Na spletnih forumih najdemo številne zapise o izurjenih preprodajalcih vozil, ki poskušajo čim bolj znižati ceno rabljenega ali poškodovanega vozila in ga nato čim hitreje prodati najprej za več denarja. Bralec, ki je prodajal karambolirano vozilo - ekonomsko totalko - nam je iz prve roke podal primer, koliko so mu ponujali za vozilo in koliko je iztržil z lastno prodajo preko spletne dražbe.
"Cenkanje" pri nakupu rabljenega avtomobila je stara obrt. Kupci rabljenih ali poškodovanih vozil pod pretvezo, da je avtomobil v slabšem stanju, kot ga je opisal prodajalec, ali, da ni takšen kot na fotografiji spletnega oglasa in celo z argumentom, da so jim nastali stroški, ker so se morali pripeljati na ogled avtomobila, skušajo vozilo kupiti čim ceneje oziroma mu čim bolj zbiti ceno. Na ta način jim ostane več denarja ob prodaji vozila. Pogosto so za slabši posel krivi tudi prodajalci sami, saj se želijo vozila čim prej znebiti in si ne želijo vsak dan novih obiskov barantačev na domu in testnih voženj potencialnih kupcev, če je avto še vozen.
Klic prejel, še preden je objavil oglas
Bralec, ki želi ostati neimenovan, je imel doma poškodovano vozilo. Zavarovalnica ga je ocenila za totalko. Njegov primer je še bolj očiten, saj ga je potencialni kupec klical še preden je objavil spletni oglas. "To pomeni, da so preprodajalci z rabljenimi vozili dobro založeni z informacijami. Še preden se kakšno poškodovano vozilo znajde na spletu, imajo oni že informacije, da prihaja v prodajo.«
Ker pozna ljudi na spletni platformi za prodajo rabljenih vozil Autopoint, so mu tam svetovali, da naj vozilo raje proda preko spletne dražbe.
Gašper Picelj, direktor podjetja Autopoint nam je sicer razložil, da njihov poslovni model temelji na B2B storitvah, v katere niso vpletene fizične osebe, a, da so C2B model začeli izvajati ravno na podlagi povpraševanja strank. "Fizične stranke so nas same vprašale, ali lahko ponudimo tudi to storitev. Gre za to, da v primeru slabše ohranjenega ali pa karamboliranega vozila stranke ne znajo določiti primerne cene za vozilo. Pogosto se potem zgodi, da ga prodajo prvemu ponudniku v želji, da se ga znebijo," razloži Picelj. Past je v tem, da je cena, ki jo ponujajo kupci za karambolirano vozilo velikokrat nižja, kot bi bila primerna cena na trgu. Zato so pri podjetju Autopoint začeli strankam nuditi možnost prodaje preko spletne dražbe, kjer draži več kot 3.000 dražiteljev. "Prepričani smo, da lahko stranke preko naše dražbe za tako vozilo iztržijo mnogo več. Poleg tega je tak način prodaje hiter in enostaven. Takih primerov je bilo za zdaj okoli 50, je pa res, da storitve še nismo začeli aktivno tržiti," razloži Picelj.
Dobra dva tisočaka v plusu
In kakšna je izkušnja bralca, ki je želel prodati karamboliran renault clio novejšega letnika? Vozilo je bilo poškodovano v prometni nesreči, ocenjena je bila totalka. Zavarovalnica mu je ponudila odškodnino za poškodbe, vozilo pa mu je prepustilo, da ga proda sam. Ker ni bil poznavalec, ni želel sam prodajati vozila, čeprav je dobil ponudbo. Prav tako ni vedel, kakšna bi bila primerna cena. "Na nas se je obrnil v želji, da mu svetujemo primerno ceno in vozilo umestimo v dražbo. Vozilo smo prišli fotografirati na lokacijo stranke in ga umestili v dražbo. Naj povem, da so stranki na servisu, kamor je odpeljala vozilo, ponudili 3.000 evrov za odkup, mi pa smo ga na dražbi prodali za 5.700 evrov. Zavarovalnica je stranki izplačala odškodnino v višini 7.000 evrov. Tako je stranka za vse skupaj iztržila 12.700 evrov. Podobna vozila so se takrat preko spletnih oglasov oglaševala oziroma prodajala za 10.500 evrov. Tako je stranka na koncu dobila celo več, kot če bi sama prodala nepoškodovano vozilo," primer opiše Picelj.
