Pretekli teden so na spletni dražbi podjetja Autopoint vsem zainteresiranim kupcem ponudili prav posebno in pri nas redko vozilo yaris GR, model vozila, ki ga je Toyota pripravila s posebnim naročilom predsednika Akia Toyode. Toyota je z GR yarisom prvič ubrala nasprotno pot in dirkalnik za svetovno prvenstvo v rallyju WRC predelala v športni osebni avtomobil in ga seveda izdelala v omejenem številu.
Pri razvoju GR yarisa so sodelovali z rally ekipo Tomyja Mäkinena in nasploh upoštevali nasvete in opažanja voznikov, ki nastopajo v rallyju. Pri preskusih prototipov je stalno sodeloval tudi Toyoda, ki je menda s prototipom opravil toliko voženj, da je v podu celo naredil luknjo, kar so inženirji popravili s posebnimi zaščitnimi pokrovi.
Pod motornim pokrovom se skriva Toyotin 1,6-litrski turbobencinski trivaljnik, ki razvije osupljivih 192 kilovatov in 360 njutonmetrov, ki jih mora voznik preko ročnega šeststopenjskega menjalnika, ki je optimiziran za visoke navore, prenesti na vsa štiri kolesa. Inženir za pogonski sklop Timothy D'Herde, da se motor obnaša kot da bi bil 2,0-litrski turbo in GR yarisu omogoča impresivno masno razmerje 4,9 kilograma na 'konja', zato lahko 100 kilometrov na uro doseže v vsega 5,5 sekunde.
Športni motor Motor ima z »nešportnimi« serijskimi motorji zelo malo skupnega in vaja tehnologije, ki so jih neposredno uvozili iz avtomobilskega športa. Takšni so krogljični ležaji na turbo polnilniku in ekscentrična ležišča ventilov. Lahka je tudi sama gradnja motorja. Motorna glava, je, kot pri vseh motorjih TNGA, optimizirana tako, da usmerja tok zraka v zgorevalni komori, s čimer se je povečala učinkovitost usmerjanja. Valji so zasnovani z dvostopenjskim hladilnim ovojem, ki izboljša odvajanje toplote predvsem z območja okoli zgorevalne komore. Učinkovito hlajenje je omogočilo tudi zvišanje tlaka v zgorevalni komori brez nevarnosti za pojav klenkanja. Bati so bili zasnovani tudi s sferično zgorevalno komoro, ki pripomore k zmanjšanju zračnih vrtincev in omogoča hitro zgorevanje, kar tudi prepreči nastanek klenkanja.
Stalni štirikolesni pogon omogoča aktivno razporejanje navora glede na vozne pogoje ali želje voznika, kar omogoča lahka elektronsko nadzorovana kompaktna elektromagnetna večlamelna sklopka, ki teoretično zagotavlja razporeditev navora med prednjimi in zadnjimi kolesi v vseh razmerjih od 100:0 do 0:100. Dejansko se razmerje med prednjimi in zadnjimi kolesi spreminja med 60:40 in 30:70, odvisno od režima delovanja, ki ga izbere voznik.
Zanj odštel več, kot je cena na rednem ceniku
In prav tak yaris GR se je znašel na spletni dražbi Autopointa, kjer že več kot dve leti prodajajo predvsem službena vozila na dražbi, v zadnjem času pa bolj aktivno prodajajo tudi rabljena vozila fizičnih. Gašper Picelj, direktor podjetja Autopoint, pravi, da se vse pogosteje na njih obrnejo predvsem fizične osebe, ki nimajo časa ali pa se ne želijo dogovarjati za oglede in pogajati s potencialnimi kupci, pa tudi tiste, ki niso zadovoljne s predlagano odkupno ceno za njihovo vozilo.
Zanimiva je tudi cena, ki so jo iztržili na dražbi za toyota yaris GR, ki je sicer na trgu redek, tudi čakalne dobe so lahko dolge. Kompaktni športni avtomobil, ki je imel izklicno ceno 39.500 evrov, je šel v roke zasebnega kupca. Ta je za vozilo odštel 44.650 evrov. Zanimivo, to je več, kot je bila oglaševana cena za novo vozilo ob začetku prodaje konec leta 2020, ko je bilo treba za osnovno različico sport odšteti najmanj 40.000 evrov, zmogljivejša circuit različica pa je stala 42.000 evrov, danes pa je treba na rednem ceniku za različico sport odšteti 43.050 evrov.
Podjetje Autopoint je za potrebe slovenskega trga razvilo lastno spletno platformo za prodajo rabljenih vozil v živo preko dražbe. Sprva so prodajali večinoma vozila, ki so bila v voznih parkih različnih podjetij, tudi lizinških hiš, zdaj pa so ponudbo razširili tudi na prodajo rabljenih vozil fizičnih lastnikov. Strankam, ki želijo prodati svoje vozilo in se ne želijo ukvarjati s prodajo in urejanjem dokumentacije, oziroma strankam, ki niso zadovoljne s ponudbo, ki so jo dobile po sistemu staro za novo, želijo ponuditi celostno storitev prodaje vozila preko naše spletna platforme. To v praksi pomeni, da stranka pripelje očiščeno vozilo, pri Autopointu vozilo poslikajo in umestijo v dražbo. Pred tem se s stranko dogovorijo za želeno ceno. Če je vozilo na dražbi prodano za želeno ceno, za stranko uredijo celotno dokumentacijo in ji plačajo vrednost, kot je bila dosežena na dražbi. Dražbe potekajo v živo, stranka pa lahko spremlja potek dražbe. Vse skupaj se odvije v enem tednu, se pravi od trenutka, ko stranka pripelje vozilo, do prodaje vozila.