Prodaja rabljenega blaga se vse hitreje seli na splet, kjer se na spletnih dražbah prodajajo avtomobili, računalniki, zabojniki, plovila in tudi gradbena mehanizacija. V živo smo spremljali dve dražbi, ki jih je pripravilo podjetje Autopoint, ki je do danes v dobrih štirih letih preko spletnih dražb na lastni platformi prodalo že več kot 6.000 vozil, v svoji bazi pa ima registriranih že več kot 4.000 poslovnih subjektov, ki kupujejo in prodajajo službena vozila.
Podjetje je znano po prodaji rabljenih vozil poslovnih in v zadnjem času tudi fizičnih kupcev, zdaj pa so glede na svoje izkušnje v zadnjih štirih letih ugotovili, da na slovenskem trgu, pa tudi trgu Balkana, kjer veliko poslujejo, med prodajalci in kupci obstaja veliko zanimanje za dražbe drugih predmetov. Pred kratkim so tako prodali več zabojnikov, ki bi sicer pristali na smetišču, zdaj pa smo se v živo udeležili dveh dražb, na katerih se je prodajala gradbena mehanizacija.
Tako kot za službena vozila, še bolj za gradbeno mehanizacijo velja, da spletna prodaja na dražbah prinaša razbremenitev zalog za prodajo ter na drugi strani največjo ceno, ki jo podjetja iztržijo za rabljene artikle. S tem se hkrati znižajo morebitni stroški skladiščenja.
Kako poteka dražba?
Na dražbi se vsak predmet draži posebej, kupci pa preko računalnika ali mobilnega telefona v živo oddajajo ponudbe, predmeti pa se kupujejo po načelu videno - kupljeno. Organizator dražbe hkrati poskrbi, da so predmeti prodaje primerno predstavljeni, torej so navedene vse pomanjkljivosti, ki jih zaznajo, oziroma jih navede prodajalec, velikokrat pa omogočijo tudi oglede, če se prodajalec s tem strinja. Kot so nam zagotovili pri Autopointu, so na tak način transparentni, zato reklamacij praktično nimajo.
Cena se določi skupaj s prodajalcem. Prodajalec določi minimalno prodajno ceno. Če je dosežena, je predmet dražbe primoran prodati, v nasprotnem primeru pa prodajalca obvestijo o doseženi ceni na dražbi in se potem sam odloči, ali bo prodal ali ne. Na ta način trenutno na mesec prodajo okoli 100 vozil, vse več pa je uspešnih dražb gradbenih strojev, nam je povedal direktor Autopointa Gašper Picelj.
40 tisočakov za gradbeni stroj
Dražba gradbene mehanizacije se je začela ob vnaprej določeni uri, vsako vozilo ali stroj pa se je dražil posebej. Zelo veliko zanimanje med kupci je tokrat vladalo za bagre, znamke caterpillar M 316. Začetni znesek za gradbeni stroj je bil določen pri 26.500 evrih, končni kupec pa je zanj na koncu odštel 40.600 evrov. Caterpillar M 313 je iz začetne cene 25.000 evrov poskočil na 31.500 evrov. Zanimivo, Ivecov tovornjak eurocargo je imel začetno ceno zgolj 1900 evrov, končni kupec pa je zanj odštel 3.950 evrov. Ovira za prodajo niso niti karambolirani ali poškodovani predmeti. Poškodovani clio, ki so ga uporabljali na gradbiščih, je dosegel trikratnik začetne cene. Veliko zanimanja med kupci je bilo tudi za rabljeni valjar Ammann AV 26 K, ki je imel začetno ceno 150 evrov, končno pa 3.650 evrov. Posebej izpostavljamo dražbo legendarnega unimoga, za katerega je prodajalec nastavil ceno 6.000 evrov, prodal pa za 12.100 evrov.