Direktor Autopointa meni, da je prednost za stranko, ki prodaja slabo ohranjen ali karamboliran avto na dražbi in ne sama, v tem, da je izplen za vozilo večji, poleg tega pa je prodaja enostavna, hitra in transparentna. "Mi poskrbimo za celoten postopek prodaje, ki je za stranko zelo enostaven. Stranka nas kontaktira preko telefona, ali pa odda povpraševanje na naši platformi. Naš zaposleni jo pokliče in se dogovori za termin ogleda vozila. Na ogledu se vozilo fotografira in s stranko pogovori o primerni ceni. Vozilo se umesti v dražbo in proda, če je želena cena dosežena. Nato stranki vozilo takoj plačamo v enakem znesku, kot je bila dosežena cena na dražbi, mi pa s kupcem urejamo vse formalnosti. S tem stranko razbremenimo celotnega postopka prodaje. Če je vozilo na dražbi prodano, stranki zaračunamo 250 evrov provizije, v primeru, da vozilo ni prodano, je postopek za stranko brezplačen. Naj povem, da lahko stranka na naši spletni platformi spremlja dražbo v živo ter takoj vidi kakšno ceno smo dosegli." Picelj še dodaja, da lahko stranka, oziroma avtovleka pripelje avtomobil k njim na skladiščenje, kjer ga brezplačno hranijo do prodaje, oziroma mesec dni.
Zakaj za karambolirana/poškodovana vozila vlada tako zanimanje?
Gašper Picelj iz Autopointa odgovarja: "Pri slabše ohranjenih in karamboliranih vozilih nepoznavalec težko določi primerno prodajno ceno, ker ni možno, oziroma je zelo težko najti primerljivo vozilo nekje v prodaji. Poleg tega se mnogokrat izkaže, da stranke potrebujejo tudi kakšen nasvet, zato se lahko obrnejo na nas. Na naši dražbi sodeluje več kot 3.000 dražiteljev, ki se ukvarjajo s prodajo vozil. Med seboj na dražbi višajo ceno vse do vrednosti, ki je zanje še sprejemljiva.
Rezervnih delov na dražbah ne prodajajo
Za zdaj to storitev nudijo samo v osrednji Sloveniji, v prihodnjem letu pa bodo storitev ponudili tudi strankam v drugih slovenskih regijah. Če pa avto stranka pripelje k Autopointu, pa lahko storitev že zdaj ponujajo strankam iz vse Slovenije. Za zdaj ni možno na spletni dražbi prodajati avtomobilov po delih, niti njegovih delov, na primer motor ali menjalnik. Kot pravi Picelj je težava v tem, da je težko jamčiti za stanje motorja, menjalnika ali druge dele vozila, če pred prodajo teh delov ni mogoče preizkusiti in se prepričati, da delujejo.
Na fotografiji ni avtomobil, o katerem govorimo v članku, ampak avto, ki je bil prav tako ocenjen kot totalka.
Že veliko let nazaj sem doživel,da so me preprodajalci (švercerji) z avtomobili klicali dan prej,kot je bil moj oglas objavljen v takratnem Salomonovem oglasniku-torej so ti lumpi "plačevali" ljudem,ki so vnašali in odpirali pisma s tistimi obrazci za objavo oglasov,da… ...prikaži več so jim posredovali zanimive podatke že pred izidom medija v javnosti. Vsak,ki prodaj bilo kakšno stvar,se mora zavedati,da jo oceni sam in že prej vedeti,katera bo minimalna cena za prodano blago....
Spet pametno zapakirano oglasno sporočilo ... malo ste že bedni s tem ...
Tudi sam sem imel podobno izkušnjo, želel sem sicer prodati star avto in kupiti novega, s tem, da mi starega upoštevajo v ceni novega. Ponudili so mi skoraj polovico nižjo ceno od tiste, ki sem jo potem iztržil , ko… ...prikaži več sem sam prodajal avto.