi počaka, saj so dosedanjo veljavnost jamstva z enega meseca oz 3.000 kilometrov podaljšali na tri mesece oz. 3.000 kilometrov prekoračitve rednega servisnega intervala.
Pri Renaultu so reševanje vseh nebistvenih zahtevkov prestavili na čas po koncu trenutnih razmer in tudi kasnejši servisi in popravila ne bodo vplivali na garancije. Kot pravijo, trenutno odpravljajo le okvare, zaradi katerih bi bila onemogočena mobilnost ljudi ali ogrožena njihova varnost, vse drugo pa lahko počaka na odpravo ukrepov.
Ni razloga za skrbi
Le nujna popravila opravljajo tudi pri Toyoti, kjer so povedali, da zamude opravil v času izrednih razmer ne bodo vplivale na veljavnost garancij, če se bodo njihove stranke držale določenih navodil. Lastniki vozil v tovarniški garanciji, torej tistih, ki so stara do tri leta ali pa so prevozila do 100.000 kilometrov, bodo morali servis obiskati v dveh mesecih po preklicu izrednih razmer, vozila v podaljšanem jamstvu pa bo treba na servis odpeljati do 31. maja. V vsakem primeru pa lahko servisni interval vozilo prekorači za 1.500 kilometrov. Vsekakor pa svojim strankam svetujejo, naj se v primeru dvomov posvetujejo s pooblaščenimi servisnimi delavnicami, ki so vse dosegljive preko telefona.
Razloga za zaskrbljenost torej načeloma torej ni, saj so se podjetja prilagodila trenutnim razmeram. Če povzamemo, bi splošni odgovor lahko bil, da jamstvo ne bo poteklo, če boste poklicali na servis in prijavili okvaro, popravilo pa bo opravljeno, ko bodo servisne delavnice spet normalno delovale.
Uvoznike smo vprašali tudi, kakšne okvare konkretno trenutno popravljajo in katerih servisnih opravil je največ. Splošen odgovor je bil, da posebne statistike trenutnih servisnih opravil ne vodijo, torej na vprašanje ne morejo odgovoriti. So pa vsi na vprašanje, če imajo težave z dobavo rezervnih delov, ki so potrebni za popravila, odgovorili, da oskrba poteka nemoteno.