Spomladanska menjava pnevmatik običajno ni tako stresna kot jesenska, saj nam zakon ne zapoveduje, da po 15. marcu na avtomobilih ne smejo več biti zimske gume, amak le priporoča zamenjavo. Nekateri strokovnjaki voznikom tudi priporočajo, da bi z menjavo lahko počakali še kakšen mesec ali mesec in pol, saj zimske razmere lahko nastopijo do začetka maja. Vendar pa je menjava prej sli slej priporočljiva.
In tisti, ki bi radi letošnjo pomlad kupili nove letne pnevmatike, bi se lahko znašli v določenih težavah. Iztok Boltez, ki vodi enega največjih gorenjskih vulkanizerskih servisov v Kranju, opozarja, da nekaterih letnih pnevmatik primanjkuje že zdaj, še preden se je sezona menjav dobro začela, rastejo pa tudi cene. Dodaja, da se na trgu avtomobilskih pnevmatik dogaja podobno kot avtomobilskem trgu. Cene gredo gor, izbira pa se slabša. Pnevmatike so se sicer že lani nekajkrat podražile, letos pa se napovedujejo dodatne podražitve. Boltez dodaja, da v tem primeru ne gre za drastične podražitve, ampak bolj postopne, kar velja tudi za same vulkanizerske storitve.
Osemodstotna podražitev
Pravi, da si proizvajalci zmanjšujejo stroške na ta način, da zmanjšujejo svoje zaloge pnevmatik, kar pomeni manjšo proizvodnjo. Dodaja, da pri znamkah v okviru Goodyearove skupine, ki ima tovarno pri nas, še ni zaznati velikih sprememb, pri drugih dobaviteljih pa opaža spremembe. Tudi oni so sicer pred leti imeli veliko večjo zalogo kot doslej, v luči dogajanj v zadnjih letih, pa so pri naročilu pnevmkatik bolj previdni, prav tako pa tudi pri najemanju sezonske delovne sile.
Tudi v AMZS, kjer v okviru svoje ponudbe opravljajo tudi vulkanizerske storitve in prodajo pnevmatik, opažajo, da so se cene pnevmatik, tako zimskih kot letnih, nekoliko povečale. Dodajajo, da so bila dosedanja povečanja bolj v skladu z inflacijo oziroma rastjo cen življenjskih dobrin, kar se je odrazilo v rasti cen do osem odstotnih točk. Dodajajo, da so zaradi epidemiološke situacije v povezavi z epidemijo covida-19 izdelovalci pnevmatik optimizirali zaloge, kar se lahko odraža v manjši ponudbi in daljšemu roku dobavljivosti pnevmatik. Poleg splošnih podražitev sicer pričakujejo tudi podražitev cen vulkanizerskih in drugih tehničnih storitev.
Kot pravi Zoran Sodnik, predsednik sekcije pooblaščenih serviserjev na GZS, so se cene servisnih storitev, med katerimi so tudi vulkanizerske storitve, povprečno že dvignile za 10 do 20 odstotkov. Vulkanizerske storitve se bodo podražile tudi zato, ker pri vulkanizerjih pogosto dela kratkoročno najet kader, ki je plačan v okviru minimalnih plač. Te pa so se v zadnjih dveh letih precej povečale. Pravi tudi, da se bodo pnevmatike spomladi podražile do sedem odstotkov, torej je njegova ocena v tem pogledu podobna oceni AMZS.
Prilagajanje situaciji
Sekretar pri sekciji avtoserviserjev Igor Pipan pravi, da se bodo glede na dinamiko podražitev vhodnih stroškov dvignile tudi cene storitev nepooblaščenih delavnic. Za panogo sicer ne morejo dati konkretnih podatkov, saj so cene odvisne od podjetja do podjetja in pogojev njihovega poslovanja, vendar pa ugotavljajo, da bi morale manjše in srednje delavnice imeti vsaj 50 odstotkov višje cene.
Kaj pa pravijo proizvajalci pnevmatik? Pri slovenski podružnici podjetja Goodyear, ki ima v ponudbi pnevmatike znamk Goodyear, Dunlop, Fulda in Sava, pravijo, da ob soočanju z okoliščinami na katere ne morejo vplivati in da bi zagotovili kontinuirano uspešno delovanje, v Goodyearu stalno prilagajajo različne operativne procese.
Dejstvo je, dodajajo, da se pomanjkanje delovne sile in visoka stopnja odsotnosti z dela zaradi epidemije covida-19 odraža tudi v motnjah znotraj dobavne verige, pri čemer posledično lahko prihaja tudi do zamika dobavnih rokov. Sprejemajo potrebne ukrepe za zagotovitev pravočasnih dostav, pri čemer delujejo v okviru omejitev in trenutnih izzivov dobavnih verig.
Pri Goodyearu pravijo, da se njihova panoga in gospodarstvo na splošno soočajo tudi z velikimi inflacijskimi pritiski, ki vplivajo na ključne elemente poslovanja, od proizvodne in oskrbovalne verige, do cen surovin in energije. Njihove ekipe sicer na vseh področjih iščejo načine, kako čim bolje obvladati stroške. V zadnjih dvanajstih mesecih so sicer skladno s tržnimi gibanji tudi povečali cene pnevmatik, a niso povedali, za koliko.
Splet ni vedno najcenejši
Nekako velja, da so cene pri velikih spletnih trgovcih nižje, kot pri manjših. Je to res? Ponudbo našega velikega spletnega trgovca smo primerjali s ponudbo dveh zasebnih vulkanizerjev in prišli do zanimivega zaključka, da ta trditev nujno ne velja. Guma sava intense HP2 v dimenziji 185/65 R15 88H, kakršno najpogosteje najdemo na majhnih mestnih kombilimuzinah, je pri spletnem trgovcu s ceno 49,97 evra res bila najcenejša, vendar le za malo, saj je pri cenejšem zasebniku stala 50 evrov, pri dražjem pa 53,57 evra.
Guma sava intense HP2 XL v dimenziji 215/60 R16 99V, kakršne najdemo na mnogih križancih, pa je bila pri spletnem trgovcu celo najdražja. Medtem, ko jo ta ponuja za 104,12 evra na kos, je pri zasebnih vzulkanizerjih stala 87,62 oziroma 84,39 evra. Guma višjega razreda goodyear efficientgrip performance 215/60 R16 95V je denimo pri spletnem trgovcu stala 120,83 evra, pri zasebnih ponudnikih pa 124,26 oziroma 130,04 evra. Razlika torej ni velika in če upoštevate, da vam po nakupu pri vulkanizerju gum ni treba voziti v delavnico, se nakup pri spletnem trgovcu vedno ne splača in je dobro razmisliti in preveriti ponudbo.
Bomo tja vozil kjer bo cenej, vulkanizerji pa se naj pripravijo na dvigovanje telefonov.
Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m
Bo Zelenski poslal gosenice.