Prodajalec: "Danes se vse dogaja na internetu"
Predstavnik podjetja, ki je prodajal gradbeno mehanizacij in je želel ostati anonimen (ime hranimo v uredništvu), je po dražbi povedal: "Za tak način prodaje smo se v podjetju odločili prvič. Odločili smo se na priporočilo znanca, na podlagi njegovih dobrih izkušenj. Po dražbi lahko zaključim, da smo za stroje dobili več denarja, kot prej, ko smo odslužena osnovna sredstva prodajali klasično. Klasičen način prodaje je tudi bolj zamuden. Prej je bilo treba vsakemu interesentu posebej razlagati o posameznem predmetu prodaje. Če je bilo več interesentov, si moral organizirati lastno licitacijo, na ta način je tudi težje uskladiti ceno. Glede na to, da smo se navadili, da je danes internet glavni vir informacij, vsi pa znamo tudi že kupovati in prodajati stvari preko interneta, se nam je spletna licitacija zdela zanimiva, hkrati pa pregledna. Nam je zelo pomembno, da dejansko odslužena osnovna sredstva najdejo nove kupce, da za to opremo dobimo nekaj denarja in je nimamo več na naših parkiriščih oziroma v skladiščih."
Prodali so skoraj vse predmete
Na obeh dražbah se je prodala večina artiklov. "Glavna ugotovitev je, da so tudi dražbe gradbene mehanizacije zelo uspešne, saj smo prodali praktično vsa vozila in opremo, ki je bila na voljo. Govorimo o več kot 80 različnih predmetih. Dosegli smo tudi dva ali pa trikratnik minimalne prodajne cene, ki jo je želel prodajalec. Zelo nas veseli, da smo tudi na tem področju uspešni in so naše stranke zadovoljne z doseženimi cenami," je po dražbi povedal Picelj, ki poudarja, da se je izkazalo, da se dražba gradbene mehanizacije ne razlikuje od dražbe vozil, na katerih so gradili izkušnje na slovenskem trgu in trgu Balkana, v sistem Autopointa pa se je registriralo že 4.000 pravnih oseb, ki na platformi oddajajo ponudbe za nakup. Gre v večini za prodajalce in kupce iz Slovenije in držav nekdanje Jugoslavije in Balkana, v prihodnje pa nameravajo trg še razširiti na druge države. "Že sedaj lahko rečem, da delamo regionalno. Poleg Slovenije imamo svoje podjetje še na Hrvaškem in v Srbiji. Svojo mrežo kupcev in prodajalcev nenehno širimo. Kupci prihajajo iz vseh držav bivše Jugoslavije in širše. Tako lahko prodajalcem vedno zagotovimo dovolj veliko zanimanje za njihove predmete v dražbi in posledično dosežemo primerno ceno."
Proda se vse, kar ima neko vrednost
Dodaja, da je na zadnjih dražbah nekaj vozil oziroma strojev ostalo v Sloveniji, veliko pa se jih tudi izvozi. V Autopointu so ugotovili, da lahko na dražbah ponudijo vse, kar želi neko podjetje prodati. Stroji so lahko novejši in tehnično delujoči, lahko pa tudi odsluženi. "Velikokrat se zgodi, da ima podjetje na parkiriščih razna vozila, mehanizacijo in ostalo opremo, ki bi jo želeli prodati, nimajo pa virov za to. Mi ponujamo celostno storitev, od fotografiranja predmetov dražbe, pregleda, umestitve v dražbo in samo prodajo. Tako prodajalcem kar se da poenostavimo prodajo. Naše dražbe so vedno transparentne, javno objavljene in prodajalci lahko v vsakem trenutku spremljajo kako raste cena njihovim predmetom na dražbi," dodaja sogovornik.
Picelj za prihodnje vidi velik potencial v prodaji rabljene gradbene mehanizacije in tudi vse ostale opreme, ki jo ima neko podjetje v lasti in je več ne potrebuje oziroma je iztrošena. "Našim strankam vedno povemo, da je možno prodati praktično vse, kar še ima neko tržno vrednost."